bugün
- ideal sevgilinin en önemli özelliği10
- anın görüntüsü15
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle21
- gocu bey meh meh bey birader4
- kemal kılıçdaroğlu10
- her başarılı erkeğin altında bir kadın yatıyor2
- meloş nerede sorunsalı5
- iş kadını yazarlar6
- bugün de meme atan olmaması9
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi2
- beyaz otomobil satın almak9
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- ege waw3
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi5
- arkadaşlar çorba içiyorum2
- bay melahel d erectotales2
- yetersizim diyerek istifa etmek3
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı6
- bully2
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- krista allen2
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj7
- hoşgeldin pazartesi7
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- yaşlılığınız için insan biriktirin10
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- ikinci el elbise giymek2
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- pazar günü aktiviteleri4
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- nervio'nun memleketi3
- park etmek sanatı4
- paris te son tango5
- 2026 dünya kupası17
- düşün ki o bunu okuyor4
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- sol tarafın inzal olması3
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- amy adams2
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- haksızsam haksızsın deyin2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- kulak arkasını keselemek3
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- babalar günü hediyesi2
- yer çekimine küsmek3
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
2012 sonbaharı' ndan beri pes 13 oynayan biri olarak pes 13 'ü bırakmamı sağlamış oyun. pes 14-15 serilerinde fifa' ya benzemeye çalışmıştı. genel olarak pes-fifa arasında özellikle son 3-4 yılda temel bir öncelik farkı oluştu. fifa gerçekçiliği ön plana alırken, pes oynanabilirliği ön plana koydu.
internetten oyun almak bu kadar kolay değilken sürekli "fifa pes etmedi" tarzı başlıklar atılıyordu. çünkü bilgisayarlar yeni çıktığında çocuklar bana playstation al değil, bilgisayar al diyorlardı genel olarak babalarına, bunun nedeni ilk seneler yalnız oyundu, yaygınlaşmasıyla internet de eklendi. fifa da bilgisayarlardaki üstünlüğüyle başlayarak uzun yıllar domine etti bu ligi. ardından playstation' ların yaygınlaşması (atarinin gerilemesiyle oldu) , playstation cafe'lerin açılmasıyla playstation merakı saldı. işte burda klavyeyle oynamaktan bıkmış çocuklara tempolu, kolay öğrenilen ve alışılan, heyecanlı bir oyun sunarak 7-8 yıl konami bu alanda fifa' yı ezdi.
ancak nasıl insanlar bilgisayardaki fifa' dan sıkılarak pes' e geçiş yaptıysa, playstation' daki pes' ten de sıkılmaya başladı ve daha gerçekçi, daha zor oynanan ve gol atılan bir oyun tarzı görmek istediler. fifa bu alanı karşılayarak son 3-4 yılda idareyi ele aldı.
kendi açımdan değişmez öncelik oynanabilirliktir. grafikler ne kadar iyi olursa olsun, ne kadar gerçekçi bir oyun tarzı olursa olsun, eğlenmek için oynadığım bir şeyde zorlanıyorsam onu oynamam. bu yüzden fifa serisine hiç başlamadım, ilk oyunu fifa olup, ilkokul zamanımı tamamen fifa oynayarak geçiren biri olarak. ancak pes' in fifa' ya benzeme çabaları 2 oyun rezalet geçti. 3 senedir hiçbir cafede, pes 14-15 oynandığını görmedim. pes' in önünde 2 seçenek vardı. ya oynanabilirlik ve tempo konusunda ısrar edip 13 tarzı bir oyunla devam etmek, ya da bundan vazgeçip fifa' nın tarzını benimsemek.
ilkini seçmek orta ve uzun vadede kaybettirecekti. çünkü her ne kadar oynanabilirliği tercih edenler olsa da, bilgisayardaki fifa' cıların bıkması benzeri bir bıkmanın başladığı kesindi. kitlesini giderek fifa' ya kaybettiren pes ikincisini seçti. ikincisini seçmek riskli de bir karardı çünkü fifa' yı taklit edip, fifa kadar iyi olamazsınız hem benim gibi oynanabilirliliği üst seviyede tutanları kaybeder, hem de gerçekçiliğe değer veren yeni kitleyi fifa' dan döndüremez, yok olur gidersiniz.
ama konami gerçekten güzel bir oyun yapıp, oynanabilirlikle gerçekçiliği buluşturarak hem fifa' ya giden kitleyi, hem eski pes' çileri yeni oyununa davet etmiş. beğendim, oynuyorum.
internetten oyun almak bu kadar kolay değilken sürekli "fifa pes etmedi" tarzı başlıklar atılıyordu. çünkü bilgisayarlar yeni çıktığında çocuklar bana playstation al değil, bilgisayar al diyorlardı genel olarak babalarına, bunun nedeni ilk seneler yalnız oyundu, yaygınlaşmasıyla internet de eklendi. fifa da bilgisayarlardaki üstünlüğüyle başlayarak uzun yıllar domine etti bu ligi. ardından playstation' ların yaygınlaşması (atarinin gerilemesiyle oldu) , playstation cafe'lerin açılmasıyla playstation merakı saldı. işte burda klavyeyle oynamaktan bıkmış çocuklara tempolu, kolay öğrenilen ve alışılan, heyecanlı bir oyun sunarak 7-8 yıl konami bu alanda fifa' yı ezdi.
ancak nasıl insanlar bilgisayardaki fifa' dan sıkılarak pes' e geçiş yaptıysa, playstation' daki pes' ten de sıkılmaya başladı ve daha gerçekçi, daha zor oynanan ve gol atılan bir oyun tarzı görmek istediler. fifa bu alanı karşılayarak son 3-4 yılda idareyi ele aldı.
kendi açımdan değişmez öncelik oynanabilirliktir. grafikler ne kadar iyi olursa olsun, ne kadar gerçekçi bir oyun tarzı olursa olsun, eğlenmek için oynadığım bir şeyde zorlanıyorsam onu oynamam. bu yüzden fifa serisine hiç başlamadım, ilk oyunu fifa olup, ilkokul zamanımı tamamen fifa oynayarak geçiren biri olarak. ancak pes' in fifa' ya benzeme çabaları 2 oyun rezalet geçti. 3 senedir hiçbir cafede, pes 14-15 oynandığını görmedim. pes' in önünde 2 seçenek vardı. ya oynanabilirlik ve tempo konusunda ısrar edip 13 tarzı bir oyunla devam etmek, ya da bundan vazgeçip fifa' nın tarzını benimsemek.
ilkini seçmek orta ve uzun vadede kaybettirecekti. çünkü her ne kadar oynanabilirliği tercih edenler olsa da, bilgisayardaki fifa' cıların bıkması benzeri bir bıkmanın başladığı kesindi. kitlesini giderek fifa' ya kaybettiren pes ikincisini seçti. ikincisini seçmek riskli de bir karardı çünkü fifa' yı taklit edip, fifa kadar iyi olamazsınız hem benim gibi oynanabilirliliği üst seviyede tutanları kaybeder, hem de gerçekçiliğe değer veren yeni kitleyi fifa' dan döndüremez, yok olur gidersiniz.
ama konami gerçekten güzel bir oyun yapıp, oynanabilirlikle gerçekçiliği buluşturarak hem fifa' ya giden kitleyi, hem eski pes' çileri yeni oyununa davet etmiş. beğendim, oynuyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar