bugün
- içtim şarabı12
- rakı sevmemek6
- aşure yapan sözlük kızları5
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi6
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet17
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- tas kafa traşlı hırt sorunu4
- hayattaki şans seviyeniz4
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- osurdum3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi4
- kadir inanır20
- anın görüntüsü20
- şeriatçıları afganistana sürmek2
- her insanın bir cini olması5
- kaşar5
- pkk lı doktorlar2
- çok güzel ama manyak kadın7
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- mustafa kemal atatürk7
- içinden canavar çıkan insan4
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- kemalist dünya24
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali2
- üniversitelerin gereksiz olması16
- true'nun çaylak olması17
- gizem3
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- hırt4
- gizli oylayan yüreksizler2
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- nervio5
- mason2
- simit ayran2
- hurdadan çıkan flash diskler2
- kezodan öpücük istemek2
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- velvet28
- deniz göktaş2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- 4 temmuz 2026 arjantin yeşil burun adaları maçı2
- aşk4
- antalyada üşümek3
- şevval şahin2
- ibrahim hacıosmanoğlu8
mezopotamyanın, çin ve hindistanın, eski mısırın ve anadolunun becerdiği tarım devrimini, kuzey avrupanın binlerce yıl sonra becerebildiği açıktır.
1900lerde londranın nüfusu 5 milyondur. kraliçe victoryanın tahta geçtiği 1838 de ise şehrin nüfusu 1 milyondur. ve bu 1 milyon bile büyük bir patlama ve korkunç bir gelişme olarak nitelenmektedir. o zaman ki ingiliterenin şehirleşmesi büyük bir problem yaratmıştır. 18. yüzyılda ingilterenin tarımı o adanın insanlarını beslemeye yetmiyordu !
bu durum karşısında ingiliterenin dere beyleri tekstil ile sanayileşme arayışına girdiler. bunun içinde hammedeleri köylüden zorla aldılar. bunun neticesinde ise köyden şehre göç başladı ki şehre gelen köylüler için bu durum büyük bir sorundu, tabi şehir hayatına alışmış insanlar içinde. bu durum şehir nüfuslarını bir kaç on yılda şehir nüfusları beşe altıya katladı.
tabi bu durum ahlak çöküntüsü ve insan istismarını artırdı ki bunun örnekleri halen devam etmekte olup başlangıcı sanayi devrimidir zaten. eşitsizlik her alanda baş göstermeye başlamıştır. pislik ve hastalık nirvanaya ulaşmıştı. çocuk işçi sayısı korkunç boyutlardaydı.
bu gibi sosyal trajedilerin hayat bulmasıyla işçi hareketleri başlamıştır.
osmanlı da sanayi devriminin getirdiği bu yıkıcılığı gören düşünürler, ülke topraklarına bu sistemin gelmesi ile oluşacak yıkımı düşünmeye başlamışlardır. hatta osmanlının sanayi atılımına geç kalması yada ürkmesi birazda buna bağlanmalıdır. ki öyledir de.
on dokuzuncu yüzyılda bir den bire büyüyen şehirler dünyayı sardılar. beş milyonluk londranın yanında üç milyonluk newyork ortaya çıkmıştır. orta avrupa ve amerika kozmopolitleri sanayi devrimi ile başlamıştı.
peki istanbulda durum neydi derseniz istanbulda nüfus o dönem 950 bin civarlarındaydı, ve osmanlı parçalanıyor can çekişiyordu.
toparlarsak : önümüzde ve arkamızda çok ciddi bir sorun var, sanayi devrimi ile başlayan kozmopolit tahribat ve kazanç hırsı.
http://haber.sol.org.tr/d...ara-aciliyor-haberi-69654
1900lerde londranın nüfusu 5 milyondur. kraliçe victoryanın tahta geçtiği 1838 de ise şehrin nüfusu 1 milyondur. ve bu 1 milyon bile büyük bir patlama ve korkunç bir gelişme olarak nitelenmektedir. o zaman ki ingiliterenin şehirleşmesi büyük bir problem yaratmıştır. 18. yüzyılda ingilterenin tarımı o adanın insanlarını beslemeye yetmiyordu !
bu durum karşısında ingiliterenin dere beyleri tekstil ile sanayileşme arayışına girdiler. bunun içinde hammedeleri köylüden zorla aldılar. bunun neticesinde ise köyden şehre göç başladı ki şehre gelen köylüler için bu durum büyük bir sorundu, tabi şehir hayatına alışmış insanlar içinde. bu durum şehir nüfuslarını bir kaç on yılda şehir nüfusları beşe altıya katladı.
tabi bu durum ahlak çöküntüsü ve insan istismarını artırdı ki bunun örnekleri halen devam etmekte olup başlangıcı sanayi devrimidir zaten. eşitsizlik her alanda baş göstermeye başlamıştır. pislik ve hastalık nirvanaya ulaşmıştı. çocuk işçi sayısı korkunç boyutlardaydı.
bu gibi sosyal trajedilerin hayat bulmasıyla işçi hareketleri başlamıştır.
osmanlı da sanayi devriminin getirdiği bu yıkıcılığı gören düşünürler, ülke topraklarına bu sistemin gelmesi ile oluşacak yıkımı düşünmeye başlamışlardır. hatta osmanlının sanayi atılımına geç kalması yada ürkmesi birazda buna bağlanmalıdır. ki öyledir de.
on dokuzuncu yüzyılda bir den bire büyüyen şehirler dünyayı sardılar. beş milyonluk londranın yanında üç milyonluk newyork ortaya çıkmıştır. orta avrupa ve amerika kozmopolitleri sanayi devrimi ile başlamıştı.
peki istanbulda durum neydi derseniz istanbulda nüfus o dönem 950 bin civarlarındaydı, ve osmanlı parçalanıyor can çekişiyordu.
toparlarsak : önümüzde ve arkamızda çok ciddi bir sorun var, sanayi devrimi ile başlayan kozmopolit tahribat ve kazanç hırsı.
http://haber.sol.org.tr/d...ara-aciliyor-haberi-69654
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar