bugün
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- moğolistan2
- guyana4
- düşün ki o bunu okuyor17
- bosna hersek3
- cezayir2
- ona bir şey söyle10
- bir insana inanmak2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı6
- velvet13
- arnavutluk2
- dünya5
- sözlük kızlarının vücutları15
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- kolu kıllı kız3
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- hızlı para kazanmanın yolları4
- falıma bakmak isteyen var mı24
- gülüm diyen kız10
- türk moğol kardeştir3
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- belçika2
- yılmaz güney12
- kuzenin içine boşalmak14
- özbekistan3
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- 2026 dünya kupası20
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- nato zirvesi3
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- fransa2
- aşk her şeyi affeder mi4
- portekiz3
- ahududu2
- futbol13
- gün gelecek dün olacak5
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı4
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- iveco daily3
- kılıçdaroğlu cemaati4
- coğrafya2
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi7
- kemal kılıçdaroğlu18
- haram ile cömertlik yapmak3
- insanın bilebilen bir varlık olması4
- yılmaz güney hayranı solcu feminist3
- anın görüntüsü18
Yeni moda bir disiplin. Zihin felsefesinin sorularına ve "bulgu"larına uygulanma esasına dayanıyormuş. Platon'dan bu yana yapılan zihin felsefesi ile benzese de ayrılıyormuş.
Lafı gevelemeden ne olduğunu söyleyeyim: "'natüralizmin felsefeden aldığı soracak sorusu kalmadı. Bu yüzden gündeme felsefenin sorularını sorarak felsefe yapıyoruz' biçiminde değil de 'bu soruları bilimsel değerlendiriyoruz. biçiminde bir şey getirelim' diye ortaya çıkmış disiplinimsi."
Pozitif bilimperestliğinin ortaya çıkışından beri felsefenin geçmişte sorduğu soruları alıp bilim yaparken "artık felsefeye ihtiyaç kalmadı," "felsefe spekülasyondur" vs... Deyip ortaya felsefeci çıkmasına, çıkanın da sessiz sedasız yok olmasına neden olduktan sonra, yani soru kaynaklarını iskenderiye kütüphanesi yakar gibi yok ettikten sonra soruya ihtiyaç olunca "fizik felsefesi", "biyoloji felsefesi" gibi zorlama felsefeler (!) ortaya çıkardılar. Şimdi de “nörofelsefe."
Problem şu: felsefe özsel olarak zaten bu soruları soruyor, soracak ve sormalı da ama bunu bazı natütalist uyanıklar "şu felsefesi, bu felsefesi" diye felsefeler ortaya attığı için yapmıyor.
Çıkmış, birkaç tane avanak felsefeci de "bilim-felsefe ortaklığı" diye seviniyor sanki natüralizm yıllardır zaten felsefeyi kullanmamış gibi. Birisi de "Türkiye'de de yapılsa keşke, çok iyi" diyor, affedersiniz de siktir oradan. Ne kadar ahmak varsa hepsini felsefeci(!) yapmışlar.
Lafı gevelemeden ne olduğunu söyleyeyim: "'natüralizmin felsefeden aldığı soracak sorusu kalmadı. Bu yüzden gündeme felsefenin sorularını sorarak felsefe yapıyoruz' biçiminde değil de 'bu soruları bilimsel değerlendiriyoruz. biçiminde bir şey getirelim' diye ortaya çıkmış disiplinimsi."
Pozitif bilimperestliğinin ortaya çıkışından beri felsefenin geçmişte sorduğu soruları alıp bilim yaparken "artık felsefeye ihtiyaç kalmadı," "felsefe spekülasyondur" vs... Deyip ortaya felsefeci çıkmasına, çıkanın da sessiz sedasız yok olmasına neden olduktan sonra, yani soru kaynaklarını iskenderiye kütüphanesi yakar gibi yok ettikten sonra soruya ihtiyaç olunca "fizik felsefesi", "biyoloji felsefesi" gibi zorlama felsefeler (!) ortaya çıkardılar. Şimdi de “nörofelsefe."
Problem şu: felsefe özsel olarak zaten bu soruları soruyor, soracak ve sormalı da ama bunu bazı natütalist uyanıklar "şu felsefesi, bu felsefesi" diye felsefeler ortaya attığı için yapmıyor.
Çıkmış, birkaç tane avanak felsefeci de "bilim-felsefe ortaklığı" diye seviniyor sanki natüralizm yıllardır zaten felsefeyi kullanmamış gibi. Birisi de "Türkiye'de de yapılsa keşke, çok iyi" diyor, affedersiniz de siktir oradan. Ne kadar ahmak varsa hepsini felsefeci(!) yapmışlar.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar