bugün
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın3
- sınava geç girenlere yönelik yapılan eleştiriler2
- cuckold erkek3
- lahmacunu elle yiyen kız18
- seksten sonra bira içmek4
- iş yerinde yapması zevkli şeyler3
- 21 haziran 2026 türkiye çin voleybol maçı2
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- olduğundan genç göstermek9
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı6
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- evlilikteki en büyük sorun4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı48
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır7
- ez te hezdikim6
- sözlük kadınları5
- bugün de meme atan olmaması4
- üniversite sınavına geç kalmak7
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- dünya kupasından banane diyen erkek6
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- köyde gece tuvalete gitmek7
- balkonu camla kaplatmak7
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- alevilerde muhammed ismi5
- milli takımımızın balonu patladı7
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- istanbul6
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- yazarların en sevdiği meyve9
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- güne bir şarkı bırak18
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı2
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- seni hayata bağlayan şey12
- pornoyu bırakmak5
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
- 2026 dünya kupası14
- asosyal olmanın sebepleri7
- 22 haziran 20262
- futbol12
- öfke anında yapılmaması gereken şeyler5
- türkiye a milli futbol takımı14
Üşenmedim başlıktaki entryleri tek tek okudum. Aslında filmin neden güzel olduğunu beğenmeyen yazarların entrylerinden bile anlamak mümkün.
Öncelikle biraz Nolan'ı tanımlamak gerekli. Following hariç diğer tüm filmlerini eş zamanlı olarak takip ettiğim, sinematografisini adım adım izlediğim bir yönetmen Nolan. Her filminde başka bir alanda başka bir şaheser yaratıyor. Memento, insomnia, Prestige, Batman Trilogy, inception, interstaller hepsi birbirinden başka yapımlar. Ve şimdi Dunkirk ile çıktı karşımıza. Nolan çektiği filmlerde kendine has bir üslup gelişme konusunda son derece titiz. Batman üçlemesini ele aldığında süper kahraman filmlerine yepyeni bir bakış getirerek bu tarzın seyrini değiştirdi diyebiliriz. Artık bir üst güç kuramlı/süper kahraman yapımı ortaya çıktığında bu mutlaka Dark Knight ile kıyaslanıyor mesela. inception ve interstaller'da bilimkurgu türünde başka bir bakış açısı getirmesi açısından son derece kritik öneme sahip. Şimdi de Dunkirk ile bunu yapıyor.
--spoiler--
dunkirk kesinlikle bir savaş filmi değil. Savaşı anlatıyor ama savaş filmi değil. filmde kan yok, klişeler yok, sevgilisini özleyen askerler, evini sayıklayan şoka girmişler yok. gaddar almanlar yok. Cephe çatışması göstermiyor nolan. düşmanı hissedemiyoruz. Filmi olaylar düzleminde ilerletmiş ve biçim düzlemine değinmemiş hiç, tıpkı askerler gibiyiz. merminin nereden geldiğini görmüyor, kuşatma yapan almanların tarafını bilemiyoruz ve bu bizde bir tedirginlik hissi oluşturuyor. elik deşik cesetler de yok hatta oyunculukta yok. Müthiş bir ses, soundtrack ve görüntü yönetmenliği var. Nolan, dunkirk te hiç bitmeyen bir gerilim oluşturmuş. Bizi savaşın içine sokarak hayatta kalmaya çalışan 400 bin askerden biri haline getirmiş.
--spoiler--
Bence son derece kaliteli bir film. Nolan bizi yine ters köşe yaparak farklı bir yapım ortaya çıkarmış. modern zamanların hem gişe başarısı yakalayan hem de cidden sağlam film çeken isimlerinden biri nolan. Dunkrik ile yine nefis film izletti bana. Diğer filmlerinin kalitesinde olmadığını da söylemeliyim elbette. ama ona rağmen bir klasik olmuş.
Öncelikle biraz Nolan'ı tanımlamak gerekli. Following hariç diğer tüm filmlerini eş zamanlı olarak takip ettiğim, sinematografisini adım adım izlediğim bir yönetmen Nolan. Her filminde başka bir alanda başka bir şaheser yaratıyor. Memento, insomnia, Prestige, Batman Trilogy, inception, interstaller hepsi birbirinden başka yapımlar. Ve şimdi Dunkirk ile çıktı karşımıza. Nolan çektiği filmlerde kendine has bir üslup gelişme konusunda son derece titiz. Batman üçlemesini ele aldığında süper kahraman filmlerine yepyeni bir bakış getirerek bu tarzın seyrini değiştirdi diyebiliriz. Artık bir üst güç kuramlı/süper kahraman yapımı ortaya çıktığında bu mutlaka Dark Knight ile kıyaslanıyor mesela. inception ve interstaller'da bilimkurgu türünde başka bir bakış açısı getirmesi açısından son derece kritik öneme sahip. Şimdi de Dunkirk ile bunu yapıyor.
--spoiler--
dunkirk kesinlikle bir savaş filmi değil. Savaşı anlatıyor ama savaş filmi değil. filmde kan yok, klişeler yok, sevgilisini özleyen askerler, evini sayıklayan şoka girmişler yok. gaddar almanlar yok. Cephe çatışması göstermiyor nolan. düşmanı hissedemiyoruz. Filmi olaylar düzleminde ilerletmiş ve biçim düzlemine değinmemiş hiç, tıpkı askerler gibiyiz. merminin nereden geldiğini görmüyor, kuşatma yapan almanların tarafını bilemiyoruz ve bu bizde bir tedirginlik hissi oluşturuyor. elik deşik cesetler de yok hatta oyunculukta yok. Müthiş bir ses, soundtrack ve görüntü yönetmenliği var. Nolan, dunkirk te hiç bitmeyen bir gerilim oluşturmuş. Bizi savaşın içine sokarak hayatta kalmaya çalışan 400 bin askerden biri haline getirmiş.
--spoiler--
Bence son derece kaliteli bir film. Nolan bizi yine ters köşe yaparak farklı bir yapım ortaya çıkarmış. modern zamanların hem gişe başarısı yakalayan hem de cidden sağlam film çeken isimlerinden biri nolan. Dunkrik ile yine nefis film izletti bana. Diğer filmlerinin kalitesinde olmadığını da söylemeliyim elbette. ama ona rağmen bir klasik olmuş.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar