yahya kemal beyatlı nın ölümü anlatan harika şiiri
sesleri, gülüşleri, yağmurları, güneşleri bırakıp hayattaki tek gerçeğine gitmek...
O yolculuk bu kadar mı güzel anlatılır...işte sözler:

Artık demir almak günü gelmişse zamandan,
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
Hiç yolcusu yokmuş gibi sessizce alır yol;
Sallanmaz o kalkışta ne mendil ne de bir kol.
Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli,
Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli.
Biçare gönüller. Ne giden son gemidir bu.
Hicranlı hayatın ne de son matemidir bu.
Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler;
Bilmez ki, giden sevgililer dönmeyecekler.
Bir çok gidenin her biri memnun ki yerinden.
Bir çok seneler geçti; dönen yok seferinden
zamanında hümeyra nın söylediği çok güzel bir şarkı.sözler ise yahya kemal bayatlının şiiridir.Sonradan yaşar * söylemiştir bu şarkıyı
hümeyra dışında birçok kişinin seslendirdiği * parça olup sadece hümeyra'nın yorumuyla dinlenmesi gereken şarkıdır. bu şarkı eski türk filmlerinden tanıdıkta gelebilir.
yahya kemal beyatlı şiirlerinde ölüm temasını çoğunlukla işlemese de bu şiirinde ölüm temasını işlediğini ;

Artık demir almak günü gelmişse zamandan,
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan. dizelerinden rahatlıkla anlayabiliyoruz.
hababam sınıfında halit akçatepenin * makarasını yaptığı şiir..
yahya kemal in ölümü anlatan çok güzel bir şiiri olmakla birlikte , eleştirmenlerin yahya kemal beyatlı da buldukları tek hatayı barındıran şiirdir.hata şudur;
''sallanmaz o kalkışta ne mendil ne de bir kol''
eleştirmenlere göre mantık olarak kol değil el olmalıymış orası.
herkesin bir gün binip gidecegi gemi.
Hicranlı hayatın ne de son matemidir bu dizesi ile hayatin esasta hep hicranla dolu ve hep gecen zamana karsi kisinin matemini tuttugunu betimleyen ve gercekte insanin yasam trajedisini cok guzel izah eden dizeye malik şiir.
düşündürür. ya yıkar ya da 'yıkar' ruhu... bir dönüşe vesiledir belki 'rahat, hafif çamurlardan'...
ortaokul birinci sınıfta bir öğrencinin ilk kez türkçe dersinde okuduğu şiirdir. yahya kemal beyatlı tarafından kaleme alınmıştır. ölümü anlatmaktadır. şair sembollerle işlemiştir konuyu. haliyle; mevzu bahis öğrencimiz bu durumdan habersiz olduğu için şiiri ilk okuduğunda gaflet, dalalet ve hatta hıyanet içinde bulunarak gemiyi gerçek gemi zannetmiştir. sonradan olayın farkına vardığında da (bkz: vay be)demiştir.
mogollar tarafındanda bestelenip söylenmiştir.
dinlenildiğinde insanı bi tuhaf yapan şarkılardan. *
humeyra nin cok guclu bir sese sahip oldugunu kanitladigi essiz siirdir.
aruz vezninin mef'ûlü - mefâ'îlü - mefâ'îlü - fa'ûlün kalıbıyla yazılmıştır.
denizcileri denizden karaya götüren gemi.son seferdir o sefer.
sireni bozuk gemiye halk arasında verilen isim.
türk gençliğinin avrupa macerasını anlatan şiir. sembolizm kokar buram buram.
insanın aniden sebepsizce dinleyesi gelebildiği enfes bir eser.
nereden de esti şimdi.
akla siyah beyaz filmlerden alakasız sahneler getiren bir nakarata sahip olmakla beraber mevzubahis nakarattaki sesin ilk yükselmeye başladığı anda(bir çooooook....) vücuttaki cümle kılın hazır ola geçmesi gibi tepkiler gösterilen şarkı/şiir. hümeyra tarafından söyleneni kesinlikle dinlenmelidir. bunu dinlemeden dünyadan göçen pek çok şey kaçırmış demektir.
ilk olarak moğollar'ın 1969'da murat ses'in bestesiyle söylediği ve en son 2006'da çıkan anılarla moğollar & silüetler albümünde yer alan, ancak daha çok 70lerde hümeyra tarafından bilinen yahya kemal şiiri. bu şiirin moğollar'ın ilk solisti aziz azmet tarafından yorumu için:

http://www.filestube.com/...z-BAsina-Sessiz-Gemi.html
yaşar ın muhteşem sesiyle pek bir güzel seslendirdiği şiir.
(bkz: ben bu yazıyı sana yazdım)
ölüme değil giden sevgiliye ve kaybettiklerine yazmıştır şair bu şiiri.
bir de müslüm baba'dan dinlemek lâzım. yeni albümü "yalan dünya"da seslendirmiştir.

http://fizy.com/#s/1rqyex