bugün
- hindistan3
- fas6
- dünya7
- 2026 dünya kupası22
- futbol15
- düşün ki o bunu okuyor17
- japonya4
- guyana4
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- ekonomi3
- moğolistan2
- bosna hersek3
- velvet13
- yaşamak üzerine2
- cezayir2
- sözlük kızlarının vücutları15
- çekya3
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- ona bir şey söyle10
- bir insana inanmak2
- falıma bakmak isteyen var mı24
- avustralya2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı6
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- gülüm diyen kız10
- arnavutluk2
- kuzenin içine boşalmak14
- yılmaz güney12
- hızlı para kazanmanın yolları4
- kolu kıllı kız3
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- türk moğol kardeştir3
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- aşk her şeyi affeder mi4
- gün gelecek dün olacak5
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- kılıçdaroğlu cemaati4
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı4
- iveco daily3
- kemal kılıçdaroğlu18
- ahududu2
- belçika2
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi7
- özbekistan3
- coğrafya2
hideo kojima'nın şaheseri takriben 14.mgs oyunu*. 2004 yılında çıkan oyun ps2 ye çıkan 2.mgs oyunu olma özelliğini de taşır. serinin en teknolojik, en iyi, en dolu oyunudur. ayrıca ara videolar da kesinlikle serinin en iyisi. yani bütün en lere sahip bir oyun.
iki versiyonu bulunuyor. sneak eater ve substance. substance bir sürü bonus diskten oluşuyor. orjinal sneak eaterin yanı sıra ekstra kamera açısı, çok eski mgs oyunları ve mgs 4 ile ilgili birçok detaya sahip.
ayrıca bu üçüncü oyunda kalıpları yıkan birçok orjinallikte bulunuyor. mesela karakterin acıkması, kendi kendini iyileştirmesi gibi..
kime ne anlatıyorum ben? metal gear solid anlatılmaz alınır ve oynanır o kadar...
yazarın notu: bu tarihe kadar açılmayan bu başlığı açarak sözlüğün ne kadar büyük bir ayıbını kapattığımı anlatamam. şaka değil dostlar. mgs lan bu borumu. hem de mgs 3 sneak eater, ha evet orjinal seride oyunun adı sneak eater.
iki versiyonu bulunuyor. sneak eater ve substance. substance bir sürü bonus diskten oluşuyor. orjinal sneak eaterin yanı sıra ekstra kamera açısı, çok eski mgs oyunları ve mgs 4 ile ilgili birçok detaya sahip.
ayrıca bu üçüncü oyunda kalıpları yıkan birçok orjinallikte bulunuyor. mesela karakterin acıkması, kendi kendini iyileştirmesi gibi..
kime ne anlatıyorum ben? metal gear solid anlatılmaz alınır ve oynanır o kadar...
yazarın notu: bu tarihe kadar açılmayan bu başlığı açarak sözlüğün ne kadar büyük bir ayıbını kapattığımı anlatamam. şaka değil dostlar. mgs lan bu borumu. hem de mgs 3 sneak eater, ha evet orjinal seride oyunun adı sneak eater.
bizleri metal gear solid serisinin hikayesinin en başlarına götüren,big boss gerçeği ile tanıştıran,sonuyla ağlatma potansiyeline sahip mükemmel oyun.
2 gün önce 6. zorluk seviyesi european extreme de bitirdiğim, yalnızca the fear a ana bacı düz gittiğim oyundur.
sinan akkol'un level incelemesinde big boss'u solid snake, the boss'u da big boss sanarak incelediği ve mütemadiyen sıçtığı oyundur.
ayrıca tutma hareketinde tuşa yapmamız gereken baskının önemli olması ben dahil bir çok oyuncunun sinirini epey bozmuş olsa gerek. no kill/no alert tamamlamaya çalışırken yuvarlağa azıcık sert bastık diye cart diye boğaz kesmek veya azıcık yumuşak bastık diye adamın kurtulup tepemize ordu çullandırması sinirlere çok kötü etkiler yapıyor.
ayrıca tutma hareketinde tuşa yapmamız gereken baskının önemli olması ben dahil bir çok oyuncunun sinirini epey bozmuş olsa gerek. no kill/no alert tamamlamaya çalışırken yuvarlağa azıcık sert bastık diye cart diye boğaz kesmek veya azıcık yumuşak bastık diye adamın kurtulup tepemize ordu çullandırması sinirlere çok kötü etkiler yapıyor.
Geçenlerde aklıma gelen ve "ya PS2 emulatorleri mis gibi çalışıyor neden ben oturup bu oyunu oynamıyorum ki" diyerek giriştiğim Metal Gear oyunu. Ve dönemine göre düşündüğümüzde şahane bir iş. Faulleri de var tabii ki.
Öncelikle ön bilgilerle gireceğim, ben öyle çılgınlar gibi Metal Gear evrenine hakim bir insan değilim. Sadece 3. oyunun kronolojik olarak ilk sırada olduğunu ve Big Boss'un hikayesinin başlangıcı olarak biliyorum. Bir de MGS V malumunuz PC'ye teşrif ettiği için oynama fırsatım oldu, bir de yine PC'de olduğu için konuyla çok uzak aslında ama Metal Gear Revengeance'i oynama fırsatım oldu. Ona göre yorumlayacağım, o sebepten ötürü şu şöyle bu şöyle gibi hatalarım olabilir, üzgünüm, Kojima keşke PC'ye de çıkartsaydı da oynasaydık seriyi. Sanıyorum bir de 2. oyun var PC'de de, geçenlerde Devil May Cry 3'te bile acı çeken kontroller kim bilir 2'de ne olur, neyse konu çok dağıldı.
Metal Gear Solid 3, hikaye açısından gerçekten başarılı bir yapım. Kojima'nın çok ciddi oranda James Bond ve türevlerinden etkilenip ortaya çıkarttığını hissediyorsunuz oyunu. Hikayesi de onlara yakışır bir biçimde. Aslında klasikleşmiş bir Kojima anlatımı hakim hikayede. Başta gayet keyifli ancak öyle çok çılgın etkileyen bir hikayesi yok fakat en sonda patlattığı bombalar ile hikaye çok kuvvetlendiriliyor. MGS 3, ne zamandır iyi hikaye aradığım bir dönemde bana bunu gayet iyi bir şekilde verdi diyebilirim.
Oynanış açısında MGS 3 biraz sorunlu. Ben ilk release'i oynamaya çalıştığımda çok ciddi acı çektim. Benim gibi o açıdan oynamakta acı çekenler için substance versiyonu çıkmış oyunun ve gerçek 3rd person kamera açısıyla birlikte çok daha oynanabilir bir hale gelmiş oyun. Eğer bu sürümü indirirseniz arada R3 tuşuna basıp neden böyle söylediğimi anlayabilirsiniz. Orjinal açılar fena değiller ama oynamak için pek iyi olduklarını söyleyemem. 3rd person açıda baya bir rahatlıyorsunuz kesinlikle.
Hedefleme olayı da yine oyunun sorunları tarafında söylenebileceklerde. Çok ciddi yaklaşmadıkça düşmana otomatik olarak hedef almıyor oyun. Ben emulatorle oynadığımdan sürekli FPS düşüşü yaşayacağımı bildiğim için kolayda oynadım o seviyeye yaklaşana kadar farketmedi zaten düşmanlar. Ama biraz zorluğu yukarıya çıkarttığınızda muhtemelen sürekli FPS moduna geçip ateş etmeniz gerekecek. Açıkcası biraz hızını kesiyor FPS modu oyunun.
Bosslar yine hoş detaylar içinde oyunun. Güzel temalar seçilmiş her biri için, temelde aynı ama pratikte farklı olan şekillerle kapışıyorsunuz bosslarla. Oyunun temposunu çok başarılı bir şekilde iyi tutuyorlar. Oyunu her bıraktığımda sıkıldığım için değil, çok zaman gömdüğümü ve yorulduğumu hissettiğim için bıraktım ki bir oyun için çok iyi bir durum bu açıkcası.
Özellikle sonlara doğru bir motor sahnesi var ki, bir filme birebir aktarılsa aksiyon filmi olarak net şekilde yılın ödülünü alabilir. He yine sinematik kaygı için oynanış biraz orada da ikinci plana atılmış, ateş etmek baya zorlaşıyor ama olsun seyretmek bile o sahneyi çok keyifli kesinlikle.
Benim gibi emulatorde oynamaya niyetliyseniz ki muhtemelen bu saatten sonra bulması baya zor mgs3'ü öyle yaparsınız, bazı yerlerde çok ciddi fps düşüşü hakim. --SPOILER-- * --SPOILER-- Onun dışında müzikler için konuşursak main theme dışında ben bir şey pek duyamadım, emin değilim var mı başka müzikler ama main theme çok güzel olmuş. MGS V'i de düşündükçe Kojima'nın müzik zevkinin çok başarılı olduğunu söylemem pek hatalı olmaz, bu oyunda da varsa çok başarılıdır diye tahmin ediyorum.
Açıkcası MGS V ile Kojima'nın gameplay tarafında ne başarabildiğini gördüm, bu oyunla da story anlamında ne başarabildiği ortada. Death Stranding'de bu ikisini harmanlamayı planlıyorsa çok başarılı bir iş ortaya çıkacaktır kesinlikle. Ama umarım yine o küçük fanboy taraflarını oyuna eklemez. Neyse aman eklesin, ana materyal iyi olsun da öbür taraflarını o kadar umursamam sanıyorum *
Öncelikle ön bilgilerle gireceğim, ben öyle çılgınlar gibi Metal Gear evrenine hakim bir insan değilim. Sadece 3. oyunun kronolojik olarak ilk sırada olduğunu ve Big Boss'un hikayesinin başlangıcı olarak biliyorum. Bir de MGS V malumunuz PC'ye teşrif ettiği için oynama fırsatım oldu, bir de yine PC'de olduğu için konuyla çok uzak aslında ama Metal Gear Revengeance'i oynama fırsatım oldu. Ona göre yorumlayacağım, o sebepten ötürü şu şöyle bu şöyle gibi hatalarım olabilir, üzgünüm, Kojima keşke PC'ye de çıkartsaydı da oynasaydık seriyi. Sanıyorum bir de 2. oyun var PC'de de, geçenlerde Devil May Cry 3'te bile acı çeken kontroller kim bilir 2'de ne olur, neyse konu çok dağıldı.
Metal Gear Solid 3, hikaye açısından gerçekten başarılı bir yapım. Kojima'nın çok ciddi oranda James Bond ve türevlerinden etkilenip ortaya çıkarttığını hissediyorsunuz oyunu. Hikayesi de onlara yakışır bir biçimde. Aslında klasikleşmiş bir Kojima anlatımı hakim hikayede. Başta gayet keyifli ancak öyle çok çılgın etkileyen bir hikayesi yok fakat en sonda patlattığı bombalar ile hikaye çok kuvvetlendiriliyor. MGS 3, ne zamandır iyi hikaye aradığım bir dönemde bana bunu gayet iyi bir şekilde verdi diyebilirim.
Oynanış açısında MGS 3 biraz sorunlu. Ben ilk release'i oynamaya çalıştığımda çok ciddi acı çektim. Benim gibi o açıdan oynamakta acı çekenler için substance versiyonu çıkmış oyunun ve gerçek 3rd person kamera açısıyla birlikte çok daha oynanabilir bir hale gelmiş oyun. Eğer bu sürümü indirirseniz arada R3 tuşuna basıp neden böyle söylediğimi anlayabilirsiniz. Orjinal açılar fena değiller ama oynamak için pek iyi olduklarını söyleyemem. 3rd person açıda baya bir rahatlıyorsunuz kesinlikle.
Hedefleme olayı da yine oyunun sorunları tarafında söylenebileceklerde. Çok ciddi yaklaşmadıkça düşmana otomatik olarak hedef almıyor oyun. Ben emulatorle oynadığımdan sürekli FPS düşüşü yaşayacağımı bildiğim için kolayda oynadım o seviyeye yaklaşana kadar farketmedi zaten düşmanlar. Ama biraz zorluğu yukarıya çıkarttığınızda muhtemelen sürekli FPS moduna geçip ateş etmeniz gerekecek. Açıkcası biraz hızını kesiyor FPS modu oyunun.
Bosslar yine hoş detaylar içinde oyunun. Güzel temalar seçilmiş her biri için, temelde aynı ama pratikte farklı olan şekillerle kapışıyorsunuz bosslarla. Oyunun temposunu çok başarılı bir şekilde iyi tutuyorlar. Oyunu her bıraktığımda sıkıldığım için değil, çok zaman gömdüğümü ve yorulduğumu hissettiğim için bıraktım ki bir oyun için çok iyi bir durum bu açıkcası.
Özellikle sonlara doğru bir motor sahnesi var ki, bir filme birebir aktarılsa aksiyon filmi olarak net şekilde yılın ödülünü alabilir. He yine sinematik kaygı için oynanış biraz orada da ikinci plana atılmış, ateş etmek baya zorlaşıyor ama olsun seyretmek bile o sahneyi çok keyifli kesinlikle.
Benim gibi emulatorde oynamaya niyetliyseniz ki muhtemelen bu saatten sonra bulması baya zor mgs3'ü öyle yaparsınız, bazı yerlerde çok ciddi fps düşüşü hakim. --SPOILER-- * --SPOILER-- Onun dışında müzikler için konuşursak main theme dışında ben bir şey pek duyamadım, emin değilim var mı başka müzikler ama main theme çok güzel olmuş. MGS V'i de düşündükçe Kojima'nın müzik zevkinin çok başarılı olduğunu söylemem pek hatalı olmaz, bu oyunda da varsa çok başarılıdır diye tahmin ediyorum.
Açıkcası MGS V ile Kojima'nın gameplay tarafında ne başarabildiğini gördüm, bu oyunla da story anlamında ne başarabildiği ortada. Death Stranding'de bu ikisini harmanlamayı planlıyorsa çok başarılı bir iş ortaya çıkacaktır kesinlikle. Ama umarım yine o küçük fanboy taraflarını oyuna eklemez. Neyse aman eklesin, ana materyal iyi olsun da öbür taraflarını o kadar umursamam sanıyorum *
gelmiş geçmiş en iyi gizlilik oyunudur hatta oyun o kadar iyi ki bu oyun olmasaydı temel survival mekanikleri olmayacaktı şuan 5 6 yaşındaki minecraft oynayan çocuklar bu oyuna borçludur.
geçenlerde tekrar oynadım çevre mekanikleri ve ekosistem bu günün oyunlarına taş çıkarır nitelikte.
oyunda bataklıklar var içine girdiğimizde uzun süre kalınca bizi içine çekiyor ve boğulup ölüyoruz yerde prone halinde beklerken dikkatli olmak lazım yoksa akrep veya yılanların gazabına uğrayabiliyoruz tabiki de çevre değiştikçe ortamda bulunan hayvanlarda değişiyor keçiye tekme attığımızda bize boynuzuyla vurabiliyor karakterin ameliyat geçmişini gösteren menüde eğer evanın geçmişine bakarsak silikon meme taktırdığını görebiliyoruz daha ne detaylar var bir sürü saymakla bitmez.
oyunda bataklıklar var içine girdiğimizde uzun süre kalınca bizi içine çekiyor ve boğulup ölüyoruz yerde prone halinde beklerken dikkatli olmak lazım yoksa akrep veya yılanların gazabına uğrayabiliyoruz tabiki de çevre değiştikçe ortamda bulunan hayvanlarda değişiyor keçiye tekme attığımızda bize boynuzuyla vurabiliyor karakterin ameliyat geçmişini gösteren menüde eğer evanın geçmişine bakarsak silikon meme taktırdığını görebiliyoruz daha ne detaylar var bir sürü saymakla bitmez.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar