bugün

yahudi

üç bin küsür yıldır sürgünden sürgüne koşturulan bu "medeni" dünyanın üvey evlatları.
"biz bir zamanlar iyi insanlardık ne istediniz bizden? neden bizi canavara dönüştürdünüz? ne istediniz!" duyar gibiyim...

ya sonra?

sürüldüler
babile gideceksiniz dediler
ispanyaya gideceksiniz
frenk diyarına!
siz "başkasısınız"
bizim istediğimiz yerde yaşayacaksınız

dediler

bir somunu bir tas suyu çok görüp bir bir yok ettiler!

hiç bir yerde anıları olmadı her toprak üzerinde emanet yaşadılar. korkuyla, beş parasız ve ölerek... sonra durmadılar öc duygusuyla nesiller yetiştirdiler. büyüdüler durmadan büyüdüler zenginleştiler hesap sormak için "vahşi"leştiler! şimdi de kin ve nifak tohumu eken dünyaya nefretlerini kusuyorlar. onlara ilk taşı atan o "günahkar"dan hesap sormak için yola çıktılar!

oysa demişlerdi "yapmayın!" demişlerdi "biz size ne yaptık?"

değiştiler/ değiştirildiler

had gadia!

"bu yıl, benim değişen.
eskiden uysal bir kuzuydum,
sonra bir kaplan oldum
ve vahşi bir kurt."

"evet suçluyuz evet vahşileştik evet canavara dönüştük evet biz değiştik! ya siz?!"

belki anlarsınız:

https://www.youtube.com/watch?v=FuBo5z0fr8A

vicdan kolay bir şey değil...
© copyright 2005 - 2026