bugün
- ismet gurbuz 202418
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması16
- küfreden kız iticiliği5
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar17
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- lise defteri7
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- yürüyüş partisi8
- aylık 374 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- ankara da nato zirvesi tedbirleri4
- beyaz otomobil satın almak15
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- şapkalılar suç örgütü operasyonu2
- saba makamı ile okunan ezan4
- türkiye6
- amerika birleşik devletleri6
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- göbek adınız2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi11
- rabbin para vermesi4
- düşük iq belirtileri5
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- almanya5
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- ibne penis nah3
- birader beyler biraderdirler3
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- chp'deki değişimciler3
- bugün de meme atan olmaması13
- ilgi2
- terlikle dövmek2
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- diş ağrısı2
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- ipkis2
- kablo dolu çekmece2
Windowsdur. Bi kere türkiyede yaşıyosanız macinizle oyun oynayamazsınız.
Karsilastirmasi bile olamayacak durum. Mac alir.
fakirlik vs zenginlik.
mac os alır götürür bir daha vermez goynünüzü.
mac donanıma göre özel ayarlanmış bir kapalı sistem yazılımı olduğu için windowstan daha hızlı ve sorunsuz çalışmaktadır. windows ise farklı farklı donanımlarda kullanıldığı için mac performansını vermesi beklenemez. mac de oyun oynayamazsınız denmiş. evet oynayamazsınız kaçak şekilde oyunları fakat steam üzerinden oynamanız mümkündür. bence her ikisininde kazanamayacağı vs'dir. özellikle linux dağıtımları varken.
windows mac ve linux kullanmış birisi olarak. en kolayı windows geldi. windowsu dün kurdum, uzun süredir ayrı olduğum birine kavuşmuş gibi mutlu oldum.
Os x in kanirta kanirta alacagi versus.
buraya linux yazınca hacker mı hissediyosunuz merak konusu biriniz duramıyo yazmadan.
Kolaylık bakımından Windows, güvenlik bakımından mac alır. ikisi de son kullanıcıya hitab etme bakımından birbirinden üstün değil bence. Zira mac o kadar güzel özelliğine rağmen basit bir pencere boyutlandırmayı işkence olmaktan kurtaramadı mesela.
Ancak Windows da görsel olarak güzel belki ama stabil değil. Ben çökmek için varım diyor resmen.
ikisi de candır abi. Kıyacak param olsa mac alırım, multibootla Windows kurarım veya en kötü vmdem Windows kurarım. Şuan bile külüstür Windows makinende vm de mac var.
Birinin diğerinden üstün olduğunu ispatlamak için yırtınmanın hiçbir anlamı yok bence.
Ancak Windows da görsel olarak güzel belki ama stabil değil. Ben çökmek için varım diyor resmen.
ikisi de candır abi. Kıyacak param olsa mac alırım, multibootla Windows kurarım veya en kötü vmdem Windows kurarım. Şuan bile külüstür Windows makinende vm de mac var.
Birinin diğerinden üstün olduğunu ispatlamak için yırtınmanın hiçbir anlamı yok bence.
Ben de hicbiri yok cunku 10 senelik bilgisayarim bozuk ve fakirim alcak param yok. Tablet kullaniyom,samsung tablet. Yaksamlar
windows'un sadece bir işletim sistemi olmamasıyla beraber açık kaynaklı ve istendiği gibi modifiye edilebilir olduğunu da duyduğumuz başlık. behey.
madde madde ele alırsak;
1-) donanım/yazılım kısıtlamaları:
windows yazılım alanında macos kadar kısıtlayıcı olmasa da portlara erişim konusunda mesela çok çok kısıtlayıcı. bu yüzden apache gibi bilindik httpd'lar vs dışında server kurma, network simulation, network traffic analysis vs ile ilgili pek yazılım geliştirilmiyor windows'ta. pcye ne kuracağınıza karışılmasını istemiyorsanız windows avantajda ama ağ analizi ve simülasyonu ile uğraşacaksanız iki os da size yaramaz malesef. (bkz: linux) (bkz: unix)
2-) uyarlanabilirlik:
windows donanıma bağımlı değil evet ama hp başta olmak üzere windows'a uyarlanmış mimaride pc geliştirmeye teşvik edilen donanım firmalarından alacağınız pclere linux vs kuramıyorsunuz, ya da bin bir takla atmanız gerekiyor. yani apple'ın ürettiği pcde mac'e mahkum kalmıyoruz en azından derken artık windows için üretilen pcde windows'a mahkum bırakılıyoruz. böyle hegemoni yapacaksanız ne anladım ben? mevzubahis modellerden kaçınacaksanız windows bunda avantajlı denilebilir.
3-) fiyat/performans:
aslında bu os seçeneğinden çok donanımla alakalı ama macos update'leri leş diye duyuyorum, 2-3 hafta önce çıkan özellikle. ayrıca apple'a kıyasla microsoft "daha az para tuzağı" bir şirket değil, xp'yi home ve pro diye farklı sürümlerde piyasaya çıkarttıklarında hafif hafif sövüyordu millet, şimdi single language falan diye yeni saçmalıklar çıktı. Multi yapmak içinse 100 dolar gibi bir ücret ödeyip lisansı yükseltmeniz gerekiyor. yani ne denir.
4-) oyun:
bu konuda windows elbette daha avantajlı, mainstream oyunlar dışında indie yapımcılar da windows'a yöneliyor. tasarım, yazılım geliştirme vs gibi diğer konularda ise mac pek fakir kalmıyor.
5-) genel kullanılabilirlik:
hangi kabuk kimin daha hoşuna gider ya da kime daha kullanışlı gelir bu bayağı göreceli bir kriter ama windows'da buglar var. bildiğin bugdan bahsediyorum bilader, simgelerin kaybolması, sesin sebepsiz kesilmesi, aynı güncellemenin yapılıp yapılıp sistemde görülmemesi vs vs. ki bunlar sadece benim başıma gelen şeyler değil, bu satırları okuyan sizlerin veya bir arama yaptığınızda karşılaşacağınız onca insanın da yakındığı buglar. hadi windows 10 biraz daha iyileşti 8e göre.
sonuç olarak; eğer IT altyapısı kontrol edecekseniz linux os'lardan başka seçeneğiniz zaten yok. 5-6 sene önce olsa genel kullanıcı için windows açık ara avantajda denebilirdi ama şu an windows'un macos karşısında tek gerçek avantajı kullanıcıların ve yazılım geliştiricilerin yıllardır windows'a daha 'alışagelmiş' olması, ki bu da pek fazla önemli bir etmen değil.
microsoft 15-20 sene önce yenilikleri ve kolaylığıyla diğer os'ları bir bir deviren yazılımlar üreten şirket artık değil, apple'ın pc piyasasındaki rakibi sadece, apple ise hala apple ve bu denge de uzun süre devam edecek gibi. asıl ilginç olan linux tabanlı bir mobil işletim sisteminin (bkz: android) apple'ın mobil piyasadaki ana rakibi olması. şahsen umduğum ve daha da ilginç olabilecek olansa bir gün windows yazılımlarına harika uyumluluk sunabilen bir linux türevi geliştirilmesi.
madde madde ele alırsak;
1-) donanım/yazılım kısıtlamaları:
windows yazılım alanında macos kadar kısıtlayıcı olmasa da portlara erişim konusunda mesela çok çok kısıtlayıcı. bu yüzden apache gibi bilindik httpd'lar vs dışında server kurma, network simulation, network traffic analysis vs ile ilgili pek yazılım geliştirilmiyor windows'ta. pcye ne kuracağınıza karışılmasını istemiyorsanız windows avantajda ama ağ analizi ve simülasyonu ile uğraşacaksanız iki os da size yaramaz malesef. (bkz: linux) (bkz: unix)
2-) uyarlanabilirlik:
windows donanıma bağımlı değil evet ama hp başta olmak üzere windows'a uyarlanmış mimaride pc geliştirmeye teşvik edilen donanım firmalarından alacağınız pclere linux vs kuramıyorsunuz, ya da bin bir takla atmanız gerekiyor. yani apple'ın ürettiği pcde mac'e mahkum kalmıyoruz en azından derken artık windows için üretilen pcde windows'a mahkum bırakılıyoruz. böyle hegemoni yapacaksanız ne anladım ben? mevzubahis modellerden kaçınacaksanız windows bunda avantajlı denilebilir.
3-) fiyat/performans:
aslında bu os seçeneğinden çok donanımla alakalı ama macos update'leri leş diye duyuyorum, 2-3 hafta önce çıkan özellikle. ayrıca apple'a kıyasla microsoft "daha az para tuzağı" bir şirket değil, xp'yi home ve pro diye farklı sürümlerde piyasaya çıkarttıklarında hafif hafif sövüyordu millet, şimdi single language falan diye yeni saçmalıklar çıktı. Multi yapmak içinse 100 dolar gibi bir ücret ödeyip lisansı yükseltmeniz gerekiyor. yani ne denir.
4-) oyun:
bu konuda windows elbette daha avantajlı, mainstream oyunlar dışında indie yapımcılar da windows'a yöneliyor. tasarım, yazılım geliştirme vs gibi diğer konularda ise mac pek fakir kalmıyor.
5-) genel kullanılabilirlik:
hangi kabuk kimin daha hoşuna gider ya da kime daha kullanışlı gelir bu bayağı göreceli bir kriter ama windows'da buglar var. bildiğin bugdan bahsediyorum bilader, simgelerin kaybolması, sesin sebepsiz kesilmesi, aynı güncellemenin yapılıp yapılıp sistemde görülmemesi vs vs. ki bunlar sadece benim başıma gelen şeyler değil, bu satırları okuyan sizlerin veya bir arama yaptığınızda karşılaşacağınız onca insanın da yakındığı buglar. hadi windows 10 biraz daha iyileşti 8e göre.
sonuç olarak; eğer IT altyapısı kontrol edecekseniz linux os'lardan başka seçeneğiniz zaten yok. 5-6 sene önce olsa genel kullanıcı için windows açık ara avantajda denebilirdi ama şu an windows'un macos karşısında tek gerçek avantajı kullanıcıların ve yazılım geliştiricilerin yıllardır windows'a daha 'alışagelmiş' olması, ki bu da pek fazla önemli bir etmen değil.
microsoft 15-20 sene önce yenilikleri ve kolaylığıyla diğer os'ları bir bir deviren yazılımlar üreten şirket artık değil, apple'ın pc piyasasındaki rakibi sadece, apple ise hala apple ve bu denge de uzun süre devam edecek gibi. asıl ilginç olan linux tabanlı bir mobil işletim sisteminin (bkz: android) apple'ın mobil piyasadaki ana rakibi olması. şahsen umduğum ve daha da ilginç olabilecek olansa bir gün windows yazılımlarına harika uyumluluk sunabilen bir linux türevi geliştirilmesi.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar