bugün
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- kadıköydeki tuhaf tipler5
- burç saçmalığı6
- lip balm kullanan erkek5
- erkek erkeğe açık oylaşmak6
- falıma bakmak isteyen var mı4
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- dont fuck with me tony4
- cut the crap4
- online yazarlar8
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı5
- nofap6
- kültür mantarı ve değişen mantar algısı2
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- 0 0 74
- eski uludağ sözlük ortamı3
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı13
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde6
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz13
- erkekle seviştikten sonra öldürmek3
- sedat pekmez18
- 23 haziran 2026 ingiltere gana maçı2
- kadınlar neden aldatır16
- tarot falına inanan salak8
- araba sürerken dinlenmemesi gereken şarkılar2
- tekerlek kaşar4
- abd'yi yenmemiz dünya sıralamasına etkisi olur mu3
- gecenin kafa şişirmeyen şarkısı2
- günün şiiri5
- devşirmelik makamı13
- 2026 dünya kupası15
- cristiano ronaldo'nun 6 dünya kupası nda gol atmas2
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- yeni temaya bir türlü alışamamak2
- futbol8
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti10
- diamond bosphoruss denen yazar8
- arkadaşlar çok güzelsiniz3
- aldım kabul ettim4
- lionel messi11
- özbekistan2
- portekiz2
- yapay zeka ile flörtleşme denemeleri3
- ismet gürbüz ne zaman vatana dönecek sorusu2
- biz arap değiliz biz türk üz8
- tr dışında neden hiçbir devlet kktc'yi tanımıyor4
- gana'nın yüzde 20 sinin müslüman olması2
- hoşçakal leyla2
- elmas bey birader gitmesin kampanyası3
Yeni moda bir disiplin. Zihin felsefesinin sorularına ve "bulgu"larına uygulanma esasına dayanıyormuş. Platon'dan bu yana yapılan zihin felsefesi ile benzese de ayrılıyormuş.
Lafı gevelemeden ne olduğunu söyleyeyim: "'natüralizmin felsefeden aldığı soracak sorusu kalmadı. Bu yüzden gündeme felsefenin sorularını sorarak felsefe yapıyoruz' biçiminde değil de 'bu soruları bilimsel değerlendiriyoruz. biçiminde bir şey getirelim' diye ortaya çıkmış disiplinimsi."
Pozitif bilimperestliğinin ortaya çıkışından beri felsefenin geçmişte sorduğu soruları alıp bilim yaparken "artık felsefeye ihtiyaç kalmadı," "felsefe spekülasyondur" vs... Deyip ortaya felsefeci çıkmasına, çıkanın da sessiz sedasız yok olmasına neden olduktan sonra, yani soru kaynaklarını iskenderiye kütüphanesi yakar gibi yok ettikten sonra soruya ihtiyaç olunca "fizik felsefesi", "biyoloji felsefesi" gibi zorlama felsefeler (!) ortaya çıkardılar. Şimdi de “nörofelsefe."
Problem şu: felsefe özsel olarak zaten bu soruları soruyor, soracak ve sormalı da ama bunu bazı natütalist uyanıklar "şu felsefesi, bu felsefesi" diye felsefeler ortaya attığı için yapmıyor.
Çıkmış, birkaç tane avanak felsefeci de "bilim-felsefe ortaklığı" diye seviniyor sanki natüralizm yıllardır zaten felsefeyi kullanmamış gibi. Birisi de "Türkiye'de de yapılsa keşke, çok iyi" diyor, affedersiniz de siktir oradan. Ne kadar ahmak varsa hepsini felsefeci(!) yapmışlar.
Lafı gevelemeden ne olduğunu söyleyeyim: "'natüralizmin felsefeden aldığı soracak sorusu kalmadı. Bu yüzden gündeme felsefenin sorularını sorarak felsefe yapıyoruz' biçiminde değil de 'bu soruları bilimsel değerlendiriyoruz. biçiminde bir şey getirelim' diye ortaya çıkmış disiplinimsi."
Pozitif bilimperestliğinin ortaya çıkışından beri felsefenin geçmişte sorduğu soruları alıp bilim yaparken "artık felsefeye ihtiyaç kalmadı," "felsefe spekülasyondur" vs... Deyip ortaya felsefeci çıkmasına, çıkanın da sessiz sedasız yok olmasına neden olduktan sonra, yani soru kaynaklarını iskenderiye kütüphanesi yakar gibi yok ettikten sonra soruya ihtiyaç olunca "fizik felsefesi", "biyoloji felsefesi" gibi zorlama felsefeler (!) ortaya çıkardılar. Şimdi de “nörofelsefe."
Problem şu: felsefe özsel olarak zaten bu soruları soruyor, soracak ve sormalı da ama bunu bazı natütalist uyanıklar "şu felsefesi, bu felsefesi" diye felsefeler ortaya attığı için yapmıyor.
Çıkmış, birkaç tane avanak felsefeci de "bilim-felsefe ortaklığı" diye seviniyor sanki natüralizm yıllardır zaten felsefeyi kullanmamış gibi. Birisi de "Türkiye'de de yapılsa keşke, çok iyi" diyor, affedersiniz de siktir oradan. Ne kadar ahmak varsa hepsini felsefeci(!) yapmışlar.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar