bugün
- akp aslında yok her şey dekor4
- 24 haziran 2026 venezuela depremi6
- yazarların imza parfümleri12
- lise4
- akp'ye katılan belediye başkanları9
- kıskanmak7
- mutluluğun fark edilmemesi8
- erkekler neden az yaşar7
- bir insanı sevmek11
- çırılçıplak şekilde ağlarken dünya kupası izlemek3
- 25 haziran 2026 venezuela depremi5
- üni mezunu kız meslek lisesi mezunu erkek evliliği3
- devlet gücü6
- andriy shevchenko3
- bana karpuzlu soda getir kardeşim diyen erkek3
- çırılçıplak şekilde ağlayarak ana haber seyretmek2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- m r e r e c t o5
- sevgilinin beni terk etme demesi3
- haitinin gol atmış olması5
- anın görüntüsü17
- çocuğu olan arkadaşlarla buluşmak2
- oyuncu koltugu4
- 2026 dünya kupası23
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- çırılçıplak şekilde uyurken yatağa işemek3
- cristiano ronaldo dos santos aveiro4
- dünya kupasında başarısız olmamızın tesellisi2
- ibadet4
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- kılıçdaroğlu tipi louserlık5
- insan5
- aylık 386 bin tl iyi para mıdır sorunsalı3
- çalmak2
- atatürk e yahudi diyen oç nin kaynağı3
- akp seçmeni2
- güney afrika güney kore maçı saat 4 te trt spor da3
- anlamak3
- my number one3
- lionel messi11
- düşün ki o bunu okuyor16
- naruto dayi3
- futbol16
- ameliyat olmak8
- falıma bakmak isteyen var mı24
- karsan jest2
- dünya8
- duygusal yankı2
- zalican2
yüzyılın en iyi animelerindendir.
Neden mi?
Herşeyden önce gerilimi ve aksiyonu kovalama sahneleriyle değil de senaryoyla dialoglarla hatta monologlarla seyirciye yansıtması kesinlikle bir zeka ürünüdür. karşılıklı akıl yürütmeler ile çıkarım yapma sanatının doruk noktalarında geziniyoruz sanki... L ve Ligth karakteri arasındaki gerilimli dialoglar ve karşılıklı güç gösterileriyle bir yandan ağzımız açık kalırken bir yandan da düşünüyoruz elbette, zira anime insan egosunun sınırlarını arıyor sanki. Üstelik bu arayış birçok konuya da değiniyor, medyanın gücünden tutun da insanları manüpüle etme sanatına kadar, modern dünyadaki yozlaşmaya, yargılama sistemine en çok da insan hayatının önemine... Bir insanın güç uğruna neler yapabileceği gösterilirken diğer yandan da insanın tanrısallaşma istemi ve bunun olası sonuçlarına da göz atıyor. Kişisel tercihlerimizi öyle bir masaya yatırıyor ki hangi karakteri benimsiyorsanız adalet kavramınız da seçmiş oluyorsunuz bir anlamda, bu yüzden nette L'ci misin Light'cımısın diye fırtınalar kopması da boşuna değil, çünkü serinin tartışmaya açtığı bu evrensel problem her an her yerde yaşanan cinsten ve kişilerin yargıları da yaşadıklarıyla doğru orantılı olarak değişmekte, işte tam da bu yüzden bu seri bu kadar tutuldu ve sevildi, herkesin kendinden bir şey bulabileceği kendi fikrini dile getirebileceği bir konu üzerineydi çünkü.
Serinin başarısında senaryosunun gücü kadar anlatımı ve müzikleri de yatıyor elbette. vurucu noktalarda giren yaylı enstrumanlar, müziğin yükselmesi ve izleyiciye beklenmedik gelişmelerin sunulması şaşırtıcılığının etkisini artıran cinsten... Özellikle karakterlerin monologlarında ve ya karşılıklı meydan okumalarında belirginleşen renkler ise; bu müzikler ve olağanüstü monologlarla süslenmiş sahnenin altını çizer gibi görselleştiriyor sahneleri. Özellikle yüksek volümlü müzikle canlı renklerle ve farklı açılarıyla bezenmiş birkaç deftere yazma sahnesi var ki hayran kalmamanız imkansız.
Konusunun orjinalliğinden bahsetmiyorum bile...
Ne var ki muhteşem, türünün sayılı örneklerinden diyebileceğim bu yapımında hataları yok değil. Özellikle 25. bölümden sonrası biraz aceleye getirilmişlikten midir yoksa başka bir boşluktan mıdır emin değilim ama eski gücünde değildir sanki. Finale yakın gözlemlenen birkaç senaryo hatası keyif algısını düşürse de namı yürüyen yapımın genel algısında pek bir etki yaratmaz bence, zira anime hala en iyilerdendir...
velhazıl, izleyin-izlettirin efendim.
editledim: saoundtrack albümünü hala dinlerim, özellikle L'in müziği efsanedir.
Neden mi?
Herşeyden önce gerilimi ve aksiyonu kovalama sahneleriyle değil de senaryoyla dialoglarla hatta monologlarla seyirciye yansıtması kesinlikle bir zeka ürünüdür. karşılıklı akıl yürütmeler ile çıkarım yapma sanatının doruk noktalarında geziniyoruz sanki... L ve Ligth karakteri arasındaki gerilimli dialoglar ve karşılıklı güç gösterileriyle bir yandan ağzımız açık kalırken bir yandan da düşünüyoruz elbette, zira anime insan egosunun sınırlarını arıyor sanki. Üstelik bu arayış birçok konuya da değiniyor, medyanın gücünden tutun da insanları manüpüle etme sanatına kadar, modern dünyadaki yozlaşmaya, yargılama sistemine en çok da insan hayatının önemine... Bir insanın güç uğruna neler yapabileceği gösterilirken diğer yandan da insanın tanrısallaşma istemi ve bunun olası sonuçlarına da göz atıyor. Kişisel tercihlerimizi öyle bir masaya yatırıyor ki hangi karakteri benimsiyorsanız adalet kavramınız da seçmiş oluyorsunuz bir anlamda, bu yüzden nette L'ci misin Light'cımısın diye fırtınalar kopması da boşuna değil, çünkü serinin tartışmaya açtığı bu evrensel problem her an her yerde yaşanan cinsten ve kişilerin yargıları da yaşadıklarıyla doğru orantılı olarak değişmekte, işte tam da bu yüzden bu seri bu kadar tutuldu ve sevildi, herkesin kendinden bir şey bulabileceği kendi fikrini dile getirebileceği bir konu üzerineydi çünkü.
Serinin başarısında senaryosunun gücü kadar anlatımı ve müzikleri de yatıyor elbette. vurucu noktalarda giren yaylı enstrumanlar, müziğin yükselmesi ve izleyiciye beklenmedik gelişmelerin sunulması şaşırtıcılığının etkisini artıran cinsten... Özellikle karakterlerin monologlarında ve ya karşılıklı meydan okumalarında belirginleşen renkler ise; bu müzikler ve olağanüstü monologlarla süslenmiş sahnenin altını çizer gibi görselleştiriyor sahneleri. Özellikle yüksek volümlü müzikle canlı renklerle ve farklı açılarıyla bezenmiş birkaç deftere yazma sahnesi var ki hayran kalmamanız imkansız.
Konusunun orjinalliğinden bahsetmiyorum bile...
Ne var ki muhteşem, türünün sayılı örneklerinden diyebileceğim bu yapımında hataları yok değil. Özellikle 25. bölümden sonrası biraz aceleye getirilmişlikten midir yoksa başka bir boşluktan mıdır emin değilim ama eski gücünde değildir sanki. Finale yakın gözlemlenen birkaç senaryo hatası keyif algısını düşürse de namı yürüyen yapımın genel algısında pek bir etki yaratmaz bence, zira anime hala en iyilerdendir...
velhazıl, izleyin-izlettirin efendim.
editledim: saoundtrack albümünü hala dinlerim, özellikle L'in müziği efsanedir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar