bugün
- müşriklerin esasında putlara tapmaması2
- manipülasyon nasil önlenir5
- klimasız arabayla uzun yol gitmek7
- falıma bakmak isteyen var mı7
- gece 23'ten sonra sözlüğe giren erkek10
- meme mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı15
- eski uludağ sözlük ortamı7
- erkek erkeğe açık oylaşmak7
- erkek aldatabilir ama kadın aldatamaz14
- para mutluluk getirir mi getirmez mi sorunsalı16
- kadınlar neden aldatır17
- 23 haziran 2026 portekiz özbekistan maçı12
- lip balm kullanan erkek6
- online yazarlar8
- dating app kültürü ve değişen cinsellik algısı6
- burç saçmalığı6
- ben abaza değilim testosteronum yüksek diyen erkek6
- kadıköydeki tuhaf tipler5
- aldım kabul ettim6
- sedat pekmez18
- nofap6
- kültür mantarı ve değişen mantar algısı4
- instagram çökünce sözlüğe sarmak3
- geceye şarkı bırak3
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti11
- devşirmelik makamı13
- gratiste indirim kovalayan erkek3
- 0 0 75
- tarot falına inanan salak8
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle27
- dont fuck with me tony4
- cut the crap4
- ayrılığın 7 aşaması2
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- su içmekten göbeğin çıkması2
- diamond bosphoruss denen yazar8
- gay pornosu izlerken oğlunu gören baba9
- lionel messi11
- biz arap değiliz biz türk üz8
- tekerlek kaşar4
- frenkler2
- yaz aşkı bulamamak2
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur8
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- kabullenince huzur veren gerçekler9
- erkekle seviştikten sonra öldürmek3
- 2026 dünya kupası15
- vivaldi'ye gıygıy diyen kezo2
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı8
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
hideo kojima'nın şaheseri takriben 14.mgs oyunu*. 2004 yılında çıkan oyun ps2 ye çıkan 2.mgs oyunu olma özelliğini de taşır. serinin en teknolojik, en iyi, en dolu oyunudur. ayrıca ara videolar da kesinlikle serinin en iyisi. yani bütün en lere sahip bir oyun.
iki versiyonu bulunuyor. sneak eater ve substance. substance bir sürü bonus diskten oluşuyor. orjinal sneak eaterin yanı sıra ekstra kamera açısı, çok eski mgs oyunları ve mgs 4 ile ilgili birçok detaya sahip.
ayrıca bu üçüncü oyunda kalıpları yıkan birçok orjinallikte bulunuyor. mesela karakterin acıkması, kendi kendini iyileştirmesi gibi..
kime ne anlatıyorum ben? metal gear solid anlatılmaz alınır ve oynanır o kadar...
yazarın notu: bu tarihe kadar açılmayan bu başlığı açarak sözlüğün ne kadar büyük bir ayıbını kapattığımı anlatamam. şaka değil dostlar. mgs lan bu borumu. hem de mgs 3 sneak eater, ha evet orjinal seride oyunun adı sneak eater.
iki versiyonu bulunuyor. sneak eater ve substance. substance bir sürü bonus diskten oluşuyor. orjinal sneak eaterin yanı sıra ekstra kamera açısı, çok eski mgs oyunları ve mgs 4 ile ilgili birçok detaya sahip.
ayrıca bu üçüncü oyunda kalıpları yıkan birçok orjinallikte bulunuyor. mesela karakterin acıkması, kendi kendini iyileştirmesi gibi..
kime ne anlatıyorum ben? metal gear solid anlatılmaz alınır ve oynanır o kadar...
yazarın notu: bu tarihe kadar açılmayan bu başlığı açarak sözlüğün ne kadar büyük bir ayıbını kapattığımı anlatamam. şaka değil dostlar. mgs lan bu borumu. hem de mgs 3 sneak eater, ha evet orjinal seride oyunun adı sneak eater.
bizleri metal gear solid serisinin hikayesinin en başlarına götüren,big boss gerçeği ile tanıştıran,sonuyla ağlatma potansiyeline sahip mükemmel oyun.
2 gün önce 6. zorluk seviyesi european extreme de bitirdiğim, yalnızca the fear a ana bacı düz gittiğim oyundur.
sinan akkol'un level incelemesinde big boss'u solid snake, the boss'u da big boss sanarak incelediği ve mütemadiyen sıçtığı oyundur.
ayrıca tutma hareketinde tuşa yapmamız gereken baskının önemli olması ben dahil bir çok oyuncunun sinirini epey bozmuş olsa gerek. no kill/no alert tamamlamaya çalışırken yuvarlağa azıcık sert bastık diye cart diye boğaz kesmek veya azıcık yumuşak bastık diye adamın kurtulup tepemize ordu çullandırması sinirlere çok kötü etkiler yapıyor.
ayrıca tutma hareketinde tuşa yapmamız gereken baskının önemli olması ben dahil bir çok oyuncunun sinirini epey bozmuş olsa gerek. no kill/no alert tamamlamaya çalışırken yuvarlağa azıcık sert bastık diye cart diye boğaz kesmek veya azıcık yumuşak bastık diye adamın kurtulup tepemize ordu çullandırması sinirlere çok kötü etkiler yapıyor.
Geçenlerde aklıma gelen ve "ya PS2 emulatorleri mis gibi çalışıyor neden ben oturup bu oyunu oynamıyorum ki" diyerek giriştiğim Metal Gear oyunu. Ve dönemine göre düşündüğümüzde şahane bir iş. Faulleri de var tabii ki.
Öncelikle ön bilgilerle gireceğim, ben öyle çılgınlar gibi Metal Gear evrenine hakim bir insan değilim. Sadece 3. oyunun kronolojik olarak ilk sırada olduğunu ve Big Boss'un hikayesinin başlangıcı olarak biliyorum. Bir de MGS V malumunuz PC'ye teşrif ettiği için oynama fırsatım oldu, bir de yine PC'de olduğu için konuyla çok uzak aslında ama Metal Gear Revengeance'i oynama fırsatım oldu. Ona göre yorumlayacağım, o sebepten ötürü şu şöyle bu şöyle gibi hatalarım olabilir, üzgünüm, Kojima keşke PC'ye de çıkartsaydı da oynasaydık seriyi. Sanıyorum bir de 2. oyun var PC'de de, geçenlerde Devil May Cry 3'te bile acı çeken kontroller kim bilir 2'de ne olur, neyse konu çok dağıldı.
Metal Gear Solid 3, hikaye açısından gerçekten başarılı bir yapım. Kojima'nın çok ciddi oranda James Bond ve türevlerinden etkilenip ortaya çıkarttığını hissediyorsunuz oyunu. Hikayesi de onlara yakışır bir biçimde. Aslında klasikleşmiş bir Kojima anlatımı hakim hikayede. Başta gayet keyifli ancak öyle çok çılgın etkileyen bir hikayesi yok fakat en sonda patlattığı bombalar ile hikaye çok kuvvetlendiriliyor. MGS 3, ne zamandır iyi hikaye aradığım bir dönemde bana bunu gayet iyi bir şekilde verdi diyebilirim.
Oynanış açısında MGS 3 biraz sorunlu. Ben ilk release'i oynamaya çalıştığımda çok ciddi acı çektim. Benim gibi o açıdan oynamakta acı çekenler için substance versiyonu çıkmış oyunun ve gerçek 3rd person kamera açısıyla birlikte çok daha oynanabilir bir hale gelmiş oyun. Eğer bu sürümü indirirseniz arada R3 tuşuna basıp neden böyle söylediğimi anlayabilirsiniz. Orjinal açılar fena değiller ama oynamak için pek iyi olduklarını söyleyemem. 3rd person açıda baya bir rahatlıyorsunuz kesinlikle.
Hedefleme olayı da yine oyunun sorunları tarafında söylenebileceklerde. Çok ciddi yaklaşmadıkça düşmana otomatik olarak hedef almıyor oyun. Ben emulatorle oynadığımdan sürekli FPS düşüşü yaşayacağımı bildiğim için kolayda oynadım o seviyeye yaklaşana kadar farketmedi zaten düşmanlar. Ama biraz zorluğu yukarıya çıkarttığınızda muhtemelen sürekli FPS moduna geçip ateş etmeniz gerekecek. Açıkcası biraz hızını kesiyor FPS modu oyunun.
Bosslar yine hoş detaylar içinde oyunun. Güzel temalar seçilmiş her biri için, temelde aynı ama pratikte farklı olan şekillerle kapışıyorsunuz bosslarla. Oyunun temposunu çok başarılı bir şekilde iyi tutuyorlar. Oyunu her bıraktığımda sıkıldığım için değil, çok zaman gömdüğümü ve yorulduğumu hissettiğim için bıraktım ki bir oyun için çok iyi bir durum bu açıkcası.
Özellikle sonlara doğru bir motor sahnesi var ki, bir filme birebir aktarılsa aksiyon filmi olarak net şekilde yılın ödülünü alabilir. He yine sinematik kaygı için oynanış biraz orada da ikinci plana atılmış, ateş etmek baya zorlaşıyor ama olsun seyretmek bile o sahneyi çok keyifli kesinlikle.
Benim gibi emulatorde oynamaya niyetliyseniz ki muhtemelen bu saatten sonra bulması baya zor mgs3'ü öyle yaparsınız, bazı yerlerde çok ciddi fps düşüşü hakim. --SPOILER-- * --SPOILER-- Onun dışında müzikler için konuşursak main theme dışında ben bir şey pek duyamadım, emin değilim var mı başka müzikler ama main theme çok güzel olmuş. MGS V'i de düşündükçe Kojima'nın müzik zevkinin çok başarılı olduğunu söylemem pek hatalı olmaz, bu oyunda da varsa çok başarılıdır diye tahmin ediyorum.
Açıkcası MGS V ile Kojima'nın gameplay tarafında ne başarabildiğini gördüm, bu oyunla da story anlamında ne başarabildiği ortada. Death Stranding'de bu ikisini harmanlamayı planlıyorsa çok başarılı bir iş ortaya çıkacaktır kesinlikle. Ama umarım yine o küçük fanboy taraflarını oyuna eklemez. Neyse aman eklesin, ana materyal iyi olsun da öbür taraflarını o kadar umursamam sanıyorum *
Öncelikle ön bilgilerle gireceğim, ben öyle çılgınlar gibi Metal Gear evrenine hakim bir insan değilim. Sadece 3. oyunun kronolojik olarak ilk sırada olduğunu ve Big Boss'un hikayesinin başlangıcı olarak biliyorum. Bir de MGS V malumunuz PC'ye teşrif ettiği için oynama fırsatım oldu, bir de yine PC'de olduğu için konuyla çok uzak aslında ama Metal Gear Revengeance'i oynama fırsatım oldu. Ona göre yorumlayacağım, o sebepten ötürü şu şöyle bu şöyle gibi hatalarım olabilir, üzgünüm, Kojima keşke PC'ye de çıkartsaydı da oynasaydık seriyi. Sanıyorum bir de 2. oyun var PC'de de, geçenlerde Devil May Cry 3'te bile acı çeken kontroller kim bilir 2'de ne olur, neyse konu çok dağıldı.
Metal Gear Solid 3, hikaye açısından gerçekten başarılı bir yapım. Kojima'nın çok ciddi oranda James Bond ve türevlerinden etkilenip ortaya çıkarttığını hissediyorsunuz oyunu. Hikayesi de onlara yakışır bir biçimde. Aslında klasikleşmiş bir Kojima anlatımı hakim hikayede. Başta gayet keyifli ancak öyle çok çılgın etkileyen bir hikayesi yok fakat en sonda patlattığı bombalar ile hikaye çok kuvvetlendiriliyor. MGS 3, ne zamandır iyi hikaye aradığım bir dönemde bana bunu gayet iyi bir şekilde verdi diyebilirim.
Oynanış açısında MGS 3 biraz sorunlu. Ben ilk release'i oynamaya çalıştığımda çok ciddi acı çektim. Benim gibi o açıdan oynamakta acı çekenler için substance versiyonu çıkmış oyunun ve gerçek 3rd person kamera açısıyla birlikte çok daha oynanabilir bir hale gelmiş oyun. Eğer bu sürümü indirirseniz arada R3 tuşuna basıp neden böyle söylediğimi anlayabilirsiniz. Orjinal açılar fena değiller ama oynamak için pek iyi olduklarını söyleyemem. 3rd person açıda baya bir rahatlıyorsunuz kesinlikle.
Hedefleme olayı da yine oyunun sorunları tarafında söylenebileceklerde. Çok ciddi yaklaşmadıkça düşmana otomatik olarak hedef almıyor oyun. Ben emulatorle oynadığımdan sürekli FPS düşüşü yaşayacağımı bildiğim için kolayda oynadım o seviyeye yaklaşana kadar farketmedi zaten düşmanlar. Ama biraz zorluğu yukarıya çıkarttığınızda muhtemelen sürekli FPS moduna geçip ateş etmeniz gerekecek. Açıkcası biraz hızını kesiyor FPS modu oyunun.
Bosslar yine hoş detaylar içinde oyunun. Güzel temalar seçilmiş her biri için, temelde aynı ama pratikte farklı olan şekillerle kapışıyorsunuz bosslarla. Oyunun temposunu çok başarılı bir şekilde iyi tutuyorlar. Oyunu her bıraktığımda sıkıldığım için değil, çok zaman gömdüğümü ve yorulduğumu hissettiğim için bıraktım ki bir oyun için çok iyi bir durum bu açıkcası.
Özellikle sonlara doğru bir motor sahnesi var ki, bir filme birebir aktarılsa aksiyon filmi olarak net şekilde yılın ödülünü alabilir. He yine sinematik kaygı için oynanış biraz orada da ikinci plana atılmış, ateş etmek baya zorlaşıyor ama olsun seyretmek bile o sahneyi çok keyifli kesinlikle.
Benim gibi emulatorde oynamaya niyetliyseniz ki muhtemelen bu saatten sonra bulması baya zor mgs3'ü öyle yaparsınız, bazı yerlerde çok ciddi fps düşüşü hakim. --SPOILER-- * --SPOILER-- Onun dışında müzikler için konuşursak main theme dışında ben bir şey pek duyamadım, emin değilim var mı başka müzikler ama main theme çok güzel olmuş. MGS V'i de düşündükçe Kojima'nın müzik zevkinin çok başarılı olduğunu söylemem pek hatalı olmaz, bu oyunda da varsa çok başarılıdır diye tahmin ediyorum.
Açıkcası MGS V ile Kojima'nın gameplay tarafında ne başarabildiğini gördüm, bu oyunla da story anlamında ne başarabildiği ortada. Death Stranding'de bu ikisini harmanlamayı planlıyorsa çok başarılı bir iş ortaya çıkacaktır kesinlikle. Ama umarım yine o küçük fanboy taraflarını oyuna eklemez. Neyse aman eklesin, ana materyal iyi olsun da öbür taraflarını o kadar umursamam sanıyorum *
gelmiş geçmiş en iyi gizlilik oyunudur hatta oyun o kadar iyi ki bu oyun olmasaydı temel survival mekanikleri olmayacaktı şuan 5 6 yaşındaki minecraft oynayan çocuklar bu oyuna borçludur.
geçenlerde tekrar oynadım çevre mekanikleri ve ekosistem bu günün oyunlarına taş çıkarır nitelikte.
oyunda bataklıklar var içine girdiğimizde uzun süre kalınca bizi içine çekiyor ve boğulup ölüyoruz yerde prone halinde beklerken dikkatli olmak lazım yoksa akrep veya yılanların gazabına uğrayabiliyoruz tabiki de çevre değiştikçe ortamda bulunan hayvanlarda değişiyor keçiye tekme attığımızda bize boynuzuyla vurabiliyor karakterin ameliyat geçmişini gösteren menüde eğer evanın geçmişine bakarsak silikon meme taktırdığını görebiliyoruz daha ne detaylar var bir sürü saymakla bitmez.
oyunda bataklıklar var içine girdiğimizde uzun süre kalınca bizi içine çekiyor ve boğulup ölüyoruz yerde prone halinde beklerken dikkatli olmak lazım yoksa akrep veya yılanların gazabına uğrayabiliyoruz tabiki de çevre değiştikçe ortamda bulunan hayvanlarda değişiyor keçiye tekme attığımızda bize boynuzuyla vurabiliyor karakterin ameliyat geçmişini gösteren menüde eğer evanın geçmişine bakarsak silikon meme taktırdığını görebiliyoruz daha ne detaylar var bir sürü saymakla bitmez.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar