bugün
- kapalılar imha edilsin diyen kadına gözaltı7
- lahmacunu elle yiyen kız18
- 120 kilo olup 1 2 opel corsa'ya binmek7
- bugün de meme atan olmaması5
- evlilikteki en büyük sorun4
- olduğundan genç göstermek10
- 21 haziran 2026 ispanya suudi arabistan maçı7
- sezen aksu abartılmış bir şarkıcıdır8
- köyde gece tuvalete gitmek7
- sözlük kadınları5
- ez te hezdikim6
- citroen in volkswagen den daha pahalı olması4
- 21 haziran 2026 belçika iran maçı4
- dünya kupasından banane diyen erkek7
- akıllarını erkek analiziyle yitiren sözlük kızları4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı49
- üniversite sınavına geç kalmak7
- bütün kapalılar imha edilsin diyen kadın2
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı2
- meslek seçiminde ilgi alanları mı maddiyat mi4
- balkonu camla kaplatmak7
- alevilerde muhammed ismi5
- femboy erkeklere yürüyen dayılar3
- kadınlar porno izler mi sorunsalı4
- istanbul6
- yaşlılığınız için insan biriktirin9
- ciddi ilişki istemiyorum takılalım diyen kadın11
- milli takımımızın balonu patladı7
- her sabah simit poğaça ile kahvaltı yapan insan4
- wc den elenerek dünyada dalga konusu olmamız4
- 22 haziran 20262
- bir insana sonradan öğretilebilecek en zor şey9
- elmas bey biraderin çaylak olması5
- bir gün ölecek olmak7
- yazarların en sevdiği meyve9
- 29 yaşında erkek 41 yaşında kadın ilişkisi8
- 2026 dünya kupası14
- paris te son tango2
- güne bir şarkı bırak18
- öfke anında yapılmaması gereken şeyler6
- opel omega b2
- futbol12
- pornoyu bırakmak5
- akıllarını kadın analiziyle yitiren erkek yazarlar2
- red bull2
- milli takıma isim koyalım kampanyası9
- sigaranın içinde 4 bin çeşit zehir olması2
- asosyal olmanın sebepleri7
- türkiye'deki yakışıklı erkek kıtlığı16
- 5 litrelik suyla sınava giren öğrenci8
aşağı yukarı 10 yılda bir kimlik değiştiren müzik türü,
70'ler yani hard rock yeni başlamışken üç büyük gruptan söz etmek mümkündür;
deep purple, led zeppelin ve black sabath
şimdi "black sabath metalci ülen" diyebilirsiniz ancak 70'ler diyorum. ozzy var tam bir geçiş yok. dio gelsin heavy metal artık kesinleşir.
80'lere geldik, tipler kaydı biraz glam ipnelerinin de etkisi oldu ve elimizde bu sefer daha az deneysel ama daha saf, daha oturmuş bir hard rock var.
önderlikte, guns n' roses, ac/dc ve daha az büyük olan; scporpions, val halen, aerosmith bir de alice cooper
tabi 80'ler çok zengin yıllar. ve burdaki gruplardan bazıları misal, ac/dc ve motörhead aslında rock'n roll yaptıklarını söylerler sürekli reportajlarda. ya eklemeden duramayacağım, rainbow, white snake, def leppard, skid row, mr. big, uriah heep*... ne diyordum. ha bu yıllarda glamciler kiss gibi w.a.s.p. gibi ucube tipler de kısmen bu türe hizmet etmişlerdir.
90'lara gelirsek, 90ların başında guns n' roses ve ac/dc abiler müziğin zirvesindeydiler. ha bir de metallica vardı ama metalci onlar başka hikaye. derkene gn'r efsanevi bir tazminat eşliğinde dağıldı, ac/dc hala aynı şarkıları yapmakta ısrar ediyordu. diğer gruplarda aynı duruma düştü diyebiliriz, ya dağıldılar yada iyi iş çıkarmadılar. burda oluşan boşluğa nirvana ipnetörleri otrudu. yani grunge dediğimiz arabesk insanlar basit rifflerle mutsuz şarkılar yaptılar. pearl jam ayrı tabi, bu abiler biraz daha serttiler. neyse işte 90'larda hard rock namına çok bir şey olmadı. büyüklerden ayakta kalan ad/dc cidden inatla aynı şeyleri çalıyordu.
00'lara geldiğimizde hardcore gibi tuhaf bir şey çıktı ortaya. rock müziğe benziyordu ama kısa, böğürtülü ve müzikal anlamda dandandan'dan ibaret gibi gözüküyordu. biraz punk müzik gibiydi ama yine de tuhaf bir şeydi. hala tam olarak tanımlanması sağlayacak büyük bir grup çıkarmadı. neyse kendi alanımıza dönersek, bunlar daha taze gruplar olduklarından hangisi 10 yıl sonrasına kalır bilemeyeceğim o yüzden sadece tahminlerde bulunmak mümkün. ayrıca bu sayacağım bu grupları hard rock olarak tanımlamak şüpheli olabilir çünkü tür 90'ların ortasında temsilsiz kalmakta.
öncelikle david grohl sağolsun foo fighters ve ardından them crooked vultures adlı iki grupta kurucu oldu ve gayet güzel iş çıkardı. özellikle them crooked vultures led zeppelinin basçısı ve klavyecisi john paul jones'u kadrosunda bulundurarak hard rock türüne katgı yapacak gibi durmakta. ancak hala tek albümde kalmaları şüpheli bir durum.
sonra bir de muse var, tutturmuşlar alternatif rock diye ama bence bu arkadaşlar kısa saçlı, tığ gibi olsalar da hard rock türüne hizmet etmekteler. ve son 10 yılın fikrimce en büyük grubu olmaktalar.
yine muse çizgisinde olan bir çok grup var ama vasatı aşamamaktalar.
sonra ac/dc sağolsun çok benzer şarkıları olan albüm yaptı bir iki tane.
guns n' roses'ın ayrılan üyeleri* velvet revolver'i kurdu iki albüm yaptılar. kadrosu sağolsun gezdiler tozdular konser verdiler ama hayvan gibi bir şarkı çıkmadı. axl ise yeni kankalarıyla chinese democracy'i çıkardı. ki bence gayet fevkalade bir albümdür kendileri. tek sıkıntı şarkı introları biraz luzümsuz o kadar. ha bir de millet coşmaya meyilli olduğundan slow bir albüm az takdir gördü. ama içinde gerçekten muhteşem parçalar bulunmakta.
slash ise velvet revolver'den önce slash's snakepitt adlı kendi grubuyla 90larda 2 albüm çıkarmıştı. blues ağırlıklıydı fena değildi ancak yine vasatı aşamamıştı. derken geçen yıllarda çıkardığı slash adlı albümde ozyy gibi herifleri de alarak canavar gibi bir iş çıkardı.
hard rock'un geleceği nedir bilmem, ama muse'u hard rock kabul edersek parlak gibi gözüküyor diyebilirim.
70'ler yani hard rock yeni başlamışken üç büyük gruptan söz etmek mümkündür;
deep purple, led zeppelin ve black sabath
şimdi "black sabath metalci ülen" diyebilirsiniz ancak 70'ler diyorum. ozzy var tam bir geçiş yok. dio gelsin heavy metal artık kesinleşir.
80'lere geldik, tipler kaydı biraz glam ipnelerinin de etkisi oldu ve elimizde bu sefer daha az deneysel ama daha saf, daha oturmuş bir hard rock var.
önderlikte, guns n' roses, ac/dc ve daha az büyük olan; scporpions, val halen, aerosmith bir de alice cooper
tabi 80'ler çok zengin yıllar. ve burdaki gruplardan bazıları misal, ac/dc ve motörhead aslında rock'n roll yaptıklarını söylerler sürekli reportajlarda. ya eklemeden duramayacağım, rainbow, white snake, def leppard, skid row, mr. big, uriah heep*... ne diyordum. ha bu yıllarda glamciler kiss gibi w.a.s.p. gibi ucube tipler de kısmen bu türe hizmet etmişlerdir.
90'lara gelirsek, 90ların başında guns n' roses ve ac/dc abiler müziğin zirvesindeydiler. ha bir de metallica vardı ama metalci onlar başka hikaye. derkene gn'r efsanevi bir tazminat eşliğinde dağıldı, ac/dc hala aynı şarkıları yapmakta ısrar ediyordu. diğer gruplarda aynı duruma düştü diyebiliriz, ya dağıldılar yada iyi iş çıkarmadılar. burda oluşan boşluğa nirvana ipnetörleri otrudu. yani grunge dediğimiz arabesk insanlar basit rifflerle mutsuz şarkılar yaptılar. pearl jam ayrı tabi, bu abiler biraz daha serttiler. neyse işte 90'larda hard rock namına çok bir şey olmadı. büyüklerden ayakta kalan ad/dc cidden inatla aynı şeyleri çalıyordu.
00'lara geldiğimizde hardcore gibi tuhaf bir şey çıktı ortaya. rock müziğe benziyordu ama kısa, böğürtülü ve müzikal anlamda dandandan'dan ibaret gibi gözüküyordu. biraz punk müzik gibiydi ama yine de tuhaf bir şeydi. hala tam olarak tanımlanması sağlayacak büyük bir grup çıkarmadı. neyse kendi alanımıza dönersek, bunlar daha taze gruplar olduklarından hangisi 10 yıl sonrasına kalır bilemeyeceğim o yüzden sadece tahminlerde bulunmak mümkün. ayrıca bu sayacağım bu grupları hard rock olarak tanımlamak şüpheli olabilir çünkü tür 90'ların ortasında temsilsiz kalmakta.
öncelikle david grohl sağolsun foo fighters ve ardından them crooked vultures adlı iki grupta kurucu oldu ve gayet güzel iş çıkardı. özellikle them crooked vultures led zeppelinin basçısı ve klavyecisi john paul jones'u kadrosunda bulundurarak hard rock türüne katgı yapacak gibi durmakta. ancak hala tek albümde kalmaları şüpheli bir durum.
sonra bir de muse var, tutturmuşlar alternatif rock diye ama bence bu arkadaşlar kısa saçlı, tığ gibi olsalar da hard rock türüne hizmet etmekteler. ve son 10 yılın fikrimce en büyük grubu olmaktalar.
yine muse çizgisinde olan bir çok grup var ama vasatı aşamamaktalar.
sonra ac/dc sağolsun çok benzer şarkıları olan albüm yaptı bir iki tane.
guns n' roses'ın ayrılan üyeleri* velvet revolver'i kurdu iki albüm yaptılar. kadrosu sağolsun gezdiler tozdular konser verdiler ama hayvan gibi bir şarkı çıkmadı. axl ise yeni kankalarıyla chinese democracy'i çıkardı. ki bence gayet fevkalade bir albümdür kendileri. tek sıkıntı şarkı introları biraz luzümsuz o kadar. ha bir de millet coşmaya meyilli olduğundan slow bir albüm az takdir gördü. ama içinde gerçekten muhteşem parçalar bulunmakta.
slash ise velvet revolver'den önce slash's snakepitt adlı kendi grubuyla 90larda 2 albüm çıkarmıştı. blues ağırlıklıydı fena değildi ancak yine vasatı aşamamıştı. derken geçen yıllarda çıkardığı slash adlı albümde ozyy gibi herifleri de alarak canavar gibi bir iş çıkardı.
hard rock'un geleceği nedir bilmem, ama muse'u hard rock kabul edersek parlak gibi gözüküyor diyebilirim.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar