''Yahudiler, Uzeyr Allah'ın oğludur, dediler. Hıristiyanlar da, Mesîh (isa) Allah'ın oğludur dediler. Bu onların ağızlarıyla geveledikleri sözlerdir. (Sözlerini) daha önce kâfir olmuş kimselerin sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin! Nasıl da (haktan bâtıla) döndürülüyorlar!'' tevbe 30

tevbe suresinde geçen ilginç şey, inanmayanlar kuran'ı açsın baksın. zaten, arada sırada ''biz'' bazen de ''o'' diye bahsedilen bir şahıs kendisi. normal buldum ben.
bi tane de link atayım görmek isteyenler için:

http://www.diyanetvakfi.org.tr/meal/Tevbe.htm
hayli garip bir laf etmiş olan tanrıdır.

"işte bunlar hep imtihan" diyecektir müminler... yahu, anladık, "hayat bir imtihandır" diyorsunuz, itirazlarımızı bir yana koyup, eyvallah edelim, fakat imtihana hazırlık için "gönderilen" ders kitabının da -sözde- imtihan amaçlı garipliklerle doldurulması? işte o hiç olmuyor...

hayır, "gönderdiğin" kitabı eleştirel düşünme kabiliyetine sahip insanları kuşkuya düşürecek kıyamet kadar şeyle dolduracaksın, sonra "vay neden kuşkulandınız? alayınızı sonsuza kadar cehennemde yakacağım" diyeceksin!

yahu, iddiaya göre, her birinde dört yüz milyar yıldız bulunan dört yüz milyar galaksi "yaratmaya" gücü yeten bir tanrının, ateistlere, başka dinlere inananlara malzeme sağlamayacak bir kitap "göndermeye" neden gücü yetmesin?
Allah onları kahretsin diyor ama kahretmiyor öldürsün diyor ama öldürmüyor. Yahu zaten kendisi Allah değil mi. *
alllah kitabı insanın okuyacağını bildiği için böyle buyurmuştur. senin açına göre yani.
Islmn peygamberinin gaf ı.
duaların asıl kaynağı olan kuranı kerim dir. o tarz ifadelerde kuran da yer alan dualardır.
münafikun suresi 4. ayette görülen durum :

"Onları gördüğün zaman kalıpları hoşuna gider. Konuşurlarsa sözlerine kulak verirsin. Onlar sanki elbise giydirilmiş kereste gibidirler. Her kuvvetli sesi kendi aleyhlerine sanırlar. Onlar düşmandır, onlardan sakın! Allah onları kahretsin! Nasıl da haktan çevriliyorlar!"

allah kendi kendisine allah onları kahretsin diyor, çok ilginç !?!?!?

(bkz: kuran ı hz muhammed in yazmış olma ihtimali)
bu gerizekalı arkadaşı ateizmi sağa sola saldırmak zannettiği ve elindeki en büyük koz "öllöh nödön öllöh bölönözö vörsön döyö ?????" olduğu için tebrik ediyoruz.
siz konuşmayın ya, liseli ateist de hiç çekilmiyor.

şunu bi anlayın şunu artık.
ateizm tanrı kavramı kanıtlanana kadar tanrıyı yoksaymaktır.
anlatabildim mi?
bu sidik yarıştırmak değil, kim daha zeki demek değil, kimin çükü büyük yarışı değil.

ne mal adamlarsınız ya.
Muhammed, kitap yazıyor, uzaydan, denizin karanlıklarından, embriyodan, dağların ilerlemesinden, bulutların ağırlıklarından bahsediyor fakat böyle bariz, bir çocuğun bile yapmayacağı hatayı yapıyor. Şimdi karar verelim, kur'an tanrı'dan mı yoksa muhammed mi yazdı? Öyleyse muhammed çok mu zeki? Eğer din onun uydurmasıysa böyle insanlar etki altına alabilen Zeki birisi böyle basit bir hatayı nasıl yapar?

Her neyse gelelim cevaba...

Bu bir kur'an üslubudur. Allah sadece orada değil başka yerlerde de kendisinden 3.tekil şahısla bahseder. "O yapar, o bilir" gibi.

Ayrıca bazı yerlerde insanın ağzından söylenecek şeyleri de söyler...

Mesela fatiha suresinde birden şöyle bir ayet girer araya,

"...Din gününün sahibidir"
"Ancak sana kulluk eder ve ancak senden yardım dileriz"

Burada allah kendisine kulluk etmyiyor, insanın gözünden kendisini anlatıyor.
kimisinin "kuran üslubudur" diye izah etmeye çalıştığı meseledir.

kanıt olarak da aynı garipliğin diğer bir örneğini gösteriyorlar!

gariplikle garipliği haklı çıkarmaya çalışmak mümin kafasına ne kadar da uygun...
ilginç olmayan bir üsluptur; eğer ilginç olsaydı o dönem ki arap şairlerinden ve/veya dil bilgisi uzmanlarından bu üslubun hatalı olduğuna dair yazılı ve/veya sözlü bilgiler elimize ulaşırdı. farklı bir dilden tercüme edilmiş bir esere tercüme üzerinden hata yakıştırmak yanlış bir kanaat belirtmemize sebep olur, metin incelemesi yaparken bunları göz önünde bulundurmamız bu hataların azalmasını sağlar.
Allah onları kahretsin yerine onları kahretsin olarak geçseydi sorun daha büyük olmaz mıydı? Öyle yazmasa cezasını Allah'dan değilde, ucu açık bir şekilde onları kahretsin tarzında yazılsaydı bunların cezalarını Allah'dan değilde insanoğlu elinden verilmesi gerektiği sorusu ortaya atılmaz mıydı?

Bu başlığı açan arkadaşın tasavvuftan , 4 kapı 40 makamdan bir haber olup bur da gördüğü için tahmini 3ile 5 dk araştıracak bir kişiliğin böyle bir başlık açması başlı başına bir saçmalık.
Yanlış anlamayan islam dini sorgula der ama önce bir araştırma yapmak lazımdır ki bu araştırmada geniş bir konu olduğundan 1 yılınızı alır.Bu araştırmaları yapdıktan sonra bu tarz soruları sorar iseniz(araştırmayı yapan bir insan bu tarz acıklanması basit bir soruyu sormaz) ozaman gelen cevaplardan belki bir cıkarım elde edebilirsin.
%97 tespit reis. %3 saldirganligindan kestim.
evrensel ve apaçık olduğu iddia edilen kitabın içeriğindeki kelamların otuz farklı yorumunun bulunması en tarafsız gözlemcinin bile muhammed, tanrısı ve islama mesafeli yaklaşması için yeterli sebep sunmakta. birde iki satır ayeti tartışamayıp lafı dönüp dolaştıran, hakaret eden, saçmaladıkça saçmalayan lakin islam sorgula der buyuran tipler var ki düşman başına. bin dört yüz senelik fantastik eser etkili olduğu coğrafya ve insanıyla neresinden tutarsan tut en başta böyle elde kalmakta.
ilginçtir. görüyorum ve artırıyorum;

allahla konuşan cehennem de vardır ayrıca. bu konuşmadaki ilginç kısım cehennemin konuşması değil, allahın cehennemin dolup dolmadığını cehenneme sorması ve cevabı cehennemden almasıdır. şöyle ki;

KAF-30: O gün cehenneme: “Doldun mu?” diyeceğiz. O da: “Daha fazlası var mı?” diyecek.
onu anlamak için kitabının türkçe mealinden daha fazlasına bakılması gereken, anlatmak istediği şeylerin daha derin düşünülmesi gereken allah'tır.
mesela fatiha suresinin mealine baktığımızda: önce allah'ın yüceltildiği ve sonra ona dua edildiği çok net anlaşılır.
1. Bismillâhirrahmânirrahîm.
2. Hamd Âlemlerin Rabbi Allah'adır.
3. Rahman'dır, Rahim'dir O.
4. Hesap ve ceza gününün (ahiret gününün) mâlikidir.
5. (Allahım!) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.
6. Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet.
7. Gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.

bu süre esasında bir inananın temel duasıdır. anlamına bakıldığında düz mantıkla Allah'ın buradaki 5. ayette kendinden yardım istediği düşünülebilir. ancak o kullarının yalnızca kendinden yardım istemeleri gerektiğini anlatmaktadır.

"allah onları kahretsin" ifadesinde aslında bu ifadenin öncesinde bahsettiği kimselerden(surenin adından da anlaşılacağı üzere münafıklardan) olmamamız gerektiğini ifade etmektedir. öyle olanlar için kahretsin diyerek onlardan hoşnut olmadığını çok net ifade etmektedir. inançlı kimse allah'ın sevdiği kul olmak için uğraşır, onun kahretsin diyeceği kimselerden olmak istemez. allah da öyle olmayın diyor. bu kadar basit.
kur'an'da geçen allah'tır. allah beddua etmiş.