bugün
- erkekler neden az yaşar7
- yazarların imza parfümleri10
- üni mezunu kız meslek lisesi mezunu erkek evliliği3
- andriy shevchenko3
- bana karpuzlu soda getir kardeşim diyen erkek3
- kıskanmak6
- bir insanı sevmek11
- devlet gücü6
- sevgilinin beni terk etme demesi3
- m r e r e c t o5
- akp'ye katılan belediye başkanları8
- çırılçıplak şekilde ağlarken dünya kupası izlemek2
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- haitinin gol atmış olması5
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- dünya kupasında başarısız olmamızın tesellisi2
- çırılçıplak şekilde uyurken yatağa işemek3
- oyuncu koltugu4
- 24 haziran 2026 venezuela depremi3
- 2026 dünya kupası23
- ibadet4
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- mutluluğun fark edilmemesi6
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- çalmak2
- güney afrika güney kore maçı saat 4 te trt spor da3
- aylık 386 bin tl iyi para mıdır sorunsalı3
- kılıçdaroğlu tipi louserlık5
- insan5
- atatürk e yahudi diyen oç nin kaynağı3
- akp seçmeni2
- lionel messi11
- anlamak3
- cristiano ronaldo dos santos aveiro3
- my number one3
- zalican2
- naruto dayi3
- düşün ki o bunu okuyor16
- karsan jest2
- duygusal yankı2
- ameliyat olmak8
- futbol16
- 25 haziran 2026 venezuela depremi3
- dünya8
- falıma bakmak isteyen var mı24
- yazarların saç şekillendirme taktikleri4
- sözlük kızlarının vücutları15
- velvet13
- dil3
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
YKS 2020'de AYT ye başvurmayıp sadece TYT ye girmiştim ve barajı 4 puanla geçememiştim. Okulda da başarısızdım zaten. Hedefim olmadığı için bu durum bana hiç koymamıştı. Bir insanın matematikte boş bıraktıklarını saymazsak, salladığı 30 sorunun 30'u da yanlış olur mu anasını satayım? Türkçe de 18 doğru 15 yanlışım vardı. Dinden full çekmiştim. Hatırladıkça bi tebessüm edip bu durumu oldukça garipsiyorum. Fizik, kimya, biyolojiden toplam sadece 3 doğrum vardı. Hepsini A şıkkı yapsam, matematikle beraber daha fazla doğru yaparmışım. Bırak YKS'ye çalışmayı, ben 12 sene hiçbir sınava çalışmamış insanım yani.
Ayrıca arkadaşlar, hayatında beni aramamış, numaramın onlarda olduğundan haberim bile olmayan insanlar notlarımı soruyorlardı. Teselli edermiş gibi yapıyorlardı bir de. Tek problem ben hariç herkesin üzülmüş gibi yapmasıydı. Ne yani, şimdi hayatımda hedef yok bir şey yok. O güne kadar belirlememişim. Kazanıp tekniker falan mı olsaydım? Bir de barajı geçemediğimi annemden babamdan öğrenen insanlar aptal muamelesi yapmaya başlamışlardı ki içten içe gülüp eğleniyordum bende. Annemi babamı arayıp "sizin oğlan ne yaptı bu sene?" diye soruyorlardı. Sebebini açıklamama gerek olduğunu sanmıyorum. Son derece tutumlu, dikkatli ve insanların zayıf noktalarını yüzlerine vurmayacak şekilde yetiştirilmiş bir insanım. Hatta bunun dozu ayarlanmadığı için hafif ezik de olabilirim doğrudur. Fakat ben bir ezik olarak, bu "vurdumduymaz" insanlardan daha sağlıklı bir akla ve daha iyi niyetlere sahip olduğumu düşünüyorum.
Tamam kabul ediyorum, ailem bu konudan dolayı oldukça utandılar. Kimseyi benim yüzümden utandırmak istemem. Fakat ailemi zerre tanesi kadar sevmeme rağmen, onlardan nefret ettiğimi de söylemiş miydim?
Tanım: Üniversiteye yerleştirme sınavıdır.
Kimsenin hayatı tamamıyla bu sınava bağlı değilken, insanların bir bölümü sanki sonradan üniversite okumanın imkansız olduğunu düşünerek üzülüyorlar, depresyona giriyorlar ve kendilerini oldukça aşağılık hissediyorlar. Aklı başında bir insan hiçbir zaman insanların kendisini üzmesine izin vermemelidir. Hatta insanlara bu şekilde hamlede bulunabilecekleri kadar yakın olmamalıdır. Aklı başında bir aile, ayıp olmasın diye akrabalarına iyi davranmak zorunda değildir. Aklı başında ebeveynler, akrabalarının konuşmasıyla utanıp oğluna veya kızına aşağılık muamelesi yapmamalıdır. Ancak benim gibi orta ve alt sınıf yaşama sahip olan insanların ebeveynlerinin büyük çoğunluğu, ufak bir bıçak kesiğini bozuk bir psikolojiden veya sürekli aşağılanmış bir insanın geleceğinden daha "önemli" görüyorlar. Sonra da "sen niye başarısız oluyosun, niye utandırıyorsun bizi, ne istedin de vermedik" cümleleri havada uçuşuyor. Gerçekten, her insandan anne baba olmuyor.
Anlayışsız bir aileye sahip olan arkadaşlar; Allah kurtarsın! Aileniz de dahil, hayatın her alanında sizi bilinçsizce eleştirecek ve farkında olmadan sizi aşağılayacak insanlarla karşılaşacaksınız. Bunları yaşayıp geçmiş insanlar "hadi len oradan" falan diyebilir. Onlar artık "eskimiş" zaten. işten eve, arada sırada arkadaşlarının düğününe giden insanlardan tavsiye veya öneri almayın. Kendimde bunları söyleme hakkını nasıl bulduğumu inanın ben de bilmiyorum. Gaza geldiysem demek ki...
Ayrıca arkadaşlar, hayatında beni aramamış, numaramın onlarda olduğundan haberim bile olmayan insanlar notlarımı soruyorlardı. Teselli edermiş gibi yapıyorlardı bir de. Tek problem ben hariç herkesin üzülmüş gibi yapmasıydı. Ne yani, şimdi hayatımda hedef yok bir şey yok. O güne kadar belirlememişim. Kazanıp tekniker falan mı olsaydım? Bir de barajı geçemediğimi annemden babamdan öğrenen insanlar aptal muamelesi yapmaya başlamışlardı ki içten içe gülüp eğleniyordum bende. Annemi babamı arayıp "sizin oğlan ne yaptı bu sene?" diye soruyorlardı. Sebebini açıklamama gerek olduğunu sanmıyorum. Son derece tutumlu, dikkatli ve insanların zayıf noktalarını yüzlerine vurmayacak şekilde yetiştirilmiş bir insanım. Hatta bunun dozu ayarlanmadığı için hafif ezik de olabilirim doğrudur. Fakat ben bir ezik olarak, bu "vurdumduymaz" insanlardan daha sağlıklı bir akla ve daha iyi niyetlere sahip olduğumu düşünüyorum.
Tamam kabul ediyorum, ailem bu konudan dolayı oldukça utandılar. Kimseyi benim yüzümden utandırmak istemem. Fakat ailemi zerre tanesi kadar sevmeme rağmen, onlardan nefret ettiğimi de söylemiş miydim?
Tanım: Üniversiteye yerleştirme sınavıdır.
Kimsenin hayatı tamamıyla bu sınava bağlı değilken, insanların bir bölümü sanki sonradan üniversite okumanın imkansız olduğunu düşünerek üzülüyorlar, depresyona giriyorlar ve kendilerini oldukça aşağılık hissediyorlar. Aklı başında bir insan hiçbir zaman insanların kendisini üzmesine izin vermemelidir. Hatta insanlara bu şekilde hamlede bulunabilecekleri kadar yakın olmamalıdır. Aklı başında bir aile, ayıp olmasın diye akrabalarına iyi davranmak zorunda değildir. Aklı başında ebeveynler, akrabalarının konuşmasıyla utanıp oğluna veya kızına aşağılık muamelesi yapmamalıdır. Ancak benim gibi orta ve alt sınıf yaşama sahip olan insanların ebeveynlerinin büyük çoğunluğu, ufak bir bıçak kesiğini bozuk bir psikolojiden veya sürekli aşağılanmış bir insanın geleceğinden daha "önemli" görüyorlar. Sonra da "sen niye başarısız oluyosun, niye utandırıyorsun bizi, ne istedin de vermedik" cümleleri havada uçuşuyor. Gerçekten, her insandan anne baba olmuyor.
Anlayışsız bir aileye sahip olan arkadaşlar; Allah kurtarsın! Aileniz de dahil, hayatın her alanında sizi bilinçsizce eleştirecek ve farkında olmadan sizi aşağılayacak insanlarla karşılaşacaksınız. Bunları yaşayıp geçmiş insanlar "hadi len oradan" falan diyebilir. Onlar artık "eskimiş" zaten. işten eve, arada sırada arkadaşlarının düğününe giden insanlardan tavsiye veya öneri almayın. Kendimde bunları söyleme hakkını nasıl bulduğumu inanın ben de bilmiyorum. Gaza geldiysem demek ki...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar