bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet14
- true'nun çaylak olması17
- kemalist dünya22
- şevval şahin2
- mustafa kemal atatürk2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek2
- kadir inanır17
- antalyada üşümek3
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- aşk3
- velvet28
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler3
- fatsalı kadir'in yeşilçam'a uzanan hikayesi2
- ispanya'nın uruguay'ı elemesi2
- üniversitelerin gereksiz olması13
- evagreen2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- ona bir şey söyle9
- yeni bir kitaba başlama sorunu3
- israil6
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- aile evinde yaşamak13
- 2026 dünya kupası27
- sedat pekmez21
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- yazarların iyi olduğu konular9
- sözlüğü bırakmak istemek8
- arkadaşlar uyudunuz mu5
- salak erkek neden bu kadar çok8
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- futbol21
- galatasaray lobisi11
- seri gizli artı oy veren melek7
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü2
- anın görüntüsü17
- birader yazar olmak12
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- sözlük yazarlarının kombinleri8
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- hızlı para kazanmanın yolları14
- özlü sözler5
- 26 haziran 20266
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- arapça okuyabilen yazarlar3
bill gates'in yazdığı efsanevi işletim sistemi. Dos'u 3 farklı sınıfta anlatacağım.
dos ne ulan?: Şimdi senin kullandığın windows'un babası. mesela, kopyalama yapcaksan şimdi sağ tıklayıp, kopyala'yı seçiyoruz. o zamanlar ise böyle bir lüksümüz yoktu. yapacağımız her işlemi açık açık komutlar halinde yazmak zorundaydık. mesela, fifa 96 oynamak için, komut satırına fifados.exe yazılırdı. gidipte ikonun üstüne çift tıklayamazdık. çünkü ikon yoktu. kapkara bir ekran. ve üzerinde 9 punto'da yazılan beyaz yazılar.
dos neydi ya?: Windows 3.1 çıkmadan önceki, microsoft işletim sistemi. gerçi, windows me'ye kadar, bütün işletim sistemleri dos tabanlı idi. daha sonra hepsi server tabanlı oldu. baktığımızda, windows gerçekten evrim geçirdi. 80'li yıllarda kullanılan windows 1.0'ı gören varmı çok merak ediyorum. ben gördüm söyleyeyim. tam bir rezalet. neyse dos'a dönelim. dos'un birkaç versiyonu mevcut idi. en son 6'larda bıraktılar sanırsam. fdisk, xcopy, halt$, attrib gibi komutları özledik.
dos'u bizde biliyoruz: ,BREAK,CACLS,CALL,CD,CHCP,CHDIR,CHKDSK,CHKNTFS,CLS,CMD,COLOR,COMP,COMPACT,CONVERT,COPY,DATE,DEL,DIRDISKCOMP,DISKCOPY,DOSKEY,EChO,ENDLOCAL,ERASE,EXIT,FC,FIND,FINDSTR,FOR,FORMAT,FTYPE,GOTO,GRAFTABL,HELP,IF,LABEL,MD,MKDIR,MODE,MORE,MOVE,PATH,PAUSE,POPD,PRINT,PROMPT,PUSHD,RD,RECOVER,REM,REN,RENAME,REPLACE,RMDIR,SET,SETLOCAL,SHIFT,SORT,START,SUBST,TIME,TITLE,TREE,TYPE,VER,VERIFY,VOL,XCOPY (bu arada copy paste değil*) gibi komutları kullanmanız tavsiye edilir.
dos ne ulan?: Şimdi senin kullandığın windows'un babası. mesela, kopyalama yapcaksan şimdi sağ tıklayıp, kopyala'yı seçiyoruz. o zamanlar ise böyle bir lüksümüz yoktu. yapacağımız her işlemi açık açık komutlar halinde yazmak zorundaydık. mesela, fifa 96 oynamak için, komut satırına fifados.exe yazılırdı. gidipte ikonun üstüne çift tıklayamazdık. çünkü ikon yoktu. kapkara bir ekran. ve üzerinde 9 punto'da yazılan beyaz yazılar.
dos neydi ya?: Windows 3.1 çıkmadan önceki, microsoft işletim sistemi. gerçi, windows me'ye kadar, bütün işletim sistemleri dos tabanlı idi. daha sonra hepsi server tabanlı oldu. baktığımızda, windows gerçekten evrim geçirdi. 80'li yıllarda kullanılan windows 1.0'ı gören varmı çok merak ediyorum. ben gördüm söyleyeyim. tam bir rezalet. neyse dos'a dönelim. dos'un birkaç versiyonu mevcut idi. en son 6'larda bıraktılar sanırsam. fdisk, xcopy, halt$, attrib gibi komutları özledik.
dos'u bizde biliyoruz: ,BREAK,CACLS,CALL,CD,CHCP,CHDIR,CHKDSK,CHKNTFS,CLS,CMD,COLOR,COMP,COMPACT,CONVERT,COPY,DATE,DEL,DIRDISKCOMP,DISKCOPY,DOSKEY,EChO,ENDLOCAL,ERASE,EXIT,FC,FIND,FINDSTR,FOR,FORMAT,FTYPE,GOTO,GRAFTABL,HELP,IF,LABEL,MD,MKDIR,MODE,MORE,MOVE,PATH,PAUSE,POPD,PRINT,PROMPT,PUSHD,RD,RECOVER,REM,REN,RENAME,REPLACE,RMDIR,SET,SETLOCAL,SHIFT,SORT,START,SUBST,TIME,TITLE,TREE,TYPE,VER,VERIFY,VOL,XCOPY (bu arada copy paste değil*) gibi komutları kullanmanız tavsiye edilir.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar