istemek

insanların, ne olduğu ve ne olmadığı hakkında çok ciddi kavramsal sorunlar yaşadığı şey.

nietzsche adındaki nihilist manyak şöyle buyurmuş - bir boyut açısından ip ucu oluşturabilir zannederek - :

güneş doğduğu anda odasından çıkıp, '' güneş doğsun istiyorum '' diyene, ve bir tekerleği durduramayıp, '' onun dönmesini istiyorum '' diyene; güreşte yere fırlatılıp '' burada yatıyorum, ama burada yatmak istiyorum! '' diyene güleriz. ama, tüm kahkahalara rağmen '' istiyorum '' sözcüğünü kullandığımızda, biz bu üçünden farklı bir şey mi yaparız?
© copyright 2005 - 2026