bugün
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması12
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar8
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- yapay zekaya entry yazdıran yazar3
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler3
- 65 şut çekip gol atamamak4
- ideal sevgilinin en önemli özelliği11
- yürüyüş partisi3
- gocu abi3
- bugün de meme atan olmaması13
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması3
- kıdemliye hızlı diğerlerine yavaş pc veren it3
- şemsiyenin ters dönmesi3
- 48 takım içinde 47 nci olmak4
- lucas luthor2
- kaçak çay2
- günün sözü2
- oyuncu2
- beyaz otomobil satın almak10
- yazma diyince yazmayan erkek4
- herkesin her şeye neden demesi gerektiği2
- amazon com tr2
- paris te son tango6
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı3
- anın görüntüsü15
- sözlüğe fotoğraf atmış erkekle evlenir misiniz2
- sözlüğe foto atan erkekler silik yesin2
- aylık 299 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- gelmiş geçmiş en iyi müzik klibi4
- iş kadını yazarlar6
- 22 27 32 35 yaş kadınlar 50 yaş erkek evliliği2
- meloş nerede sorunsalı5
- yaşlılığınız için insan biriktirin11
- bir bardak birayla saatlerce ağlamak2
- gocu bey meh meh bey birader4
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- hoşgeldin pazartesi7
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- misafir ağırlamak2
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı6
- 2026 dünya kupası16
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- ege waw3
- 22 haziran 2026 yeni zelanda mısır maçı2
- clydeless bonnie3
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
Ayşe Gül Altınay ve Fethiye Çetin tarafından yazılan, müslümanlaştırılarak Anadolu' da kalmış ermeni çocuklarının hikayelerini torunlarının ağzından anlatan kitap.
--spoiler--
Bugün Türkiye'de yaşayanlar kendi hikâyelerini ne kadar biliyor, nelerin üstü örtülüyor, bu sırlar bizi nasıl etkiliyor? Neredeyse yüz yıl sonra 1915'te yaşananlar "torunlar" için ne ifade ediyor? Burada hikâyesini okuyacağınız kişiler bizi kendimizle, ailemizle, komşularımızla, arkadaşlarımızla tanışmaya, birbirimizin hikâyelerine kulak kabartmaya davet ediyorlar. Yalanlardan, gerçek korkusundan kurtulup geçmişimizle yüzleşmeden barışçıl bir geleceğe varamayacağımızı hatırlatıyorlar bize...
--spoiler--
--spoiler--
Bugün Türkiye'de yaşayanlar kendi hikâyelerini ne kadar biliyor, nelerin üstü örtülüyor, bu sırlar bizi nasıl etkiliyor? Neredeyse yüz yıl sonra 1915'te yaşananlar "torunlar" için ne ifade ediyor? Burada hikâyesini okuyacağınız kişiler bizi kendimizle, ailemizle, komşularımızla, arkadaşlarımızla tanışmaya, birbirimizin hikâyelerine kulak kabartmaya davet ediyorlar. Yalanlardan, gerçek korkusundan kurtulup geçmişimizle yüzleşmeden barışçıl bir geleceğe varamayacağımızı hatırlatıyorlar bize...
--spoiler--
Ermeni dedeleri, nineleri 1915'te ya da öncesinde müslümanlaştırılmış ya da asimile edilmeye çalışılmış torunların hikayeleri. Geçmişimizle yüzleşmeden barışçıl bir geleceğe varamayacağımızı hatırlatan anılar. Metis Yayınları'ndan çıktı.
Not : Ne kötüymüşüz biz ya... Yapmadığımız halt kalmamış. Şu dünya üzerinde bizimle uğraşıldığı kadar hangi ülke ile uğraşıldı merak ediyorum. Tamam, geçmişimizle barışalım. Ermenilere soykırım yapmadık ama asimile etmeye çalıştık diyelim. Yaptık belki de bunu. Osmanlı da benzerini yapmıştı. Peki ama bizim yazarlarımız neden yüzlerce yıldır beraber yaşadığımız insanların bize birden bire düşman olduğunu, kadın çoluk çocuk demeden öldürdüğünü anlatmaz. Türk milletinin anıların ermenilerinkinden daha mı önemsiz, daha az mı inandırıcı. Kendi insanını öven, kendi insanının da acısını paylaşan güçlü bir yazarımız neden olmaz. Ayıp mıdır merak ediyorum yoksa günah mı? Nedir yazarlarımızı erzurum'da köyleri yakan, insanları yakan, ermeniler kaçırıp ırzına geçmesin diye kendi kızını vuran insanlarımızın öykülerini anlatmamaya iten. Görmedik ve duymadık, dolayısı ile okumadık da 15 Mayıs 1919 günü izmir'e ayak basan Yunan askerlerinin o gün kaç insanı öldürdüğünü. Türk'üz ya biz. Allah belamızı versin, her şey müstahak bize. Kendi uyruklarından utanıyorlar sanki. Peki ya antepte, urfa'da, Maraş'ta olanlar... Bu 3 ilimiz de kendiliğinden mi adının önüne o sıfatları aldılar. Çok iyi davrandı Fransız ve Ermeniler de "Ulan biz bu kadar iyi davranılmayı haketmiyoruz" diye mi alayına isyan ettiler. Yazsana kendi insanının da yaşadığı acıları.
Herşey aleyhimize... Kendi yazarımız bile... Bu edebiyat fedaileri bir kez de kızılderililerin acılarını anlatsınlar, cezayir'de yaşananların. Kendi güncellerine baksalar. Gazze'de, filistin'de ve Irak'ta ne acılar oluyor. Yazsana sevgili yazar bunları da. 30 milyon kızılderili yaşadığı tahmin ediliyor 1500'lü yıllarda Amerika kıtası'nda... Bugün 100 bin kişi bile yoklar. Kitle imha silahları bile olmadan nasıl öldü bu insanlar anlatsana... Bir kere de biz okuyalım.
sıkıldım artık. Kendi bahçesinde dal olmayanlar girmiş bahçemize ağaçlık taslıyor.
Not 2: ermeni vatandaşlarımızla hiç bir sorunum da yoktur. Bu tip açıklamalar yapmak da adetten oldu ya. Vatanseveriz ya, ırkçı ya da faşist olmadığımızı da belli edeceğiz illa ki. Ayıp çünkü vatanını sevmek, hakkını korumak.
Not : Ne kötüymüşüz biz ya... Yapmadığımız halt kalmamış. Şu dünya üzerinde bizimle uğraşıldığı kadar hangi ülke ile uğraşıldı merak ediyorum. Tamam, geçmişimizle barışalım. Ermenilere soykırım yapmadık ama asimile etmeye çalıştık diyelim. Yaptık belki de bunu. Osmanlı da benzerini yapmıştı. Peki ama bizim yazarlarımız neden yüzlerce yıldır beraber yaşadığımız insanların bize birden bire düşman olduğunu, kadın çoluk çocuk demeden öldürdüğünü anlatmaz. Türk milletinin anıların ermenilerinkinden daha mı önemsiz, daha az mı inandırıcı. Kendi insanını öven, kendi insanının da acısını paylaşan güçlü bir yazarımız neden olmaz. Ayıp mıdır merak ediyorum yoksa günah mı? Nedir yazarlarımızı erzurum'da köyleri yakan, insanları yakan, ermeniler kaçırıp ırzına geçmesin diye kendi kızını vuran insanlarımızın öykülerini anlatmamaya iten. Görmedik ve duymadık, dolayısı ile okumadık da 15 Mayıs 1919 günü izmir'e ayak basan Yunan askerlerinin o gün kaç insanı öldürdüğünü. Türk'üz ya biz. Allah belamızı versin, her şey müstahak bize. Kendi uyruklarından utanıyorlar sanki. Peki ya antepte, urfa'da, Maraş'ta olanlar... Bu 3 ilimiz de kendiliğinden mi adının önüne o sıfatları aldılar. Çok iyi davrandı Fransız ve Ermeniler de "Ulan biz bu kadar iyi davranılmayı haketmiyoruz" diye mi alayına isyan ettiler. Yazsana kendi insanının da yaşadığı acıları.
Herşey aleyhimize... Kendi yazarımız bile... Bu edebiyat fedaileri bir kez de kızılderililerin acılarını anlatsınlar, cezayir'de yaşananların. Kendi güncellerine baksalar. Gazze'de, filistin'de ve Irak'ta ne acılar oluyor. Yazsana sevgili yazar bunları da. 30 milyon kızılderili yaşadığı tahmin ediliyor 1500'lü yıllarda Amerika kıtası'nda... Bugün 100 bin kişi bile yoklar. Kitle imha silahları bile olmadan nasıl öldü bu insanlar anlatsana... Bir kere de biz okuyalım.
sıkıldım artık. Kendi bahçesinde dal olmayanlar girmiş bahçemize ağaçlık taslıyor.
Not 2: ermeni vatandaşlarımızla hiç bir sorunum da yoktur. Bu tip açıklamalar yapmak da adetten oldu ya. Vatanseveriz ya, ırkçı ya da faşist olmadığımızı da belli edeceğiz illa ki. Ayıp çünkü vatanını sevmek, hakkını korumak.
askerlikte beklenilen devredir..
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar