bugün
- 7 aralık 2024 beşiktaş fenerbahçe maçı26
- günahların takımı galatasaray10
- türk milletinin suskunlugunun sebebi28
- ben bu yazıyı sana yazdım9
- kadınsızlık8
- metro ve toplu taşımada kitap okumak10
- sevgili bulamayan erkeklere tavsiyeler23
- sevgili olmadığı herife aşkım diye hitap eden kız9
- arkadaşlar kombinim nasıl18
- 1 senede ne değişebilir12
- acun ılıcalı9
- kadınların kibar ve fedakar erkek sevmeme nedeni14
- yetkililer maaş alıyor mu9
- true'nun yetkili olması22
- sözlüğe yön veren 3 yazar16
- iremga32
- alkol23
- evli barklı erkeklerin sözlükte çapkınlık yapması9
- 6 aralık dünya özür dilerim günü33
- sahte alkolden ölenlerin vebali ahirette sorulur16
- 0070 cabbar baba9
- akp'nin ali koç'u sevmeme nedeni11
- yılbaşı gecesi yapılacaklar32
- karınıza range rover alır mısınız9
- yıllar sonra sözlüğe dönen yazar15
- dursun özbek ibrahim hacıosmanoğlu kavgası58
- yaşım 14 ve hepinizden akıllıyım13
- 2025 asgari ücret tahminleri8
- bir daha kumar oynamayacağım15
- 22 kişinin sahte alkolden hayatını kaybetmesi22
- eve yaşlı dede fotoğrafı asmak9
- esad rejiminin sonu9
- hepimiz küresel hanımın bebekleriyiz10
- kuresel ikinma hanım günaydın neredesiniz yahu11
- karısının bir dediğini iki etmeyen erkek8
- tayt giyen kızlar üşümüyor mu sorunsalı9
- 190 boyunda kaslı yakışıklı zengin erkek cin10
- sözlükte moruq istemiyoz11
- insan olmaya ceyrek kala14
- bir oturuşta 10 bira içemeyip erkeğim demek12
- kısır seven erkek9
- kapadokya8
- ali imran suresi9
- eski tasarıma ne oldu amk9
- son yapılan yemek9
- kıçımın yetkilisi27
- tc numarasını unutmak9
- felsefeden anlayan gitar çalan kaslı zengin erkek14
- sinirlenince çaylak atan yetkili8
- etin yakışmadığı yemekler9
entry'ler (9)
Müzik üreten bir çok bağımsız müzisyen ürettikleri müzikleri insanlara ulaştırmak için dijital dağıtım şirketi arayışına giriyor. bu şirketler arasında ilk akla gelen genellikle cdbaby, tunecore, distrokid gibi yabancı müzik dağıtım şirketleri oluyor. bu dağıtım şirketleri her ne kadar kolay erişilebilir ve makul gibi görünseler de türk bir firmayla çalışıldığında sağlanan faydayı size sağlayamıyorlar. ben ilk müzik dağıtımlarımı gerçekleştirirken maalesef yerli dijital dağıtım şirketleri olduğundan haberdar değildim. yabancı şirketlerden yeterli tatmini sağlayamayınca ister istemez bir arayış içerisine giriyorsunuz.
-öncelikle müziklerinizin fizy ve muud müzik'te yer almasını istediğinizde bunu yabancı şirketlerle sağlayamıyorsunuz. fizy'nin ciddi bir abone sayısı var ve gittikçe büyüyor. burada yer almak potansiyel dinleyicilere ulaşmak keşfedilme şansınızı arttırmak neden istemeyesiniz ki?
-müzik telif haklarıyla ilgili olarak her ülkenin farklı uygulamaları var. Türkiye'deki işleyiş farklı yurtdışındaki işleyişler farklı yabancı şirketlerde bu durumları danışabileceğiniz birini bulamıyorsunuz. telefonla bilgi alabileceğiniz biri olmuyor bazen e-mail'lerinize yanıt alamıyorsunuz.
-telif kazancının belli bir seviyeye geldi ve paranızı almak istiyorsunuz, yabancı şirketlerden paranızı almak dert. sonrasında vergi vs işlemleriyle uğraşmak dert, yerli şirketle çalıştığınızda onlar ödemeyi hesabınıza yapıyor ve sizin adınıza doğan vergiyi ödüyorlar (tabii ki sizin hak edişinizden düşerek ödüyorlar).
-benim çalıştığım yerli şirkette her dağıtım için bir kere ücret ödüyorum ve sonrasında başka ücret ödememe gerek olmaksızın yayınlarım yıllar boyu platformlarda kalmaya devam ediyor ve ekstra bir ücret ödemek durumunda olmuyorum. yabancı şirketlerin çoğunda yıllık ödeme yapmak durumundasınız. bazı yabancı şirketler ilk ödemeyi düşük alıyor, sonraki yıllar aynı yayının ücretini arttırıyorlar (mesela tunecore'da albümün ilk yılı için 29,99 usd veriyorsunuz sonraki yıl 49,99 usd yani her yıl 49,99 usd vermeye devam etmek durumundasınız daha sonra zam yapılmazsa tabii. ama çoğu yerli şirket bir kere ücret alıyor ve daha sonraki yıllarda o albüm için ekstra ödeme yapmıyorsunuz)
yabancı şirketlerin dezavantajlarından bahsettim, yerli şirket araştırırken de dikkatli olmanız uyarısında bulunayım. araştırma yaparken işini bilmeyen sorduğum sorulara yanıt veremeyen şirketler de oldu. sanırım hobi için yapıyorlar bu işi. zira sorduğum basit soruları bile yanıtlamaktan aciz olan insanların bu işi profesyonel olarak yaptıklarına inanmak mümkün değil. sorduğum her soruya fazlasıyla yanıt veren aklımda hiç bir soru işareti bırakmayan şirket(ler) de var. o yüzden yerli şirket seçerken de karşınızdaki kişinin/şirketin konuya ne kadar vakıf olduğunu anlamak da size düşüyor.
şimdilik aklıma gelenler bunlar, sonrasında aklıma gelen şeyler olursa editlerim.
Sevgiyle kalın.
-öncelikle müziklerinizin fizy ve muud müzik'te yer almasını istediğinizde bunu yabancı şirketlerle sağlayamıyorsunuz. fizy'nin ciddi bir abone sayısı var ve gittikçe büyüyor. burada yer almak potansiyel dinleyicilere ulaşmak keşfedilme şansınızı arttırmak neden istemeyesiniz ki?
-müzik telif haklarıyla ilgili olarak her ülkenin farklı uygulamaları var. Türkiye'deki işleyiş farklı yurtdışındaki işleyişler farklı yabancı şirketlerde bu durumları danışabileceğiniz birini bulamıyorsunuz. telefonla bilgi alabileceğiniz biri olmuyor bazen e-mail'lerinize yanıt alamıyorsunuz.
-telif kazancının belli bir seviyeye geldi ve paranızı almak istiyorsunuz, yabancı şirketlerden paranızı almak dert. sonrasında vergi vs işlemleriyle uğraşmak dert, yerli şirketle çalıştığınızda onlar ödemeyi hesabınıza yapıyor ve sizin adınıza doğan vergiyi ödüyorlar (tabii ki sizin hak edişinizden düşerek ödüyorlar).
-benim çalıştığım yerli şirkette her dağıtım için bir kere ücret ödüyorum ve sonrasında başka ücret ödememe gerek olmaksızın yayınlarım yıllar boyu platformlarda kalmaya devam ediyor ve ekstra bir ücret ödemek durumunda olmuyorum. yabancı şirketlerin çoğunda yıllık ödeme yapmak durumundasınız. bazı yabancı şirketler ilk ödemeyi düşük alıyor, sonraki yıllar aynı yayının ücretini arttırıyorlar (mesela tunecore'da albümün ilk yılı için 29,99 usd veriyorsunuz sonraki yıl 49,99 usd yani her yıl 49,99 usd vermeye devam etmek durumundasınız daha sonra zam yapılmazsa tabii. ama çoğu yerli şirket bir kere ücret alıyor ve daha sonraki yıllarda o albüm için ekstra ödeme yapmıyorsunuz)
yabancı şirketlerin dezavantajlarından bahsettim, yerli şirket araştırırken de dikkatli olmanız uyarısında bulunayım. araştırma yaparken işini bilmeyen sorduğum sorulara yanıt veremeyen şirketler de oldu. sanırım hobi için yapıyorlar bu işi. zira sorduğum basit soruları bile yanıtlamaktan aciz olan insanların bu işi profesyonel olarak yaptıklarına inanmak mümkün değil. sorduğum her soruya fazlasıyla yanıt veren aklımda hiç bir soru işareti bırakmayan şirket(ler) de var. o yüzden yerli şirket seçerken de karşınızdaki kişinin/şirketin konuya ne kadar vakıf olduğunu anlamak da size düşüyor.
şimdilik aklıma gelenler bunlar, sonrasında aklıma gelen şeyler olursa editlerim.
Sevgiyle kalın.
hiç bir faydası olmayan ingilizce öğrettiğini iddia eden kurum. boşa harcadığım zamana mı yanayım, ödediğim paraya mı, psikolojimin bozulmasına mı? kurumsallıktan uzak koca bir tuzak.
eserin orijinali rebe rumelekh (az der rebbe elimelech) olup aslında anonim bir eserdir. lakin mesam tarafından besteci söz yazarı olarak sımon saguy adına yanlış bir kayıt açıldığından dolayı yıllardır aranjör olan bu arkadaş eserin sahibi gibi görünmüş. Sonra eser kaydı mesam'da düzelttirilmiş.
eser için herkes goran bregoviç'in olduğunu yazmış, oysaki eser anonim bir halk ezgisidir. goran bregoviç bu eseri iki farklı versiyon olarak icra etmiştir. birinin aranjesi kendisine aittir, diğer versiyonun aranjesi ise kurtıs jasarev'e aittir.
fiyatını merak edenler için; 07.05.2019 tarihinde implant üstü kaplamamı 2000 tl'ye zirkonyum olarak kaplattım. tercihimi porselen kaplamadan yana kullanmış olsaydım 400 tl'ye halletmiş olacaktım ancak kesinlikle aradaki farka değer. implant dişim zirkonyum sayesinde diğer dişlerimden ayırt edilemiyor.
eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse, bilimi seçin.
beni benden alırsan seni sana bırakmam / yıldız tilbe.
içerdiği civa dolayısıyla özellikle hamilelerin tüketmemesi yada dikkatli tüketmesi gereken gıda.
Bir yıl içerisinde istediğim kadar şarkı / albüm yüklemektense, bir şarkı veya albümü yayınlayıp bunun için ücret ödeyip sonraki yıllar bu ürünüm için tekrar ücret ödememeyi tercih ederim. bireysel bir müzik üreticisi olarak yılda onlarca ürün üretemiyorum. birkaç yılda bir müzik üretiyorum. kaliteli bir şeyler ortaya çıkartmak istiyorsanız yılda onlarca ürün üretemezsiniz zaten. başarılı sanatçıların albüm çıkartma sürelerini de incelerseniz durum böyledir. bu yüzden ben bir ürün yayınladığımda bunun için her yıl ücret ödemek yerine her ürünüm için bir kere ücret ödeyip sonraki yıllar platformlarda kalmasını tercih ediyorum. böyle şirketler var mı? evet var, reklam olmaması için ismini vermiyorum ama araştırırsanız böyle dağıtım yapabileceğiniz yerli dijital dağıtım şirketlerinin var olduğunu görürsünüz.