bugün
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- erkekler neden erken ölür3
- anın görüntüsü23
- her kadın güzeldir3
- sözlükteki gizli düşmanım10
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- öldükten sonra bana ne olacak2
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- günün şiiri6
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- içtim şarabı13
- genç görünmeye çalışmak3
- rakı sevmemek7
- enjoy im vaccinated2
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- kadir inanır22
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- avrupada hava sıcaklıkları2
- şafak çak3
- büstiyer2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- aşure yapan sözlük kızları7
- venezuella depremi3
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- dümbelettin efendi2
- sosyal medya aranmaktır2
- kemalist dünya24
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- japonya7
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- of çok sıkıcı olmanız2
- insan olmaya ceyrek kala3
- true'nun çaylak olması16
- çok güzel ama manyak kadın7
- üniversitelerin gereksiz olması16
- mustafa kemal atatürk7
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
yarak kafalı söylemi!
gerçi daha önce demiştim.
(bkz: şapka giymedi diye adam asan diktatör/#22552523)
neyse bugün farklı alıntılar yapalım.
--- alıntı ---
1727'den harf devriminin yapıldığı tarihe kadar yurtiçi ve dışında basılan yapıt sayısı yaklaşık otuz bindir. Oysa Osmanlı'da matbaanın kurulduğu zamana kadar Avrupa'da basılan kitap sayısı bir buçuk milyon ( bir milyar dört yüz milyon nüsha) dur. 1736-1836 arasındaki yüz yıllık dönemde ise bir milyon sekiz yüz kitap, iki buçuk milyar tane basılmış. Osmanlı ile Batı'yı basılan kitap sayısı açısından karşılaştırdığımızda acı bir gerçek ortaya çıkmakta. Avrupa'nın hızla ilerleyişini, Osmanlı'nın çöküşünü gerçekçi olmayan bir kısım hamasi sözlerle, hurafelerle açıklamak yerine yukarıda anlattığımız verilerle değerlendirmek doğruyu bulmamızda bizlere yardımcı olur.
1928'de harf devriminin yapılmasından 1938 tarihine kadar yeni Türk abecesiyle basılan kitap sayısı, on altı bin altmış üçtür.
Yani Osmanlının 300 yılda yayımladığı toplam kitabın yarısını genç Cumhuriyet 10 yılda yayımlamıştır. Bu o zamanki ekonomik koşulları düşündüğümüzde olağanüstüdür.
1493'te ispanya'dan kaçarak ülkemize sığınan Yahudiler matbaalarını da yanlarında getirerek kendi dillerinde kitap basıyorlardı. Osmanlı ülkesinde yaşayan Ermeniler 1567, Marunîler 1610, Rumlar 1627'de matbaalarını kurmuşlardı. ilk matbaanın 1450'de kurulduğunu da anımsatmak gerek. Oysa ülkemizde ilk matbaa 1727'de kuruldu. Osmanlı, Avrupa ülkelerinden iki yüz yetmiş yedi yıl sonra kendi halkının aydınlanmasına kapı açmıştı.
Adil Hacıömeroğlu
--- alıntı ---
http://www.ha-ber.com/com...LLEsT%C4%B1K-M%C4%B1.html
Adil Hacıömeroğlu çok güzel bir soru sormuş!
Anadolu ve Trakya'nın köylerini, kasabalarını, kentlerini gezin bakalım; hangi evde Arap harfleriyle yazılmış kaç kitap (Kuran-ı Kerim dışında) bulabilirsiniz? Kaçımızın dedesi, ninesi okuryazardı? Kaçımızın evinde dedelerimizden kalma kitaplarımız var?
dedesinin mezar taşını okuyamıyormuş!
ulan amık!
deden kendi mezar taşını okuyabiliyor muydu?
1923'te okuma yazma oranı %2,5!
1935 %20,4
ibnenin evladı illede okumak istiyorsan git osmanlıca kursuna oku!
ama götünü yaydırıp mağdur edebiyatı yapmak daha çok işine geliyor değil mi pezevenk!
sinan meydan'ın Yobazın Dil Devrimi Yalanları makalesine bakmakta fayda var.
http://www.bilgealtun.com...0Devrimi%20Yalanlar%C4%B1
ayrıca şu makaleye bir bakın
osmanlı neden bir okyanus devleti olamadı ekonomik olarak neden battığımızı görün! - http://www.21yyte.org/tr/...r-okyanus-devleti-olamadi
bu da cumhuriyet kurulduğundaki ekonomik vaziyet!
(bkz: mustafa kemal atatürk/#22580182)
gerçi daha önce demiştim.
(bkz: şapka giymedi diye adam asan diktatör/#22552523)
neyse bugün farklı alıntılar yapalım.
--- alıntı ---
1727'den harf devriminin yapıldığı tarihe kadar yurtiçi ve dışında basılan yapıt sayısı yaklaşık otuz bindir. Oysa Osmanlı'da matbaanın kurulduğu zamana kadar Avrupa'da basılan kitap sayısı bir buçuk milyon ( bir milyar dört yüz milyon nüsha) dur. 1736-1836 arasındaki yüz yıllık dönemde ise bir milyon sekiz yüz kitap, iki buçuk milyar tane basılmış. Osmanlı ile Batı'yı basılan kitap sayısı açısından karşılaştırdığımızda acı bir gerçek ortaya çıkmakta. Avrupa'nın hızla ilerleyişini, Osmanlı'nın çöküşünü gerçekçi olmayan bir kısım hamasi sözlerle, hurafelerle açıklamak yerine yukarıda anlattığımız verilerle değerlendirmek doğruyu bulmamızda bizlere yardımcı olur.
1928'de harf devriminin yapılmasından 1938 tarihine kadar yeni Türk abecesiyle basılan kitap sayısı, on altı bin altmış üçtür.
Yani Osmanlının 300 yılda yayımladığı toplam kitabın yarısını genç Cumhuriyet 10 yılda yayımlamıştır. Bu o zamanki ekonomik koşulları düşündüğümüzde olağanüstüdür.
1493'te ispanya'dan kaçarak ülkemize sığınan Yahudiler matbaalarını da yanlarında getirerek kendi dillerinde kitap basıyorlardı. Osmanlı ülkesinde yaşayan Ermeniler 1567, Marunîler 1610, Rumlar 1627'de matbaalarını kurmuşlardı. ilk matbaanın 1450'de kurulduğunu da anımsatmak gerek. Oysa ülkemizde ilk matbaa 1727'de kuruldu. Osmanlı, Avrupa ülkelerinden iki yüz yetmiş yedi yıl sonra kendi halkının aydınlanmasına kapı açmıştı.
Adil Hacıömeroğlu
--- alıntı ---
http://www.ha-ber.com/com...LLEsT%C4%B1K-M%C4%B1.html
Adil Hacıömeroğlu çok güzel bir soru sormuş!
Anadolu ve Trakya'nın köylerini, kasabalarını, kentlerini gezin bakalım; hangi evde Arap harfleriyle yazılmış kaç kitap (Kuran-ı Kerim dışında) bulabilirsiniz? Kaçımızın dedesi, ninesi okuryazardı? Kaçımızın evinde dedelerimizden kalma kitaplarımız var?
dedesinin mezar taşını okuyamıyormuş!
ulan amık!
deden kendi mezar taşını okuyabiliyor muydu?
1923'te okuma yazma oranı %2,5!
1935 %20,4
ibnenin evladı illede okumak istiyorsan git osmanlıca kursuna oku!
ama götünü yaydırıp mağdur edebiyatı yapmak daha çok işine geliyor değil mi pezevenk!
sinan meydan'ın Yobazın Dil Devrimi Yalanları makalesine bakmakta fayda var.
http://www.bilgealtun.com...0Devrimi%20Yalanlar%C4%B1
ayrıca şu makaleye bir bakın
osmanlı neden bir okyanus devleti olamadı ekonomik olarak neden battığımızı görün! - http://www.21yyte.org/tr/...r-okyanus-devleti-olamadi
bu da cumhuriyet kurulduğundaki ekonomik vaziyet!
(bkz: mustafa kemal atatürk/#22580182)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar