bugün
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- beyaz otomobil satın almak14
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar10
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- makarna süzmek5
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği13
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- yürüyüş partisi4
- teen slasher filmlerinde ilk olen kisi2
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
- 65 şut çekip gol atamamak5
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- tencerede yemek ısıtırken tencereyi yakmak2
- bugün de meme atan olmaması13
- beyaz toros ile son ses mozart dinleyip turlamak2
- salo o le 120 giornate di sodoma yı izleyecek göt2
- güneş2
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler3
- günün sözü3
- esra'yı aç esra'yı2
- tgrt2
- kıdemliye hızlı diğerlerine yavaş pc veren it3
- anın görüntüsü15
- şemsiyenin ters dönmesi3
- yazma diyince yazmayan erkek4
- paris te son tango6
- iş kadını yazarlar6
- lucas luthor2
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- meloş nerede sorunsalı5
- kaçak çay2
- oyuncu2
- gocu abi2
- yaşlılığınız için insan biriktirin11
- futbol9
- sözlüğe fotoğraf atmış erkekle evlenir misiniz2
- gocu bey meh meh bey birader4
- herkesin her şeye neden demesi gerektiği2
- sözlüğe foto atan erkekler silik yesin2
- hoşgeldin pazartesi7
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- aylık 299 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
houston we have a problem repliği efsanedir.
Çekildiği 95 senesinden ve olayın yaşandığı 70 senesinden uzun yıllar sonra bu gece izlediğim film. Filmi henüz izlememiş olanlara önerim önce birazdan vereceğim linkteki belgeseli izlemeleri.
Apollo 13, (bkz: apollo 1) faciası ve neil amstrong moon walk u sırasında flight control masalarında görev yapmış gerçek mühendisler ve teknisyenlerle şuan hala basit bir araba üretemeyen bizlere kıyasla 60 lı yıllarda sırf kennedy istedi diye nasıl mühendislik harikalarına adım attıklarını anlatıyor. Ayrıca apollo 13 ün nasıl indirildiği ile ilgili filmden daha gerçek ve inanılmaz detaylar içeriyor. Controller abilerimizin yaşlanmış ve plastik bardaktan bira içen herhangi bir amerikalıya dönüşmüş olmaları beni üzse de dünyaya bir kez daha gelsem onların yaptıkları işi yapabilecek bir kapasitede doğmak ve bu işi yapabilecek şekilde şansımın yaver gitmesini isterdim.
Ayrıca Carl Sagan’ın pale blue dot kitabında da bahsettiği kadarıyla bu başarılı başarısızlıktan sonra insanlı uzay misyonları için devlet tarafından ciddi kısıtlamalar getirilmiş.
Link https://youtu.be/7f51Jzm7M4w
Apollo 13, (bkz: apollo 1) faciası ve neil amstrong moon walk u sırasında flight control masalarında görev yapmış gerçek mühendisler ve teknisyenlerle şuan hala basit bir araba üretemeyen bizlere kıyasla 60 lı yıllarda sırf kennedy istedi diye nasıl mühendislik harikalarına adım attıklarını anlatıyor. Ayrıca apollo 13 ün nasıl indirildiği ile ilgili filmden daha gerçek ve inanılmaz detaylar içeriyor. Controller abilerimizin yaşlanmış ve plastik bardaktan bira içen herhangi bir amerikalıya dönüşmüş olmaları beni üzse de dünyaya bir kez daha gelsem onların yaptıkları işi yapabilecek bir kapasitede doğmak ve bu işi yapabilecek şekilde şansımın yaver gitmesini isterdim.
Ayrıca Carl Sagan’ın pale blue dot kitabında da bahsettiği kadarıyla bu başarılı başarısızlıktan sonra insanlı uzay misyonları için devlet tarafından ciddi kısıtlamalar getirilmiş.
Link https://youtu.be/7f51Jzm7M4w
tom hanks'in döktürdüğü filmdir, nasa'nın "başarısız başarı" olarak tarihe geçen ay'a uçuş görevidir.
Uzaya fırlatılalı 37 sene olmuş. Evet.
popüleritesini ve bütçesini kaybeden nasa'nın yeniden gündeme gelmek adına astronotlarının hayatını tehlikeye atarak umursanmayan rutin bir ay yolculuğunu bir kahramanlık hikayesine dönüştürdüğü de konuşulur kapalı kapılar ardında.
zira meydana gelen arızalar kısıtlı zaman içerisinde önceden hazırlığı yapılmışçasına çözülmüş ve sonunda nasa yeniden manşetlere oturmuştur.
ayrıca çekilen filminde yer ekibi koordinatörü rolünü oynayan ed harris döktürmüştür.
zira meydana gelen arızalar kısıtlı zaman içerisinde önceden hazırlığı yapılmışçasına çözülmüş ve sonunda nasa yeniden manşetlere oturmuştur.
ayrıca çekilen filminde yer ekibi koordinatörü rolünü oynayan ed harris döktürmüştür.
amerikalıların vatandaşlarına verdiği değeri gördükçe canım sıkılıyor..
neden bizde amerikan vatandaşları gibi haklara ve değere sahip değiliz lan..
neden bizde amerikan vatandaşları gibi haklara ve değere sahip değiliz lan..
1995 yapımı bir film olmasına rağmen grafikleri hiçte fena olmayan filmdir. ay' a iniş için giden 3 astronotun oksijen deposunun arızalı kablo nedeniyle patlaması sonucu dünyaya iniş modülüyle -örümcek- geri dönme çabalarını anlatır. yaşanmış gerçek bir hikayedir.
houston we have a problem gibi bir repliği insanlara kazandırmış astronotlara sahip proje.
apollo 13 , aşkın teknolojik bir ifadesidir. yola çıkarsın, yolu yarılarsın, sonra bir şeyler ters gider ve sen ayak basamazsın varmak istediğin yere. başladığın yere geri dönersin bin bir türlü ve senden başka kimsenin bilmediği korkulardan sonra. yola çıkarken ayakların yere basıyordur ama sen bir okyanusun ortasına düşersin paraşütle. sırılsıklamsındır hala aşktan ama en azından denedim sana kavuşmayı dersin. küstün, we've had a problem dersin gülümseyerek kendine.
amerikan vatandaşına verilen değeri gösterip iç burkan ''houston bir problemimiz var'' klişeli based on true story.
adı manidar olan uzay mekiği. apollo, bazılarına göre anti- christ, deccal veya lucifer'in simgesidir, prometheus ile birlikte. 13 ise 'israil'in birliği' anlamına gelir ibrani ebcet hesabına göre.
gün itibariyle tekrar izlediğim ve tekrar hayran kaldığım müthiş film.
Fırlatmadan iki gün sonra, Ay yolculuğunun ortasına yakın bir noktada oksijen ünitesinde meydana gelen sorun nedeniyle dünyaya geri dönmek zorunda kalan uzay aracı.
aynı isimli sinema filmine sahip olup başrollerini Tom Hanks, Bill Paxton ve Kevin Baconın paylaşıyor ve gün itibariyle izlemiş bulunmaktayım.
benim gibi çocukluk yıllarını astronot olma hayalleri süsleyen, daha o yaşlarda ay'a dakikalarca bakıp gitme hayalleri kuran ve hala da nasa'da çalışan bir mühendis olma gibi ütopik hayalleri olan birisi için inanılmaz bir filmdi.
her anında inanılmaz duygu yüklü anlar yaşadım ve son sahnesinde gözümden süzülen yaşlara engel olamadım arkadaş! olağanüstü!
(bkz: houston we have a problem)
aynı isimli sinema filmine sahip olup başrollerini Tom Hanks, Bill Paxton ve Kevin Baconın paylaşıyor ve gün itibariyle izlemiş bulunmaktayım.
benim gibi çocukluk yıllarını astronot olma hayalleri süsleyen, daha o yaşlarda ay'a dakikalarca bakıp gitme hayalleri kuran ve hala da nasa'da çalışan bir mühendis olma gibi ütopik hayalleri olan birisi için inanılmaz bir filmdi.
her anında inanılmaz duygu yüklü anlar yaşadım ve son sahnesinde gözümden süzülen yaşlara engel olamadım arkadaş! olağanüstü!
(bkz: houston we have a problem)
fırlatıldıktan sonra, uzaydayken sorun yaşayan ve astronotlar tarafından houston we've had a problem here denilerek sorunun houston'a bildirildiği, sonrasında astronotların sağ salim dünyaya döndükleri uzay gemisi.
bu olayın anlatıldığı aynı isimli filminde o meşhur replik tom hanks tarafından houston we have a problem olarak telafuz edilmiştir ve literatüre böyle girmiştir.
bu olayın anlatıldığı aynı isimli filminde o meşhur replik tom hanks tarafından houston we have a problem olarak telafuz edilmiştir ve literatüre böyle girmiştir.
filmin, neredeyse her bir karesinde amerikan propagandasının yapıldığı, "biz uzay da hiç bir amerikalı yı kaybetmekdik, bu kez de olmayacak" gibi garip bir repliği olan, reklam(!)* filmi.
(bkz: houston we have a problem)
meydana gelen arızanın aracın tüm sistemini çökertmemesi için uzaylıların yardım ettiği söylenen uzay aracıdır.
hayatımda en çok izlediğim filmdir. galiba baştan sona 15 16 kez izlemişimdir, nedense şimdi çıksa yine izleyesim gelir...
nisan 1970'de fırlatılan, oksijen depolarından birinde bir patlama meydana gelmesine karşın dünyaya dönmeyi başaran amerikan uzay gemisidir.
aynı isimli sinema filmi de vardır. başrolünü tom hanks oynamış, yönetmenliğini de ron howard yapmıştır.
aynı isimli sinema filmi de vardır. başrolünü tom hanks oynamış, yönetmenliğini de ron howard yapmıştır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar