bugün
- fakirin sevmesi hak mıdır9
- haitinin gol atmış olması2
- m r e r e c t o2
- evde sağlık hizmeti yönetmeliği yürürlükte2
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler4
- fazla kilo2
- yazarların imza parfümleri3
- dil2
- insan2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı9
- ameliyat olmak7
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması3
- dünya8
- egay sucukcu8
- 2026 dünya kupası23
- futbol16
- kolu kıllı kız4
- gocu2
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- düşün ki o bunu okuyor17
- bir insanı sevmek2
- chp genel başkanı hayatını kaybetti2
- pakistan3
- hindistan3
- nevşehir üzümü2
- azerbaycan2
- velvet13
- fas6
- sözlük kızlarının vücutları15
- milli takım'ın abd maçı hazırlıkları2
- falıma bakmak isteyen var mı24
- 25 haziran 2026 iskoçya brezilya maçı2
- guyana4
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- yaşamak üzerine2
- kuzenin içine boşalmak14
- gülüm diyen kız10
- yılmaz güney12
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- yazarların sahip olmak istedikleri süper güçler2
- aşure günü3
- bosna hersek3
- japonya4
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
diyet değil yaşam tarzı olarak bakılmalı, bundan sonrası reklam olarak algılanabilir, istemeyen okumasın.
şeker hastaları için doğru bir diyet. kimi doktorlar ilaçla tedaviye başlamadan önce, bu beslenme tarzına geçilmesini öneriyorlar. belki ilaç kullanmaya bile gerek kalmayabiliyor. risk midir? evet.
kilo vermede etkisi gerçekten ispatlanmış. ama uygulamada bazı zorluklar var. sıkı bir disiplin gerekli. ve yemekleri hazırlamak, alışveriş için ciddi zaman ayırmak. çünkü katı kurallar var.
protein ağırlıklı bir beslenme tarzı öneriliyor. sağlıklı yağların da üzerinde duruluyor. karbonhidrattan mümkün mertebe uzak duruluyor.
tartışılan, handikap olarak görülen yönü şudur: ara öğün sorunsalı. bu diyette ara öğün yok. kan şekerinin böyle dengede tutulacağı iddia ediliyor. bu bazı doktorlar için dünyanın en sağlıksız şeyi. çünkü hep duyduk, az yiyin, sık yiyin laflarını.
hayvansal gıdalarla aranız iyi değilse çok zor uygularsınız. yumurtayı sevmeye mecbursunuz mesela bu diyette.
bunun dışında, genel olarak anlatmak gerekirse,
-meyve suyu yerine, posasıyla, lifiyle gerçek meyve yemek gerekli. meyve de çok fazla yenmemeli, içindeki meyve şekerinin çok sağlıksız olduğu söyleniyor. günde bir- iki porsiyon meyve yeterli görülüyor. (bu kısmı biraz can sıkıcı gibi)
- yiyeceklerinizi glisemik indeksine göre seçip, yiyorsunuz. yani kan şekerini yükseltme hızına göre. glisemik indeksi ne kadar düşükse, o kadar iyi. mesela salatalığın glisemik indeksi 1 birimse, portakal suyunun 5 birim. etin 2 birim diyelim.
-geceleri belli bir saatten sonra yememek gerekli. leptin hormonunun çalışması vs için. bu gerçekten doğru bir tercih.
-kuruyemişler öneriliyor. bol bol fındık, fıstık, ceviz, yiyebilirsiniz.
-"soğuk sıkım zeytinyağı", omega 3, ve tereyağı gibi yağlar öneriliyor. önemli olan ısıya dayanıklı olması, hemen trans yağa dönüşmemesi.. bunlar faydalı yağlar olarak geçiyor.
-ekmek, makarna, pilav, zinhar yasak. karbonhidrat yemeyeceksin. kahvaltıda bile ekmek yemeyeceksin. (wtf???)
-spor da önemli. haftada en az 3-4 kere en azından yürüyüş yapmak öneriliyor.
-su içilecek bol bol, içine limon sıkılabilir.
şimdilik aklıma gelen bunlar. akla yatan şeyler, ama uygulamak için, sıkı bir disiplin, ve bazı bazı, damak zevkinden ödün vermek gerekiyor.
diyetin en güzel tarafı kalori hesabı, porsiyon hesabı olmaması. doyana kadar diyorsunuz, karışan eden yok.
damak zevkinize hitap ediyorsa, önerebileceğim bir diyettir. çevremde bu diyetle ciddi ciddi kilo veren ve kilosunu muhafaza edebilen bir sürü kişi var. beslenme tarzını kalıcı olarak sürdürmek koşuluyla elbette. şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe yazarım.
şeker hastaları için doğru bir diyet. kimi doktorlar ilaçla tedaviye başlamadan önce, bu beslenme tarzına geçilmesini öneriyorlar. belki ilaç kullanmaya bile gerek kalmayabiliyor. risk midir? evet.
kilo vermede etkisi gerçekten ispatlanmış. ama uygulamada bazı zorluklar var. sıkı bir disiplin gerekli. ve yemekleri hazırlamak, alışveriş için ciddi zaman ayırmak. çünkü katı kurallar var.
protein ağırlıklı bir beslenme tarzı öneriliyor. sağlıklı yağların da üzerinde duruluyor. karbonhidrattan mümkün mertebe uzak duruluyor.
tartışılan, handikap olarak görülen yönü şudur: ara öğün sorunsalı. bu diyette ara öğün yok. kan şekerinin böyle dengede tutulacağı iddia ediliyor. bu bazı doktorlar için dünyanın en sağlıksız şeyi. çünkü hep duyduk, az yiyin, sık yiyin laflarını.
hayvansal gıdalarla aranız iyi değilse çok zor uygularsınız. yumurtayı sevmeye mecbursunuz mesela bu diyette.
bunun dışında, genel olarak anlatmak gerekirse,
-meyve suyu yerine, posasıyla, lifiyle gerçek meyve yemek gerekli. meyve de çok fazla yenmemeli, içindeki meyve şekerinin çok sağlıksız olduğu söyleniyor. günde bir- iki porsiyon meyve yeterli görülüyor. (bu kısmı biraz can sıkıcı gibi)
- yiyeceklerinizi glisemik indeksine göre seçip, yiyorsunuz. yani kan şekerini yükseltme hızına göre. glisemik indeksi ne kadar düşükse, o kadar iyi. mesela salatalığın glisemik indeksi 1 birimse, portakal suyunun 5 birim. etin 2 birim diyelim.
-geceleri belli bir saatten sonra yememek gerekli. leptin hormonunun çalışması vs için. bu gerçekten doğru bir tercih.
-kuruyemişler öneriliyor. bol bol fındık, fıstık, ceviz, yiyebilirsiniz.
-"soğuk sıkım zeytinyağı", omega 3, ve tereyağı gibi yağlar öneriliyor. önemli olan ısıya dayanıklı olması, hemen trans yağa dönüşmemesi.. bunlar faydalı yağlar olarak geçiyor.
-ekmek, makarna, pilav, zinhar yasak. karbonhidrat yemeyeceksin. kahvaltıda bile ekmek yemeyeceksin. (wtf???)
-spor da önemli. haftada en az 3-4 kere en azından yürüyüş yapmak öneriliyor.
-su içilecek bol bol, içine limon sıkılabilir.
şimdilik aklıma gelen bunlar. akla yatan şeyler, ama uygulamak için, sıkı bir disiplin, ve bazı bazı, damak zevkinden ödün vermek gerekiyor.
diyetin en güzel tarafı kalori hesabı, porsiyon hesabı olmaması. doyana kadar diyorsunuz, karışan eden yok.
damak zevkinize hitap ediyorsa, önerebileceğim bir diyettir. çevremde bu diyetle ciddi ciddi kilo veren ve kilosunu muhafaza edebilen bir sürü kişi var. beslenme tarzını kalıcı olarak sürdürmek koşuluyla elbette. şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe yazarım.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar