bugün

taliban

ışid ve el kaide´den tek farklari; öncelik olarak bütün dünyaya yayilmadan önce yerel yönetimi, yani afganistan´i ele gecirmektir. ayni zamanda pakistan´da da olusumlari vardir.

sonuc olarak insanlik disi eylemlerde bulunan, kendisi gibi düsünmeyeni asan ve kesen yaratiklarin bulundugu bir olusumdur. bu olusumuna dahil olan yaratiklarin okuma yazma bileni belkide bin kisiden sadece bir tanedir.

ayni zamanda türkiye hükümeti ile baya yakinligi var gibi görünmektedir.
sonucta kabil havaalani yönetimini türkiye´ye devretmeyi düsünüyorlar.
https://tr.euronews.com/2...s-nda-bize-teklifleri-var

olur da rejimi taliban ele gecirir ise ileride afganistan´da tokiler dikilmeye baslanabilir.
© copyright 2005 - 2026