bugün
- sözlükte yokluğu hissedilen yazarlar9
- 28 haziran 2026 güney afrika kanada maçı12
- filistin in ermeni soykırımını tanıması4
- 10 parmağında 10 marifet olan azize3
- sözlüğün aptal kaynaması12
- akrep burcu kadını ile uyumlu burçlar3
- japonya10
- neden sevgilim yok4
- burç geyiği yapana 2010 da olduğumuzu hatırlatmak3
- güney afrika7
- brezilya5
- sözlüğün adalet terazisi3
- üstteki yazarın mesleğini tahmin etme7
- erkeklerin boy tahmini yapması5
- ilk uzun ilişki2
- türklerin hiçbir işte başarılı olamaması2
- bir filmde ölüyü oynamak4
- türkiye12
- göbeksiz erkek4
- 2026 dünya kupası40
- futbol33
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez16
- cepte düğüm olan kulaklık kablosu3
- velvet43
- cinlerin geceleri tuvaletlerde takılması3
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle30
- güney afrika kanada maçını kim kazanır2
- herkesle iyi anlaşan insan18
- kanada4
- 29 haziran 2026 brezilya japonya maçı4
- filmlerdeki sorgu sahneleri2
- 29 haziran 20262
- falıma bakmak isteyen var mı24
- kılıçdaroğlu'nun gerçek yüzünü ne zaman gördünüz5
- ekonomi3
- zalican4
- 19 yaşında kızla yatmak15
- et2
- göz makyajı2
- shark gitar2
- sözlük içi konularda başlık açmayınız2
- görükle de heyecanla gezen dört erkek2
- sözlüte karı var mı3
- hikayenizi size kendi hikayesi gibi anlatan arkadş2
- nervio4
- hamas3
- uludağ sözlüğün sıkıcı olmaya başlaması4
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- era7capone2
- 25 haziran 2026 venezuela depremi7
entry'ler (87)
görsel
Tommy vercetti, bizim yaşadığımız boyutta somut bedeniyle yok ama similasyon boyutunda oyun karakteri olarak var.
Teşbihte hata olmasın, Allâh, kâinatı vehim (similasyon) mertebesinde yaratmıştır.
Zihninizden hayâl kurun, hayalinizin içinde şehir inşaa edip, insânlar yaratın.
Bizde Allâh'ın vehminde ilmî suretleriz işte. Hakiki vücud Allâh'a ait...
Tommy vercetti, bizim yaşadığımız boyutta somut bedeniyle yok ama similasyon boyutunda oyun karakteri olarak var.
Teşbihte hata olmasın, Allâh, kâinatı vehim (similasyon) mertebesinde yaratmıştır.
Zihninizden hayâl kurun, hayalinizin içinde şehir inşaa edip, insânlar yaratın.
Bizde Allâh'ın vehminde ilmî suretleriz işte. Hakiki vücud Allâh'a ait...
görsel
Gümbür gümbür geri geliyoruz...
Gümbür gümbür geri geliyoruz...
Rûhunuzu namazla şarja takın. Aksi takdirde sizi cennete götürmeyen rûh, sizi cehennemde bırakır.
Namaz kılmayan ancak kendisine kötülük yapmıştır...
Ortaçağ din ve tanrı algısının bilimperestlik karşısında tutunma şansı yoktur.
hakikat asla değişmez; ama insanın hakikat algısı zamana, döneme göre değişkendir. ortaçağ insanının tüm o kutsallıklar, tanrı, cennet, cehennem, melek tasvirleri, kutsal din adamları sınıfının önderliği vs. şeklindeki hakikat algısının artık miadı dolmuştur.
batı kendi içinde bu devrimi yapıp ortaçağ din algısını büyük ölçüde tasfiye etmiş durumdadır. doğu ise yenilgi üstüne yenilgi almasına rağmen, ortaçağ kafasından çıkmayı reddetmektedir. ancak bu direncin bir sonucu olmayacaktır maalesef. mağlubiyet kaçınılmazdır. bugün imam hatipli gençler dahi kendilerine empoze edilen demode öğretiyi kabullenemiyorlar bir türlü(yakın bir arkadaşımın eşi, akp’li kodamanların çocuklarının devam ettiği bir imam hatip lisesinde öğretmen olarak çalışıyor. ondan taze haberleri alabiliyorum).
sen hakikati 21. yüzyıl insanının algısına göre yeniden açamazsan, onu yüzeysel de olsa başarmış olan bilimperestler karşısında tutunman mümkün olmaz. deccalın tek gözü kördür; yani basireti yalnızca madde ve onun latif hali olan enerji boyutlarını görür; ama melekût/nur boyutunu göremez. felsefe dediğimiz ekol dahi deccalın bu tek yönlü algısının neticesi olarak ortaya çıkmıştır. zannedilenin aksine “bilim”, felsefeden ayrı bir olgu değildir. bilim dahi felsefeye dahildir.
batının felsefesi ve onun bir şubesi olan “bilim”, hakikatin suretidir, kabuğudur ve nur boyutuna erişecek kadar bir derinliği yoktur. eksik olan hakikat, hakikat değildir; belki de en büyük yalandır. bu nedenle sözü edilen yüzeysel kemalatın babasına, deccal-ı kezzap(yalancı deccal) diyoruz.
hz. isa gelip de deccalı boğazlayana kadar, insanların dinden(din=ortaçağ hakikat algısı) gittikçe uzaklaşması kaçınılmaz bir gerçeklik gibi görünüyor. aradaki bu zorlu fetret devrinde imanını koruyabilene ise aşk olsun, selam olsun…
Alıntı: isnetus
https://www.isnet.us/yeni...nden-uzaklasmasi.html/amp
hakikat asla değişmez; ama insanın hakikat algısı zamana, döneme göre değişkendir. ortaçağ insanının tüm o kutsallıklar, tanrı, cennet, cehennem, melek tasvirleri, kutsal din adamları sınıfının önderliği vs. şeklindeki hakikat algısının artık miadı dolmuştur.
batı kendi içinde bu devrimi yapıp ortaçağ din algısını büyük ölçüde tasfiye etmiş durumdadır. doğu ise yenilgi üstüne yenilgi almasına rağmen, ortaçağ kafasından çıkmayı reddetmektedir. ancak bu direncin bir sonucu olmayacaktır maalesef. mağlubiyet kaçınılmazdır. bugün imam hatipli gençler dahi kendilerine empoze edilen demode öğretiyi kabullenemiyorlar bir türlü(yakın bir arkadaşımın eşi, akp’li kodamanların çocuklarının devam ettiği bir imam hatip lisesinde öğretmen olarak çalışıyor. ondan taze haberleri alabiliyorum).
sen hakikati 21. yüzyıl insanının algısına göre yeniden açamazsan, onu yüzeysel de olsa başarmış olan bilimperestler karşısında tutunman mümkün olmaz. deccalın tek gözü kördür; yani basireti yalnızca madde ve onun latif hali olan enerji boyutlarını görür; ama melekût/nur boyutunu göremez. felsefe dediğimiz ekol dahi deccalın bu tek yönlü algısının neticesi olarak ortaya çıkmıştır. zannedilenin aksine “bilim”, felsefeden ayrı bir olgu değildir. bilim dahi felsefeye dahildir.
batının felsefesi ve onun bir şubesi olan “bilim”, hakikatin suretidir, kabuğudur ve nur boyutuna erişecek kadar bir derinliği yoktur. eksik olan hakikat, hakikat değildir; belki de en büyük yalandır. bu nedenle sözü edilen yüzeysel kemalatın babasına, deccal-ı kezzap(yalancı deccal) diyoruz.
hz. isa gelip de deccalı boğazlayana kadar, insanların dinden(din=ortaçağ hakikat algısı) gittikçe uzaklaşması kaçınılmaz bir gerçeklik gibi görünüyor. aradaki bu zorlu fetret devrinde imanını koruyabilene ise aşk olsun, selam olsun…
Alıntı: isnetus
https://www.isnet.us/yeni...nden-uzaklasmasi.html/amp
Ne doğru bir söz.
Bunların inkârı, ölene kadar. Ölüm anının zorluğunu yaşamadıkları için böyle cesurlar.
Her insanın muhakak hayat görüşü vardır. Dinsizler, dinlerinin olmadığını iddia ediyor ama yalancı oldukları için alıştık artık bu aptal söylemlerine.
Sizin milyonlarca tanrınız var. Üniversiteler sizin mescidleriniz, profesörler sizin rabbinizdir.
Sizin milyonlarca tanrınız var. Üniversiteler sizin mescidleriniz, profesörler sizin rabbinizdir.
Dinsizlerin, dini, sapkınlıktır.
Bu cümleyi ateistler anlamamak için inâd ediyor.
Bu sahtekârlar gece uyumadan önce ki süreçte tanrıya inanıyorlar, sabah olunca inkâr ettiklerini sanıp güne tekrâr başlıyorlar.
Gündüz, benim için fetö'cü iftirası atan yazar, iftirayı attıktan dakikalar sonra birden çaylak olmuş. Siz siz olun, insanlara iftira atmayın aksi takdirde cezasını hemen görürsünüz.
Burası ahirete çalışma yeri.
Uçak düşene kadar ateistlik rolü yapan anti-dinciler, sürekli islam aleyhine başlıklar açıyor çünkü vicdanlarından gelen "islâm hâk din" sesini susturmak için. Komik ve ahmaklar.
Sizin manevî kulağınız sağırsa, biz size ne anlatabiliriz ki...
ilk maaşınızı Allâh rızâsı için ihtiyacı olan fukaraya vermek Allâh katında çok hoş bir ameliniz olmasına sebebiyet verir.