bugün

bir çekimde kamera önündeki oyuncunun belirli kesiminin(omuzun yan tarafını)kadraja alınmasıdır. genelde karşılıklı diyaloglarda kullanırlır. görüntüye giren kişi konuşan kişiyken dinleyen kişi amors çekim kurbanı olarak arka omuz hizasından kadraja girer.
detay plan kadar kurtarıcı plandır. diyaloglu çekimler arasında aks atlaması vs olduysa araya bir amors plan atarsınız durumu kurtarırsınız yine de pek bir anlamı olmadığı anlarda kullanılması pek hoş değildir.
(bkz: kamera ağır başlı bir hayvandır)
(bkz: amors plan)

içinde karşılıklı konuşma olan çekimlerde ara plandır. Canlı yayında ana kameradan 2.ci kameraya geçerken konuşmanın seyrine göre omuzunun arkasından asıl konuşanı görecek şekilde amors plan alınması estetik bir güzellik oluşturabilir. Uzun süre kullanılmaz , ara plandır.