bugün
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri14
- tüm sözlük kölemdir25
- arap milliyetçiliği22
- memati192324
- gideon reid morgan jj34
- manyak olmaya karar verdim12
- erkeklerin çoğunun yalnız olması15
- aydinoglu bombala27
- magnum un 2 tl olduğu yıllar19
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak8
- neden fenerbahçeliyim11
- yazarlardan akıl almak19
- bamya seven insan20
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç14
- yetkili yapsanız da yeter9
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası14
- tayyip erdoğan gazilik ünvanını nereden aldı12
- siradansiradisibiri12
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler10
- özge özacar'ın memeleri8
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler17
- travesti ile evlenmenin avantajları10
- ayet ile hadis çelişirse hadisten hüküm alırım14
- anın görüntüsü11
- jose mourinho39
- artık kadınlardan uzak duruyorum11
- hiç kavga oluyormu sözlükte8
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi15
- sözlük yazarlarının kaç flörtü var11
- kel kadın olmaması9
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum8
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması35
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla16
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz15
- hakemlerle şampiyon olmak12
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- sözlükten hatun kaldırmak13
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey10
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek10
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- en sevmediğiniz sözlük yazarları16
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
soğuk bir kış akşamında bile o buhar buhar sıcağı iliklerinize kadar hissedebildğiniz, aslında klasik olmuş nuri bilge ceylan filmlerinden biri. bu film için "senaryo iyi işlenmemişti, olaylar akıcı değildi" gibi şeyler söylemek zaten yersizdir. çünkü nuri bilge ceylan'ın bir tarzı vardır. diyalog değil, olay ve görüntü izlersiniz filmlerinde. ve üç maymun'da da bu tarzını alabildiğince kullanmış. kumkapı tarafları olduğunu tahmin ettiğim o varoş semt, o binanın yıkılacakmış gibi, kağıt gibi duruşu, o enfes deniz manzarası, o tren rayları... çok çok güzel bir araya gelmiş.
evin içine girdiğinizde o kasvet ve hani yaz günlerinin akşamla buluştuğu o iç sıkıcı, o karanlık ve o güneşli kısa anın bunaltıcılığı o kadar iyi hissettirilmiş ki. farkındaysanız filmle alakalı sadece görüntüler üzerinden konuşuyorum. çünkü bu film için yapılabilecek en iyi değerlendirme görüntülerin zihninizde yarattığı o enfes tablolar üzerinden oluyor. zira hikaye basit bir aldatılış hikayesi. böyle dememe bakmayın aslında özüne bakarsak yine de çok basit değil. eyüp'ün hacer'e merdivenlerde ettiği küfür ve ardından "ya da git at kendini şurdan " dedikten sonra, dayanamayıp geri gelmesi, teras duvarında bulduğu hacer ve "saçmalam in ordan aşağı" demesi... düşünüldüğünde yine de bu basit aldatılış hikayesinin içindeki insan yön ortaya çıkıyor.
oyunculuklar hakkında da konuşmak gerekirse; hatica aslan için zaten söylenecek çok fazla bir şey yok. çok başarılı bulduğum yılların oyuncularından biri. zaten kimsenin oyunculuğu filmde sırıtmıyor. ama... özellikle ve özellikle yavuz bingöl, gerçekten çok başarılıydı. o yılmışlık, o hüzün, o sıkıntı, o keder, o sinir ancak mimiklerle bu derecede güzel anlatılabilirdi. yorumcu olarak çok çok beğendiğim ve her zaman dinleyeceğim insan, bir oyuncu olarak da ne kadar başarılı olduğunu göstermiş bulunmakta.
nihayetine bakarsak; ilahi adalet mi, adaletsizliğin ta kendisi mi karar veremediğim bir şekilde ama yine de olması gereken şekilde bitmiş, bitiş sahnesi ile zihnime kazınmış, aldığı ödülü sonuna kadar hak etmiş güzel film.
filmi izlemek istemiyorsanız bile, bir şekilde o son sahneyi, yağmurun sesini ve o enfes görüntüyü mutlaka görün derim.
evin içine girdiğinizde o kasvet ve hani yaz günlerinin akşamla buluştuğu o iç sıkıcı, o karanlık ve o güneşli kısa anın bunaltıcılığı o kadar iyi hissettirilmiş ki. farkındaysanız filmle alakalı sadece görüntüler üzerinden konuşuyorum. çünkü bu film için yapılabilecek en iyi değerlendirme görüntülerin zihninizde yarattığı o enfes tablolar üzerinden oluyor. zira hikaye basit bir aldatılış hikayesi. böyle dememe bakmayın aslında özüne bakarsak yine de çok basit değil. eyüp'ün hacer'e merdivenlerde ettiği küfür ve ardından "ya da git at kendini şurdan " dedikten sonra, dayanamayıp geri gelmesi, teras duvarında bulduğu hacer ve "saçmalam in ordan aşağı" demesi... düşünüldüğünde yine de bu basit aldatılış hikayesinin içindeki insan yön ortaya çıkıyor.
oyunculuklar hakkında da konuşmak gerekirse; hatica aslan için zaten söylenecek çok fazla bir şey yok. çok başarılı bulduğum yılların oyuncularından biri. zaten kimsenin oyunculuğu filmde sırıtmıyor. ama... özellikle ve özellikle yavuz bingöl, gerçekten çok başarılıydı. o yılmışlık, o hüzün, o sıkıntı, o keder, o sinir ancak mimiklerle bu derecede güzel anlatılabilirdi. yorumcu olarak çok çok beğendiğim ve her zaman dinleyeceğim insan, bir oyuncu olarak da ne kadar başarılı olduğunu göstermiş bulunmakta.
nihayetine bakarsak; ilahi adalet mi, adaletsizliğin ta kendisi mi karar veremediğim bir şekilde ama yine de olması gereken şekilde bitmiş, bitiş sahnesi ile zihnime kazınmış, aldığı ödülü sonuna kadar hak etmiş güzel film.
filmi izlemek istemiyorsanız bile, bir şekilde o son sahneyi, yağmurun sesini ve o enfes görüntüyü mutlaka görün derim.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar