bugün

globallik

dünyanin birkac egemen devlet ya da daha dogrusu egemen sirketin eline gecmesi hadisesine denir.

bu sirketler o kadar semirirler ki bütün devletlere santajlar yapip devlet politikalarini etkilerler. en iyi örnek semirmis daimler ´in alman devletine cektigi santajlardir. adamlar almanya hepimizin cebindeki kuruslari teker teker sayarken 2008 yilinda, tek kurus vergi ödemed yani kendisine yatirim yapti, ve bunu vergiden düsmeyi becerdi... benzerini siemens de yapti, hele audi- bak bana böyle yan yan bakmaya devam edersen tasi taragi toplar güney afrika´ya giderim sana binlerce issiz birakirim haberin olsun- dedi.

aynisini mutlaka abd de, fransa´da falan da yapiyorlardir.

adam dünya da süper güc kabul edilen devletleri böyle parmaginda oynatabiliyorsa, iste ona globallik, globallesme denir. yani devletüstü oluyo artik....cok asiri derece semiriyo...
© copyright 2005 - 2026