bugün

pier paolo pasolini

her filminde bir yandan sinemanın olanaklarını öğrenirken, bir yandan da bunları genişleten usta yönetmen, yazar, şair ve göstergebilimci... Pasolini mecazları, efsaneleri ve anlatım biçimiyle materyalist ideolojiye hizmet eden aydın bir sinema yaratmıştır. insanlık ve kültür tarihinin bütün imgelerinin folklorik, mitolojik bütün birikimlerinin ilk bakışta eklektik bir yan yanalık görüntüsü verdiği Pasolini evreni bir yönetmenden çok bir düşünür kimliğine yakın düsen ve eşcinsellini saklamaya gerek görmeyen sanatçının, kendi deyişile "kutsal" kavramanı yorumlama girimleriyle dösenmistir. En basitinden baslayarak insanlığın kültür ve din tarihini gözlerimizin önüne seren Pasolini bu gösterdikleri içinde gerçeklik ilegerçeküstü, ideoloji ile inanç, hayat ile onun her düzlemdeki imgeler arasındaki ayrımı siler.

Cinselliğin yasaklandığı sahtekar ahlakın temsilcisi burjuva toplumunun, Pasolini sinemasının(gösterdiklerinin) atağı karsısnda tek savunması yasaklama ve sansür olmustur, bildiğim kadarıyla Pasolini eşcinsel kimilğinigizlememistir ve nedeni tartısma konusu olan bir cineyate kurban olmuştur.