bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
son günlerde ekonomide yaşanan çalkantılar sonrasında kafası karışan vatandaşın sorduğu soru.
noldu hacılar? hani ekonomimiz yıldız gibi parlıyordu? hani büyük devletlere parmak ısırtıyorduk? fed başkanı bi açıklama yaptı kaya gibi sağlam türk ekonomisi jöle kıvamına geldi.
aşağıdaki yazının özeti: dün yediğimiz hurmalar bugün götümüzü tırmalıyor.
taşıma suyu ile değirmen anca bu kadar dönüyor.
dış borç ve cari açık için finansman bulamazsak ülkemizi zor günler bekliyor.
allah yardımcımız olsun.
---------------
2002'de 130 milyar dolar olan dış borç, 2012 sonunda 337 milyar dolara yükseldi.
Türkiye'nin 2013 yılında ödemesi gereken dış borç 151 milyar usd, Buna 2013 yılı için öngörülen 67 milyar dolarlık cari açık eklendiğinde 2013'te 218 milyar dolara ihtiyaç var... Merkez Bankası'ndaki döviz rezervi ne kadardı? 124 milyar dolar... (hatırlatma: 2012 gsmh 786 milyar usd kişi başı milli gelir 10.504 usd)
http://www.ilk-kursun.com/haber/147636
bazıları hala imf ye 22 milyar usd lik borç bitti diye seviniyor. (ki bu borcun 10 milyar usd lik kısmını akp iktidarı kullanmış!)
şimdiye kadar finanse edilebiliorsa cari açık problem değildir anlayışı hakimdi. fed başkanı açıklamaları sonrası abd de bol para basma devrinin kapandığını, gelişmiş devletlerden gelişmekte olan devletlere akan likiditenin tekrar vatanına döneceğini anlıyoruz. bu nedenle 2013 yılında büyüme tahminimiz %3,6 ya düşürüldü. (2012 de %2,2 idi.)
tam buna üzülürken bir de büyüme rakamları geldi. şimdi bana inanmazsnız bari inanacağınız bir yerden kaynak vereyim. zaman gazetesi yazarı ibrahim öztürk'ün yotumları aşağıda.
---- alıntı -----
inşaat, finans, gayrimenkul sektörleri ile büyüyoruz. dış ticaret ve özel sektör yatırımları kalemlerinde daralma var.
kamu yatırımları ve iç talep büyük katkı yaptı.
Özetle, büyümede özel kesim yatırımda ve dış ticaret sektörü devre dışı. Büyüme olmayınca vergi geliri de olmayacağından bütçe kısıtı sebebiyle kamunun da bu cılız katkısı dahi devam edemez. Dış borca dayalı kredi genişlemesi ise cari açık olarak geri dönüyor. Cari açık riskini de dengelemek üzere bütçe kısıtına çarpan bir ülkede devlet ne yapar? Vergi toplamak için zam yapar, borç alır. Devlet büyümeyen ekonomide yaygın kesimlerden vergi toplayamayınca geri kaldı paralı askerlik, 2B arazileri, özelleştirme, kara para aklamak için vesile olan Varlık Barışı gibi bir seferlik kaynak bulma yöntemleri. Ancak bunlar da bitti.
---- alıntı -----
http://www.zaman.com.tr/i...ur-vatani-da_2101284.html
---- alıntı -----
fatih özatay:
faiz ve döviz kuru artışı bekleniyor. daha az yatırım, daha az büyüme ve işsizlikte artış yaşanabilir.
http://www.radikal.com.tr...atay/bos_ovunme_2-1138997
---- alıntı -----
---- alıntı -----
mahfi eğilmez
aynı dönemde hane halkı borç yükü 6 milyar TL den 255 milyar TL ye yükselmiş.
kamu sektörünün borçluluğu düştüğü halde özel sektöründe borçluluğu artıyor.
(yani taksitle alınan iphone'ların, değiştirilen otomobillerin, alınan evlerin acısı çıkacak!)
http://www.mahfiegilmez.c...4/kimin-borcu-artyor.html
---- alıntı -----
kamu dış borcu 2002'de 65 Milyar usd 2012 de 103 Milyar usd.
http://www.odatv.com/n.ph...sasiracaksiniz-1404131200
tcmb rezervleri kısa vadeli borç oranı düşüşte
http://www.ankarastrateji...rkiye-nin-borc-stoku-179/
(bkz: rte usulü çay simit modeli/#20205667)
noldu hacılar? hani ekonomimiz yıldız gibi parlıyordu? hani büyük devletlere parmak ısırtıyorduk? fed başkanı bi açıklama yaptı kaya gibi sağlam türk ekonomisi jöle kıvamına geldi.
aşağıdaki yazının özeti: dün yediğimiz hurmalar bugün götümüzü tırmalıyor.
taşıma suyu ile değirmen anca bu kadar dönüyor.
dış borç ve cari açık için finansman bulamazsak ülkemizi zor günler bekliyor.
allah yardımcımız olsun.
---------------
2002'de 130 milyar dolar olan dış borç, 2012 sonunda 337 milyar dolara yükseldi.
Türkiye'nin 2013 yılında ödemesi gereken dış borç 151 milyar usd, Buna 2013 yılı için öngörülen 67 milyar dolarlık cari açık eklendiğinde 2013'te 218 milyar dolara ihtiyaç var... Merkez Bankası'ndaki döviz rezervi ne kadardı? 124 milyar dolar... (hatırlatma: 2012 gsmh 786 milyar usd kişi başı milli gelir 10.504 usd)
http://www.ilk-kursun.com/haber/147636
bazıları hala imf ye 22 milyar usd lik borç bitti diye seviniyor. (ki bu borcun 10 milyar usd lik kısmını akp iktidarı kullanmış!)
şimdiye kadar finanse edilebiliorsa cari açık problem değildir anlayışı hakimdi. fed başkanı açıklamaları sonrası abd de bol para basma devrinin kapandığını, gelişmiş devletlerden gelişmekte olan devletlere akan likiditenin tekrar vatanına döneceğini anlıyoruz. bu nedenle 2013 yılında büyüme tahminimiz %3,6 ya düşürüldü. (2012 de %2,2 idi.)
tam buna üzülürken bir de büyüme rakamları geldi. şimdi bana inanmazsnız bari inanacağınız bir yerden kaynak vereyim. zaman gazetesi yazarı ibrahim öztürk'ün yotumları aşağıda.
---- alıntı -----
inşaat, finans, gayrimenkul sektörleri ile büyüyoruz. dış ticaret ve özel sektör yatırımları kalemlerinde daralma var.
kamu yatırımları ve iç talep büyük katkı yaptı.
Özetle, büyümede özel kesim yatırımda ve dış ticaret sektörü devre dışı. Büyüme olmayınca vergi geliri de olmayacağından bütçe kısıtı sebebiyle kamunun da bu cılız katkısı dahi devam edemez. Dış borca dayalı kredi genişlemesi ise cari açık olarak geri dönüyor. Cari açık riskini de dengelemek üzere bütçe kısıtına çarpan bir ülkede devlet ne yapar? Vergi toplamak için zam yapar, borç alır. Devlet büyümeyen ekonomide yaygın kesimlerden vergi toplayamayınca geri kaldı paralı askerlik, 2B arazileri, özelleştirme, kara para aklamak için vesile olan Varlık Barışı gibi bir seferlik kaynak bulma yöntemleri. Ancak bunlar da bitti.
---- alıntı -----
http://www.zaman.com.tr/i...ur-vatani-da_2101284.html
---- alıntı -----
fatih özatay:
faiz ve döviz kuru artışı bekleniyor. daha az yatırım, daha az büyüme ve işsizlikte artış yaşanabilir.
http://www.radikal.com.tr...atay/bos_ovunme_2-1138997
---- alıntı -----
---- alıntı -----
mahfi eğilmez
aynı dönemde hane halkı borç yükü 6 milyar TL den 255 milyar TL ye yükselmiş.
kamu sektörünün borçluluğu düştüğü halde özel sektöründe borçluluğu artıyor.
(yani taksitle alınan iphone'ların, değiştirilen otomobillerin, alınan evlerin acısı çıkacak!)
http://www.mahfiegilmez.c...4/kimin-borcu-artyor.html
---- alıntı -----
kamu dış borcu 2002'de 65 Milyar usd 2012 de 103 Milyar usd.
http://www.odatv.com/n.ph...sasiracaksiniz-1404131200
tcmb rezervleri kısa vadeli borç oranı düşüşte
http://www.ankarastrateji...rkiye-nin-borc-stoku-179/
(bkz: rte usulü çay simit modeli/#20205667)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar