bugün
- ismet gurbuz 202418
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar19
- küfreden kız iticiliği7
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması16
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- ilgi3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- lise defteri7
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- yürüyüş partisi8
- beyaz otomobil satın almak15
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi11
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur3
- türkiye6
- saba makamı ile okunan ezan4
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- düşük iq belirtileri5
- aylık 374 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- şapkalılar suç örgütü operasyonu2
- bugün de meme atan olmaması13
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- göbek adınız2
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- rabbin para vermesi4
- ibne penis nah3
- birader beyler biraderdirler3
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- chp'deki değişimciler3
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- almanya5
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- amerika birleşik devletleri6
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- 65 şut çekip gol atamamak5
- terlikle dövmek2
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- anın görüntüsü15
windows'un sadece bir işletim sistemi olmamasıyla beraber açık kaynaklı ve istendiği gibi modifiye edilebilir olduğunu da duyduğumuz başlık. behey.
madde madde ele alırsak;
1-) donanım/yazılım kısıtlamaları:
windows yazılım alanında macos kadar kısıtlayıcı olmasa da portlara erişim konusunda mesela çok çok kısıtlayıcı. bu yüzden apache gibi bilindik httpd'lar vs dışında server kurma, network simulation, network traffic analysis vs ile ilgili pek yazılım geliştirilmiyor windows'ta. pcye ne kuracağınıza karışılmasını istemiyorsanız windows avantajda ama ağ analizi ve simülasyonu ile uğraşacaksanız iki os da size yaramaz malesef. (bkz: linux) (bkz: unix)
2-) uyarlanabilirlik:
windows donanıma bağımlı değil evet ama hp başta olmak üzere windows'a uyarlanmış mimaride pc geliştirmeye teşvik edilen donanım firmalarından alacağınız pclere linux vs kuramıyorsunuz, ya da bin bir takla atmanız gerekiyor. yani apple'ın ürettiği pcde mac'e mahkum kalmıyoruz en azından derken artık windows için üretilen pcde windows'a mahkum bırakılıyoruz. böyle hegemoni yapacaksanız ne anladım ben? mevzubahis modellerden kaçınacaksanız windows bunda avantajlı denilebilir.
3-) fiyat/performans:
aslında bu os seçeneğinden çok donanımla alakalı ama macos update'leri leş diye duyuyorum, 2-3 hafta önce çıkan özellikle. ayrıca apple'a kıyasla microsoft "daha az para tuzağı" bir şirket değil, xp'yi home ve pro diye farklı sürümlerde piyasaya çıkarttıklarında hafif hafif sövüyordu millet, şimdi single language falan diye yeni saçmalıklar çıktı. Multi yapmak içinse 100 dolar gibi bir ücret ödeyip lisansı yükseltmeniz gerekiyor. yani ne denir.
4-) oyun:
bu konuda windows elbette daha avantajlı, mainstream oyunlar dışında indie yapımcılar da windows'a yöneliyor. tasarım, yazılım geliştirme vs gibi diğer konularda ise mac pek fakir kalmıyor.
5-) genel kullanılabilirlik:
hangi kabuk kimin daha hoşuna gider ya da kime daha kullanışlı gelir bu bayağı göreceli bir kriter ama windows'da buglar var. bildiğin bugdan bahsediyorum bilader, simgelerin kaybolması, sesin sebepsiz kesilmesi, aynı güncellemenin yapılıp yapılıp sistemde görülmemesi vs vs. ki bunlar sadece benim başıma gelen şeyler değil, bu satırları okuyan sizlerin veya bir arama yaptığınızda karşılaşacağınız onca insanın da yakındığı buglar. hadi windows 10 biraz daha iyileşti 8e göre.
sonuç olarak; eğer IT altyapısı kontrol edecekseniz linux os'lardan başka seçeneğiniz zaten yok. 5-6 sene önce olsa genel kullanıcı için windows açık ara avantajda denebilirdi ama şu an windows'un macos karşısında tek gerçek avantajı kullanıcıların ve yazılım geliştiricilerin yıllardır windows'a daha 'alışagelmiş' olması, ki bu da pek fazla önemli bir etmen değil.
microsoft 15-20 sene önce yenilikleri ve kolaylığıyla diğer os'ları bir bir deviren yazılımlar üreten şirket artık değil, apple'ın pc piyasasındaki rakibi sadece, apple ise hala apple ve bu denge de uzun süre devam edecek gibi. asıl ilginç olan linux tabanlı bir mobil işletim sisteminin (bkz: android) apple'ın mobil piyasadaki ana rakibi olması. şahsen umduğum ve daha da ilginç olabilecek olansa bir gün windows yazılımlarına harika uyumluluk sunabilen bir linux türevi geliştirilmesi.
madde madde ele alırsak;
1-) donanım/yazılım kısıtlamaları:
windows yazılım alanında macos kadar kısıtlayıcı olmasa da portlara erişim konusunda mesela çok çok kısıtlayıcı. bu yüzden apache gibi bilindik httpd'lar vs dışında server kurma, network simulation, network traffic analysis vs ile ilgili pek yazılım geliştirilmiyor windows'ta. pcye ne kuracağınıza karışılmasını istemiyorsanız windows avantajda ama ağ analizi ve simülasyonu ile uğraşacaksanız iki os da size yaramaz malesef. (bkz: linux) (bkz: unix)
2-) uyarlanabilirlik:
windows donanıma bağımlı değil evet ama hp başta olmak üzere windows'a uyarlanmış mimaride pc geliştirmeye teşvik edilen donanım firmalarından alacağınız pclere linux vs kuramıyorsunuz, ya da bin bir takla atmanız gerekiyor. yani apple'ın ürettiği pcde mac'e mahkum kalmıyoruz en azından derken artık windows için üretilen pcde windows'a mahkum bırakılıyoruz. böyle hegemoni yapacaksanız ne anladım ben? mevzubahis modellerden kaçınacaksanız windows bunda avantajlı denilebilir.
3-) fiyat/performans:
aslında bu os seçeneğinden çok donanımla alakalı ama macos update'leri leş diye duyuyorum, 2-3 hafta önce çıkan özellikle. ayrıca apple'a kıyasla microsoft "daha az para tuzağı" bir şirket değil, xp'yi home ve pro diye farklı sürümlerde piyasaya çıkarttıklarında hafif hafif sövüyordu millet, şimdi single language falan diye yeni saçmalıklar çıktı. Multi yapmak içinse 100 dolar gibi bir ücret ödeyip lisansı yükseltmeniz gerekiyor. yani ne denir.
4-) oyun:
bu konuda windows elbette daha avantajlı, mainstream oyunlar dışında indie yapımcılar da windows'a yöneliyor. tasarım, yazılım geliştirme vs gibi diğer konularda ise mac pek fakir kalmıyor.
5-) genel kullanılabilirlik:
hangi kabuk kimin daha hoşuna gider ya da kime daha kullanışlı gelir bu bayağı göreceli bir kriter ama windows'da buglar var. bildiğin bugdan bahsediyorum bilader, simgelerin kaybolması, sesin sebepsiz kesilmesi, aynı güncellemenin yapılıp yapılıp sistemde görülmemesi vs vs. ki bunlar sadece benim başıma gelen şeyler değil, bu satırları okuyan sizlerin veya bir arama yaptığınızda karşılaşacağınız onca insanın da yakındığı buglar. hadi windows 10 biraz daha iyileşti 8e göre.
sonuç olarak; eğer IT altyapısı kontrol edecekseniz linux os'lardan başka seçeneğiniz zaten yok. 5-6 sene önce olsa genel kullanıcı için windows açık ara avantajda denebilirdi ama şu an windows'un macos karşısında tek gerçek avantajı kullanıcıların ve yazılım geliştiricilerin yıllardır windows'a daha 'alışagelmiş' olması, ki bu da pek fazla önemli bir etmen değil.
microsoft 15-20 sene önce yenilikleri ve kolaylığıyla diğer os'ları bir bir deviren yazılımlar üreten şirket artık değil, apple'ın pc piyasasındaki rakibi sadece, apple ise hala apple ve bu denge de uzun süre devam edecek gibi. asıl ilginç olan linux tabanlı bir mobil işletim sisteminin (bkz: android) apple'ın mobil piyasadaki ana rakibi olması. şahsen umduğum ve daha da ilginç olabilecek olansa bir gün windows yazılımlarına harika uyumluluk sunabilen bir linux türevi geliştirilmesi.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar