bugün

3d studio max

öğrenmeye niyet edenlerin öncelikle bilmesi gereken autocad programını da bilmeleri gerektiğidir.

ilk başlarda organik yani insan modellemeyeceginize göre ya mekanik ya da mimari modelleme ile başlayacaksınız.

mimari bir modelleme için öncelikli olarak yapının cad planı olmalıdır.

bu plan max e aktarılır ve yapı buradan extrude edilir. birimler ayarlanır. (bkz: unit setup)

extrude etmeden önce dış duvarların iki adet ayrı kopyası çıkarılmalı tavan ve zemin diye isimlendirilmeli.

dikkat edilmesi gereken weld edilmemiş(kaynatılmamış) vertex ler olmaması. bunun için iç ve dış duvarlar seçilir modifier sekmesinden (bkz: edit spline) altında weld komutu ile yapılır.

eğer uçları kapalı dış duvarlar elde etmeyi başarabildiyseniz. sırada pencere ve kapı boşlukları vardır.

bunun için küpler uygun büyüklükde çizilir ve konumladırılır snap yardımıyla. ve boolean komutu çalıştırılarak duvarlardan küp şeklinde boşluklar çıkarılır.

daha sonra doors bölümündan kapı ve pencereler çeşidine göre bu boşluklara yerleştirilir.

sira geldi tavan ve zeminlere. daha önce ayırdığımız zemin cizimine extrude verilir uygun büyüklükte. aynı işlem tavan içinde yapılır.

artık kaba da olsa bir evimiz var.

bundan sonrasını uzatmayacağım ve aşagıya verdigim bkzlar ile ilgili adımlara ait bkz gireceğim.

(bkz: 3d studio max malzeme atama)
(bkz: 3d studio max ışıklandırma)
(bkz: 3d studio max camera ekleme)
(bkz: 3d studio max vray render ayarları)
(bkz: render işleminden sonra photoshop)

aşağıda vray ile render alınmış bir görseli ekliyor ve kaçıyorum.

görsel