bugün
- icardi190527
- hamas bir terör örgütüdür15
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- vatandaşlık farkı alan otel24
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- futbolcu ismiyle nick almak12
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız19
- anın görüntüsü13
- icardi1905 silik olsun kampanyası19
- şehirler arası aşk yaşamak9
- true'nin porno arşivi kaç gb8
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- sözlük kızından gelin olmaz21
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- artificialintelligence9
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım14
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
düşününce kafayı yedirtecek sorulardan bir tanesidir.
aslında cevabı basit olan bir sorudur. fakat üstünde biraz düşünüldüğünde insanı epey bir zorlar.
tanri(yani allah) hep vardı. başından itibaren değil, hep vardı. bunu insanoğlu olarak anlamakta çok zorluk çekiyoruz ya da anlayamıyoruz. sebebi ise çevremizde bu varlığa benzer hiçbir varlığın olmamasıdır. şu ana kadar, gözümüzle sadece "yaratılmış"ları gördüğümüz için kafamında yaratanın varlığı, özelliklerini oluşturmakta çok çok zorlanıyoruz. bu cevabını bildiğimiz fakat çözüm yolunu bilmediğimiz bir soru gibi. zaman kavramıda bu işin içinde etken bir faktör. belki zaman sadece bizim bulunduğumuz boyut içerisinde geçerli, göreceli bir kuram olabilir. orada(allah'ın mekanında) belki zaman yoktur, belki başlangıç ve son diye bir şey yoktur.
tekrar söylüyorum, cevabını biliyoruz fakat çözüm yolunu bilmiyoruz. aslında bu durumu çok da düşünür değilim, nasıl olsa bir zaman sonra cevabını öğreneceğim.
tanri(yani allah) hep vardı. başından itibaren değil, hep vardı. bunu insanoğlu olarak anlamakta çok zorluk çekiyoruz ya da anlayamıyoruz. sebebi ise çevremizde bu varlığa benzer hiçbir varlığın olmamasıdır. şu ana kadar, gözümüzle sadece "yaratılmış"ları gördüğümüz için kafamında yaratanın varlığı, özelliklerini oluşturmakta çok çok zorlanıyoruz. bu cevabını bildiğimiz fakat çözüm yolunu bilmediğimiz bir soru gibi. zaman kavramıda bu işin içinde etken bir faktör. belki zaman sadece bizim bulunduğumuz boyut içerisinde geçerli, göreceli bir kuram olabilir. orada(allah'ın mekanında) belki zaman yoktur, belki başlangıç ve son diye bir şey yoktur.
tekrar söylüyorum, cevabını biliyoruz fakat çözüm yolunu bilmiyoruz. aslında bu durumu çok da düşünür değilim, nasıl olsa bir zaman sonra cevabını öğreneceğim.
sebebini bilmediği doğa olaylarından ve ölümden korkan mağara adamının: yani ''korku ve bilgisizliğin'' tanrıyı yaratmasıdır.
kimin yarattığının ne önemi var ki?
tanrıyı şu yarattı desek ne olacak?
üç gün sonra "onu" da kim yarattı diye ortaya düşülmeyecek mi?
tanrıyı şu yarattı desek ne olacak?
üç gün sonra "onu" da kim yarattı diye ortaya düşülmeyecek mi?
Yaradanın büyüklüğünü idrak edememiş, onu insanmış veya bir maddi varlığı varmış gibi düşünen bünyelerin yorumlamaya çalıştığı soru, fakat zaman ve mekan gibi kavramlarla sınırlanamayacak bir yaradan , nasıl şekle sokulmaya çalışılabilirki, o ancak övülmeye layıktır, bazı insanlar kendi iradesinin sonsuz olduğunumu düşünüyor...
edit
edit
(bkz: ve tanrı parayı yarattı)
saçma sorudur, tanrıyı yaratan birisi varsa asıl tanrı onu yaratandır. tanrı ya yoktur ya da yaratılamaz. varsa her varlığın kaynağıdır.
soruldugu anda kişinin anında bloke olmasıyla bile sonuçlanabilecek bir soru... *
'o' dogmamış ve dogurulmamıştır...(ihlas suresi)
varlıgı kendindendir.
'o' dogmamış ve dogurulmamıştır...(ihlas suresi)
varlıgı kendindendir.
inananlar için hiç bir cevabı ve önemi olmayan sorudur.
önemli olan inanmayanı tatmin edebilecek bir cevap ya da göstergedir. ispat olarak gösterilen şeylerle komik duruma düşmemek için bazen susulması daha yararlı olabilecek soru.
önemli olan inanmayanı tatmin edebilecek bir cevap ya da göstergedir. ispat olarak gösterilen şeylerle komik duruma düşmemek için bazen susulması daha yararlı olabilecek soru.
tanrıya kadim sıfatının izafe edilmesi ile, *saçma diye nitelendirebilinecek bir soru..
zaten yaratılmış olsa o tanrı olmaz, ki bu sefer de tanriyı yaratanı kim yarattı sorusu akla gelir.
illa ki soru ve cevap yaratmak-yaratılmak üzerine kuruluysa; örneğin; uzay dediğimiz boşluğu kim yarattı? ve onu yaratanı kim yarattı vs. vs. diye uzar gider bu.
tanrının * hep varolduğuna inanmayanlar, evrenin, uzayın yaratılmadan varolduğuna inanıyormu? eğer ki bunlar bir şekilde hep varsa, o halde tanrı neden olmasın?
he dersenki şöyle oluştu, böyle oluştu, o zaman nasıl ve kim tarafından oluşturuldu ve neyin içinde oluştu? *
illa ki soru ve cevap yaratmak-yaratılmak üzerine kuruluysa; örneğin; uzay dediğimiz boşluğu kim yarattı? ve onu yaratanı kim yarattı vs. vs. diye uzar gider bu.
tanrının * hep varolduğuna inanmayanlar, evrenin, uzayın yaratılmadan varolduğuna inanıyormu? eğer ki bunlar bir şekilde hep varsa, o halde tanrı neden olmasın?
he dersenki şöyle oluştu, böyle oluştu, o zaman nasıl ve kim tarafından oluşturuldu ve neyin içinde oluştu? *
tanrıya inananın sormayacağı sorudur. inanmayan inanmadığını kimin yarattığıyla da ilgilenmez, o zaman bu soruyu arada kalmış kararsız bir dimağdan fışkırma bir çaresizlik ifadesi olarak kabul edebiliriz.
devamında ya inanç vardır ya inançsızlık. uzun lafın kısası bu soru bir ara formdur.
devamında ya inanç vardır ya inançsızlık. uzun lafın kısası bu soru bir ara formdur.
kendi içinde paradokslar taşıyan sorudur.
1- bu soruyu soran allah a inanan birisi olamaz. zira inanmasa idi, böyle bir soru sorm ihtiyacı hissetmezdi.
2- bu soruyu oran allah a inanmayan biridir. zira onu sorgulama ihtiyacı hissetmiştir. ancak sorduğu sorunun mantıksal bir cevabı da yoktur. çünki bu sorunun hiç cevabı yoktur. soru soranın üzerinde kalmıştır. nasıl ki sayılar sonsuzdur (örnek tam uymamakta ama) allah da sonsuzdur. yani biri en büyük sayı nedir dese, buna vereceğimiz cevap ne olabilir. böyle bir sorunun cevabı yoktur. aynen bunun gibi.
1- bu soruyu soran allah a inanan birisi olamaz. zira inanmasa idi, böyle bir soru sorm ihtiyacı hissetmezdi.
2- bu soruyu oran allah a inanmayan biridir. zira onu sorgulama ihtiyacı hissetmiştir. ancak sorduğu sorunun mantıksal bir cevabı da yoktur. çünki bu sorunun hiç cevabı yoktur. soru soranın üzerinde kalmıştır. nasıl ki sayılar sonsuzdur (örnek tam uymamakta ama) allah da sonsuzdur. yani biri en büyük sayı nedir dese, buna vereceğimiz cevap ne olabilir. böyle bir sorunun cevabı yoktur. aynen bunun gibi.
insanlar gibi kısa bir yanıtı olan soru. insan olmasa tanrı olur muydu? esas soru bu.
bunu soran bunu da sorar:
- (bkz: tanrıyı yaratanı kim yarattı)
- (bkz: tanrıyı yaratanı yaratanı kim yarattı)
- (bkz: tanrıyı yaratanı yaratanı yaratanı ... ... ... ... kim yarattı?)
özetle kişiyi küfre sürükler efendim, sorsanız da cevabı tanrıdan başka kimse cevaplayamaz. ama kitaba ve peygambere inanan kişi bilir ki o evvel ve ahir'dir. sameddir. doğmamış ve doğurmamıştır.
- (bkz: tanrıyı yaratanı kim yarattı)
- (bkz: tanrıyı yaratanı yaratanı kim yarattı)
- (bkz: tanrıyı yaratanı yaratanı yaratanı ... ... ... ... kim yarattı?)
özetle kişiyi küfre sürükler efendim, sorsanız da cevabı tanrıdan başka kimse cevaplayamaz. ama kitaba ve peygambere inanan kişi bilir ki o evvel ve ahir'dir. sameddir. doğmamış ve doğurmamıştır.
tanrıyı kim yarattıdan ziyede, bizi yaratanı kim yarattı diye sorulacak çelişki.
tanrı kavramı; doğmamış, doğurmamış sıfatlarını da içinde barındırmaktadır zaten.
tanrı kavramı; doğmamış, doğurmamış sıfatlarını da içinde barındırmaktadır zaten.
düz mantıkla yol bulmaya calısanların asla cevaplayamayacakları soru. bize düşen zaten bunu sorgulamak da değildir. tanrıya inanmak, bi noktadan sonra, bazı seyleri aklımızın almayacağını kabul etmek demektir. imanın özü de budur zaten.
ajda pekkan eskidi, reha muhtar eskidi, osman tamburacının bıyıkları ağardı, ali kırcanın emmeli gömmeli seks kasedi eskidi, bu soru eskimedi.
muhabbete on takla attırmaya gerek yok, nedir yani beklenilen. birisinin çıkıp "ben yarattım amına koyım" demesi mi bekleniyor. dese nolcak peki? şimdi ben çıkıp desem bunu, herkes kalkıp sırayla "hayır ben yarattım" triplerine mi girecek?
inanır ya da inanmaz o kişinin kendi kişisel problemi. inanıyorum diyen adam aslında iman eden adamdır, imanda matık arayan insanda siksalağının en önde gidenidir, bayrak taşıyanıdır. iman eden bir insanın iman ettiği kavramı mantıkla açıklamak gibi bir derdi olmaz ki, olamazda zaten, adı üzerinde adam iman etmiş. daha bunun üzerine "tanrı mı insanı yarattı insan mı tanrıyı yaratttığı" geyiklerini çevirmenin ne anlamı var. nedir yani "tanrıyı kim yarattı" diye sorunca, inanan insanların kafalarında bir şimşek çaktıracağını mı düşünüyorsun.
yahu bir kere tanrının varlığı ile ilgili böyle felsefi yaklaşımlar, sorular, sorgulamalar, beyin cimnastikleri sadece yeni yetme karıları düşürme ayağına yapılır. doğru kullanıldığı zaman inanılmaz derecede de etkili bir silah olabilir; girdiğin ortamda bu ve bunun gibi aragazlarını verirsin, yeni yetmemizin kafası karışır ama dibi de düşer "ay çok felsefik bi şiy bu" der, yakınlaşırsınız işte. bunun dışında suyu bulandırmaya, kafa karıştırmaya gerek yok.
inanmayan adamda inanmıyodur işte, onda da mantık arayamazsın. "ibrahim tatlıses in samimiyetine inanmıyorum ben" diyen adamla "tanrıya inanmıyorum ben" diyen adamın arasında bir fark yoktur, inanmayabilir, gayet normaldir. sorgulayamazsın, yargılayamazsın, etiketleyemezsin bu insanıda.
muhabbete on takla attırmaya gerek yok, nedir yani beklenilen. birisinin çıkıp "ben yarattım amına koyım" demesi mi bekleniyor. dese nolcak peki? şimdi ben çıkıp desem bunu, herkes kalkıp sırayla "hayır ben yarattım" triplerine mi girecek?
inanır ya da inanmaz o kişinin kendi kişisel problemi. inanıyorum diyen adam aslında iman eden adamdır, imanda matık arayan insanda siksalağının en önde gidenidir, bayrak taşıyanıdır. iman eden bir insanın iman ettiği kavramı mantıkla açıklamak gibi bir derdi olmaz ki, olamazda zaten, adı üzerinde adam iman etmiş. daha bunun üzerine "tanrı mı insanı yarattı insan mı tanrıyı yaratttığı" geyiklerini çevirmenin ne anlamı var. nedir yani "tanrıyı kim yarattı" diye sorunca, inanan insanların kafalarında bir şimşek çaktıracağını mı düşünüyorsun.
yahu bir kere tanrının varlığı ile ilgili böyle felsefi yaklaşımlar, sorular, sorgulamalar, beyin cimnastikleri sadece yeni yetme karıları düşürme ayağına yapılır. doğru kullanıldığı zaman inanılmaz derecede de etkili bir silah olabilir; girdiğin ortamda bu ve bunun gibi aragazlarını verirsin, yeni yetmemizin kafası karışır ama dibi de düşer "ay çok felsefik bi şiy bu" der, yakınlaşırsınız işte. bunun dışında suyu bulandırmaya, kafa karıştırmaya gerek yok.
inanmayan adamda inanmıyodur işte, onda da mantık arayamazsın. "ibrahim tatlıses in samimiyetine inanmıyorum ben" diyen adamla "tanrıya inanmıyorum ben" diyen adamın arasında bir fark yoktur, inanmayabilir, gayet normaldir. sorgulayamazsın, yargılayamazsın, etiketleyemezsin bu insanıda.
akıllarda tanrıyı biri yarattıysa o aslında tanrı değil yaratılandır. yok yaratmadıysa yoktannasıl var oldu, yoktan birşey var olabiliyosa neden insan yoktan var olmasın gibi çeşitli önermeleri getiren soru.
(bkz: ve insan tanrıyı yarattı)
"tanrı büyük, insanı yarattı;
insan da pek küçük değil, tanrıyı yarattı" demiştir ferhan şensoy bu konuda.
insan da pek küçük değil, tanrıyı yarattı" demiştir ferhan şensoy bu konuda.
zekamızla varlığını kanıtlayabildiğimizde cevaplanmış olacak soru. o da pek mümkün gözükmemektedir.
güncel Önemli Başlıklar