bugün
- utanmadan şort giyen erkek7
- jenga da yenilen inşaat mühendisi2
- sedat pekmez8
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız14
- lahmacunu elle yiyen kız20
- patates kızartmasına yapışan biber tohumu3
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- san marino nun dünya kupasını alması2
- israil'in lübnan da işgali sürdürme mesajı3
- ismet gurbuz 202418
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı8
- küfreden kız iticiliği7
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur4
- aylık 375 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması15
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı5
- öndeki bir tutam saçına çok özen gösteren kel2
- suv araç sayısının binek araçları geçmesi3
- lionel messi3
- bir kadını araba park ederken izlemek2
- ideal sevgilinin en önemli özelliği16
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler8
- rte'nin 2028 adaylığının açıklanması2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- beyaz otomobil satın almak15
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba2
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması3
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- dünya kupasında özbekistan'ı desteklemek3
- lise defteri7
- 2002 dünya kupası üçüncülük maçı2
- yürüyüş partisi8
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- bugün de meme atan olmaması13
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- cuckold esnasında karınızın fenalaşması2
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- ankara4
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- türkiye6
- saba makamı ile okunan ezan4
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- ilgi3
- wine me dine me2
entry'ler (83)
kemalizmi beğenmeyenlere, özgürlükleriyle yetinemeyenlere ithafen yapılan tanımdır, iyi okunsundur:
lafım en başta kendi aralarında birbirine taban taban zıt * ve aynı zamanda kurtuluş savaşı' ndan çıkmış, yorgun bir milletin devrimle kurduğu cumhuriyet' e ya da bu cumhuriyet' in devrimlerine muhalefet etmek ortaklığında bulunan iki düşünce fraksiyonuna. sözüm ilk sosyalist geçinen marksistler, lenin ve troçki' yi savunup, devrimi öyle kolay bir şey zannedenlere. ey marksistler, diyorum ki burjuva devrimi deyip küçümsediğiniz bu büyük cumhuriyet devrimi o günün koşullarında yapılması mümkün olan en iyi devrimdi. tabandan işçi devrimi dediğiniz o devrimler için bir işçi,emekçi kitlesi bile yoktu canım anadolu'mda. rusya' da ya da avrupa' nın başka yerlerinde fabrikaların açılmasıyla sanayi devrimi sonrası işçilerin zor koşullarda çalışması ve bunun getirdiği hakkını arama bilinciyle yapılan devrimler benim savaştan savaşa bihitap düşmüş, geçimini zanaatla ya da çiftçilikle sağlamaya çalışan, yüzyıllarca saltanatın ve hilafetin gölgesinde büyümüş halkım tarafından mı yapılacaktı? sorarım.
ikinci kitle yani şeriatı savunan yurdum insanı, sözüm şimdi sana.sen kiislamiyet der durursun, ben de müslümanım. beğenmediğin, taş kemal dediğin bu ulu önderin olmasaydı sen en ala hırıstiyan, en ala jack olacaktın bilesin. amerika, ingiltere seni himayesine alacaktı, hatırlatırım o günleri.
işte yukarda kısaca bahsi geçen olayları hatırlamak istemeyen ya da bunları analiz edemeyen, günümüzde yaşananlarla bağdaştıramayan kimselerdir dününü bugününü bilmeyenler. bugünü görebilmek, dünü bilmeyi gerektirir.
insan tarihini bilmezse kendini bilmez. bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.
ey yazar:
ilim ilim bilmektir,
ilim kendin bilmektir,
sen kendin bilmezsen
ya nice okumaktır.
lafım en başta kendi aralarında birbirine taban taban zıt * ve aynı zamanda kurtuluş savaşı' ndan çıkmış, yorgun bir milletin devrimle kurduğu cumhuriyet' e ya da bu cumhuriyet' in devrimlerine muhalefet etmek ortaklığında bulunan iki düşünce fraksiyonuna. sözüm ilk sosyalist geçinen marksistler, lenin ve troçki' yi savunup, devrimi öyle kolay bir şey zannedenlere. ey marksistler, diyorum ki burjuva devrimi deyip küçümsediğiniz bu büyük cumhuriyet devrimi o günün koşullarında yapılması mümkün olan en iyi devrimdi. tabandan işçi devrimi dediğiniz o devrimler için bir işçi,emekçi kitlesi bile yoktu canım anadolu'mda. rusya' da ya da avrupa' nın başka yerlerinde fabrikaların açılmasıyla sanayi devrimi sonrası işçilerin zor koşullarda çalışması ve bunun getirdiği hakkını arama bilinciyle yapılan devrimler benim savaştan savaşa bihitap düşmüş, geçimini zanaatla ya da çiftçilikle sağlamaya çalışan, yüzyıllarca saltanatın ve hilafetin gölgesinde büyümüş halkım tarafından mı yapılacaktı? sorarım.
ikinci kitle yani şeriatı savunan yurdum insanı, sözüm şimdi sana.sen kiislamiyet der durursun, ben de müslümanım. beğenmediğin, taş kemal dediğin bu ulu önderin olmasaydı sen en ala hırıstiyan, en ala jack olacaktın bilesin. amerika, ingiltere seni himayesine alacaktı, hatırlatırım o günleri.
işte yukarda kısaca bahsi geçen olayları hatırlamak istemeyen ya da bunları analiz edemeyen, günümüzde yaşananlarla bağdaştıramayan kimselerdir dününü bugününü bilmeyenler. bugünü görebilmek, dünü bilmeyi gerektirir.
insan tarihini bilmezse kendini bilmez. bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.
ey yazar:
ilim ilim bilmektir,
ilim kendin bilmektir,
sen kendin bilmezsen
ya nice okumaktır.
sol framee bakınca bile görebileceğiniz birbirini esir almış iki kavram. birileri kendine ve ötekine bir etiket yapıştırma çabasındayken kaçınılmaz bir tartışmanın sürüp gitmesine yol açan, biri diğerinin varlığını körükleyen iki olgu.
kimlik tartışması değildir yaptığım, aidiyeti sorgulamak hiç değil. bu bazı gerçekleri, kendimizi ve diğerini olduğu gibi kabul edemeyişimizin sorgulamasıdır, hazımsızlığıdır. sen doğuysan ben batıysam dünya yuvarlak değil midir *..
kimlik tartışması değildir yaptığım, aidiyeti sorgulamak hiç değil. bu bazı gerçekleri, kendimizi ve diğerini olduğu gibi kabul edemeyişimizin sorgulamasıdır, hazımsızlığıdır. sen doğuysan ben batıysam dünya yuvarlak değil midir *..
insan sosyal bir varlıksa, topluluk içinde yaşamanın gerektirdiği kurallara uyulmalıdır. tamam konuş evladım ama bunu da bangır bangır dibimde saatlerce konuşarak, suistimal ederek yapma. ben senin özel hayatını, sevgilinle kavga edişini, annenle dertleşmeni saatlerce dinlemek zorunda değilim efendim.
sahip olduklarımız zamanla bize sahip oluyor repliğini çağrıştıran söz.
şu dünyaya bakıp, insanların birbirine böylesine zulmetmesini birbirlerini gırtlaklamasını, para denen illet uğruna açlığa, kötülüğe ve ölüme göz yummalarını izlerken yaratan olarak kullarına acıması durumu. eğer eğleniyorsa elbette kederlenecektir de. her şey tersiyle vardır.
(bkz: allah ın insanlara bakıp bakıp eğlenmesi)
(bkz: allah ın insanlara bakıp bakıp eğlenmesi)
yoktur böyle bir insan. zenginler parayı en çok seven, hatta ona tapan insanlardır. boşuna dememişlerdir para parayı çeker diye. mevzu bahis kişi paraya taparken nasıl yakabilir ki bu yüce aracı.
birazımız bari iyilik yapsın arkadaşlar, yukarda çok yığılma var. bir kısmımız arafa geçse o bile yeter, lütfen istirham ediyorum yani..
arkadaşa bakmaya girmiştim, müsaadenle zebanicim bi geçeyim. imdaaaaaaaaaat, çıkarın beni burdaaaaaaaan...
mineralli banni'si ile ün salan ve dünyanın en büyük meryem ana ile hz. isa anıtına sahip bulgaristan şehri.
hoş bu geri kalmışlık sadece o şehre özgü değildir kanımca plovdiv'e gitseniz de değişen çok bir şey olmayacaktır.
hoş bu geri kalmışlık sadece o şehre özgü değildir kanımca plovdiv'e gitseniz de değişen çok bir şey olmayacaktır.
cehalet ve yoksulluk ve bunların doğurduğu kısa vadeli hesapların çaresizliği,bilgisizliği yaratan ve körükleyen erki yeniden ve daha güçlü doğurur. bu erk daha karanlık bir cehaleti ve çaresizliği, dolayısıyla kitlelerin bu güce olan bağımlılığını artırır.işte bu da kısır bir döngüdür.
(bkz: zamanların en iyisiydi zamanların en kötüsüydü)
it was the best of times, it was the worst of times.
(bkz: charles dickens)
(bkz: a tale of two cities) ya da (bkz: iki şehrin hikayesi)
it was the best of times, it was the worst of times.
(bkz: charles dickens)
(bkz: a tale of two cities) ya da (bkz: iki şehrin hikayesi)
öncelikle bu sözü sarf edenlere tarih dersi vermek lazım. bir şeyi söylüyorsan önce bileceksin. sonra konuşacaksın. ayrıca insanın kendini bilmesi önemlidir.kemalizm hakkında yorum yapana kadar vakti zamanında ırak' a girme kararı alan amerika' ya destek çıkan işçi partisi' nin solculuğunu ya da modernliğini tartışsınlar önce.
belli bir düşünceyi benimsemiş yazar arkadaşın, benimsemekle dikte ettirmek arasındaki eylem ve anlam farkını idrak edememesi ya da idrak etse dahi hayata geçirememesi sonucunda ortaya koyduğu entrylerin içerdiği dikte mantıklı dolayısıyl tartışma zeminli söylemlerdir. *
otçul bünyeye hitap eden durumun doğal yansımasıdır. et değil ot diyorsanız...
*
*
selda bağcan'ın ziller ve ipler adlı albümünün aynı adlı parçasının yaygın olarak bilinen nakarat kısmı.