objektif olmamak, bir tarafı desteklemek, yön tutmak, bir tarafa meyletmek.
her insanın doğası gereği yapması gereken şey.
hayatın her yönünde önümüze yiyecek misali sunulan seçeneklerin farkında olmadan yanlarında olmamız durumudur .
taking sides
Bizim gibi düşünenleri, en güzel nitelemelerle bezeriz: akıllı, anlayışlı, iyi, soylu, yüce...

Bizim gibi düşünmeyenleri en aşağı erdemsizliklerle ba­tırırız: akılsız, kör, kötü, erdemsiz, zavallı.

oysa ki; taraflı olmak, taraflı düşünmek, varolan gerçekleri görmemizi engelleyen bir durumdur. o yüzden objektif bakabilmek ve düşünmek gerek.
insanın var oluşundan gelen bir özellik olsa gerek.
bir gruba ait olma isteği aslında. bir anlamda da sosyalleşmektir.
ideolojilerimize ve fikirlerimize göre bir kişiyi, kurumi veya görüşü savunmak benimsemektir.
en objektif insanın bile bir yerde yaptığıdır. söz konusu insanoğlu ise saf tarafsızlık söz konusu olamaz.
© copyright 2005 - 2026