bugün

kızılbaş terimi 15. yüzyıldan 19. yüzyılın sonlarına kadar anadolu ve rumeli'de yaşayan taşralı aleviler için kullanılmıştır. şehirli aleviler kendilerini daha çok bektaşi olarak tanımlanmışlardır. kızılbaş terimi safevi hanedanı sah ismail ve taraftarlarının kızıl taç/kızıl sarık takmalarından gelmektedir. osmanlıya karşı öz be öz türkmen soyundan gelen sah ismail'inyanında yer alan aleviler de bu nedenle kızılbaş olarak nitelendirilmişlerdir. ancak hakim kültür (sunni yaklaşım) ve devlet (osmanlı) sürekli olarak kızılbaşları baskı altında tutmuş ve olur olmadık yakıştırmalarda bulunmuşlardır. ve budurum zaman içinde kızılbaşların kendilerini aleviolarak tanımlamasına neden olmuştur. alevi kelimesi 19. yy'ın sonlarında ortaya çıkmıştır. o zamana kadar alevilere kızılbaş veya bektaşi denmektedir.

aynı zamanda Lefkoşa'da 1 mahalle.
komik irana laf edenler osmanlının kendi halkından olan alevileri dahi kıydığını bilemiyor.

Osmanlı iranı durdurcam diye ne kadar alevi varsa bölge baskıladı ve zulmetti.

iranlılar ise hep akıllı davrandı. meydan savaşına hiç gelmedi. güçlü bir orduya karşı vurkaç yaptı.

süvari ağırlıklı hızlı ordularla.
iran değil azerbaycan tarihinin bir güruhu. büyük selçuklulardan başlayarak pehlevilere kadar iranı türkler yönetti. akkoyunlu, karakoyunlu, sefevi (kızlıbaş), afşarlar, kacarlar hepsi azeri türk devletleriydi.

amk çomar cahilleri eksileyecek yine.
2ci entrye cevaben safevilerde de sünni katliamları eksik olmuyordu zaten. bunu safevi sarayının tarihçileri kendileri yazıyor.
https://rafizidini.wordpr...tdiyi-turk-sunni-qirgini/

meydan savaşına hiç gelmediler demenin de saçmalık olduğunu anlamak için çaldıran muharebesini örnek göstermek yeterlidir.
Arapların iç hesaplaşmasında yezide biat etmeyenlerdir.
Bi bitmediniz.
bu devirde dahi kin ve nefretle dolu olduğumuzu görmek acı.
yavuz sultan selime baş kaldıran güruh. reis kuru gürültüye papuç bırakır mı ap çaldıran savaşında 2 saat gibi sürede ütü paket yapılıp o zamandan bu zamana iflahı kesilen oluşum.
madem konu bir tanımlama, bir kavim ismi, o zaman türk kavmine ait her şey başım üstünedir.
dini, mezhebi, dünya görüşü hiç önemli değil.

türk müsün
evet
başımızın üstünde yerin var çünkü biz de türküz.

ha bu demek değildir ki diğer kavimlere kin duyarız. duymayız tabi ama türk, e daha yakınız.
alman da alman a daha yakın olsun. hiç gocunmayız.
sünni kesimin bunu söylediği anda çileden çıkan topluluktur. hayır yani hassan sabah ve onun müridlerinin kurduğu oluşuma neden kızıyolar onuda anlamış değilim. yazık..
sünni kesim ötekileştirmek için kullanmıyorsa bu tanımı çileden falan çıkmayan topluluktur. ayrıca hassan sabbah'la arasında kaç yüzyıl var kızılbaşlığın bir bilsen. hassan sabbah dünkü çocuk sayılır.
kesinlikle uzak durduğum bir bardak çay ısmarlamadığım çay ısmarlayaların bile çayını içmediğim güruhtur. benden uzak allaha akın olsun diyeceğim ona da yakın değiller..
türkiye deki alevilerin pek hoşlanmadığı kelime. hatta hiç hoşlanmadığı kelime. ama ilginç bir şekilde kendi aralarında birbirleri için bu kelime kullanıyorlar.

ama yine de siz demeyin, zülfoyu sokabilirler bir anda.
kimi padişahlarla ulemanın alevi türklere verdiği sıfat.
(bkz: efendim canım)
tabut başında semah alkış yapan islam diniyle alakası olmayan enteresan güruhtur..
Anadolu ve Türk kültürünün saf halini bünyesinde barındırdıkları kadar da modern olan insanlardır.
alevileri aşağılamak ve dalga geçmek için söylenir. bence bu söz nefret suçu kapsamına girmeli.
isyan ettikleri için sanırım.