bugün
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı17
- akrep burcu9
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız25
- bik bik moderatör olsun14
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak13
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- anın görüntüsü15
- ülkeleri hükümetler değil kişiler kalkındırır8
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- patiswiss15
- akp seçmeni15
- ali erbaş19
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası13
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası27
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi19059
- türkiye işçi partisi10
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi17
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği13
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı8
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler15
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi8
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası8
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
- haçta iken sevgili ile sevişmek günah mıdır11
- yunanistan bizden çalsa rahatsız olmayacağınız şey11
tak tak tak fularları, yuvarlak çerçeveli john lennon gözlüklerini hemen.
batı romayı attila doğu romayı fatih sultan mehmet yıkıyor. hangisi barbar? ayrıca barbarians dizisini izledim germenlerin falan oyunculuklar rezil. hiç tavsiye etmem. bir de thusnelda diye bir kadın koymuşlar kendisini lagertha sanıyor ama olmamış.
yularımı pardon fularımı taktım bekliyorum.
ayy yobaz sana bu aralar çok yükleniyolar şekerim.
entelektüel olalım derken ibne olduk sanki.
ayy yobaz sana bu aralar çok yükleniyolar şekerim.
entelektüel olalım derken ibne olduk sanki.
Hegel'in diyalektik düşünce tarzı, onun filozofluğunun temel taşlarından biridir ve genellikle Hegelci diyalektik olarak anılır. Diyalektik, tez-antitez-sentez gibi aşamalardan oluşan bir düşünce yöntemidir...
Gelem de ortamı bozam.
(bkz: kudurmayacak mıyık niloya)
Marx ve engels'in "doğu sorunu (Türkiye)" adıyla yayımlanmış bir kitabı vardır.
kızlar uyanıkken daha entellektüel oluyoruz bence ama sen bilirsin.
az önce entelektüelleştik de... bir daha mı, entelektüelleşmesek olmaz mı?
https://www.uludagsozluk.com/e/46670555/
https://www.uludagsozluk.com/e/46670555/
arkadaş terliğimi giymişti o gece uyuyamadım. ayağımda kanser çıkabilir.
ayak sirozu.
kes at.
ayak sirozu.
kes at.
Ben o zaman birer duble kruvaze konyak koyuyorum sözlük.
herbert spencer.
bu sosyal antropolog kişi (19yy ingiliz) günümüzde aysun kayacı desek yanlış yapmayız. idare sistem insan düzleminde haklar özgürlükler açısından binlerce yıldır tartışılan konuları günümüz insanının gündeminde olmasına neden olan "alooo! uyumayın" diyen insanlardır.
h. spencer bir hükümete karşı bireyci (antigovernmental individualism) anarşist diyebileceğimiz biri olup en önemli sözlerinden biri "insanları aptalca davranışlarının nihai sonuçlarından korumanın sonucu dünyayı aptallarla doldurmak olacaktır" der.
sanıldığı gibi sadece vahşi kapitalizmi kutsamak isteyen biri değildir. hele ki bırakın fakiri aç kalsın, hasta olanı ölsün anlayışında güçlü olanın hayatta kalmasını savunmuyordu. o fakir düşkün yoksul yetersiz olana ne olduğunu neden olduğunu anlatıyordu. dün krallara kiliseye karşı yapılan savaş bugün kilisenin kontrolünü ele almış ve halkı din ile baskı ile yoksulluk ile uyutan hükümetlere karşı yapıldığını anlatıyordu.
19 yy kadar olan toplum kalitesi üzerine yoğunlaşan, toplumun ahlak etik değerleri ve hakları özgürlükleri idaresi üzerine yapılan sosyolojik felsefe ekonomik tartışmalarını toplum değil de artık birey üzerinden yapılması yaklaşılması gerektiğine dikkat çekmek istemiştir.
onun düşünceleri bugün liberteryen görüşün temelini oluşturmuştur.
kaliteli bir toplum tartışması değil kaliteli birey tartışması yapmalı, kaliteli toplum için değil kaliteli birey için çalışılmalı. haklar ve özgürlükler bir topluma, zümreye, yapıya değil bir bireye verilmeli. dünya artık güçlünün ayakta kalacağı, azalan dünya nimetlerinin kontrolü artık güçlünün elinde olacağından toplumu değil de bireyi güçlü yapmak gerekliliğine dikkat çekmek istiyordu.
oy kullanmak seçme seçilme hakkı edinmek her vatandaşın hakkı olamaz. olursa sosyal sorumluluğu olmayan bir arada yaşama kültürü olmayan bırakın vatandaşlığı-yurttaşlığı insanlık gerekliliğini yerine getirmeyen insan kimi seçecek sanıyorsunuz?
eğitimde fırsat eşitliği her vatandaşın hakkı olamaz.
bırakın eğitimde zeka akıl yetenek yeterlilik kıyasına girmeyi, gerekli bütçenin kısıtlığı belirli imkanların olması nedeniyle eğitim hizmetini yetiştireceğiniz gençlerin zekalarına göre değil de toplum ihtiyacına önümüzde ki 50-100 yıl içinde yok olacak-popüler olacak mesleklere göre belirlemeniz gerek, bunun için öncelikle altyapı oluşturmanız gerek. herkes üniversite okursa evinizde patlayan su tesisatı veya tıkanan tuvaleti kim tamir edecek?
insan hakları (yaşam, barınma, beslenme, ticaret, seyahat vb) gibi bir olgu her insanın yararlanacağı bir hak değildir. özellikle insanlığa karşı suç işleyenler insan haklarından yararlanamaz.
genetik olarak bir rahatsızlığı olan, yeterli dengeli beslenemeyen, gıda işleme saklama sırasında ve tarımda kullanılan kimyasallar yüzünden doğacak bebeğinde de bu yürüme veya organ kaybı-eksikliği, omurilik gelişimi bozukluğu (Meningomyelosel ) vb durumlarda bir anne baba ille de doğuracağım hamile kalacağım dememeli, hele ki hilkat garibesi gibi çocuk doğurmak bir insanın hakkı olamaz. akıl zeka fizik-yaş, sağlık vb sorunları olanlar evlenme özgürlükleri olamaz.
akli melekesi yetersiz olanlar kredi alamaz, mülk satışı-alışı-ticari işletme hak-devir işleri vb fayalite dahil olamaz.
köyden şehre gelip gecekondu yapamaz, idareci ona tapu iskan imar affı veremez ve bu insan hakları barınma hakkı diye savunulamaz.
h. spenser gibi insanlar bize kim olduğumuzu ve neden bu durumda olduğumuzu açıklar.
bu sosyal antropolog kişi (19yy ingiliz) günümüzde aysun kayacı desek yanlış yapmayız. idare sistem insan düzleminde haklar özgürlükler açısından binlerce yıldır tartışılan konuları günümüz insanının gündeminde olmasına neden olan "alooo! uyumayın" diyen insanlardır.
h. spencer bir hükümete karşı bireyci (antigovernmental individualism) anarşist diyebileceğimiz biri olup en önemli sözlerinden biri "insanları aptalca davranışlarının nihai sonuçlarından korumanın sonucu dünyayı aptallarla doldurmak olacaktır" der.
sanıldığı gibi sadece vahşi kapitalizmi kutsamak isteyen biri değildir. hele ki bırakın fakiri aç kalsın, hasta olanı ölsün anlayışında güçlü olanın hayatta kalmasını savunmuyordu. o fakir düşkün yoksul yetersiz olana ne olduğunu neden olduğunu anlatıyordu. dün krallara kiliseye karşı yapılan savaş bugün kilisenin kontrolünü ele almış ve halkı din ile baskı ile yoksulluk ile uyutan hükümetlere karşı yapıldığını anlatıyordu.
19 yy kadar olan toplum kalitesi üzerine yoğunlaşan, toplumun ahlak etik değerleri ve hakları özgürlükleri idaresi üzerine yapılan sosyolojik felsefe ekonomik tartışmalarını toplum değil de artık birey üzerinden yapılması yaklaşılması gerektiğine dikkat çekmek istemiştir.
onun düşünceleri bugün liberteryen görüşün temelini oluşturmuştur.
kaliteli bir toplum tartışması değil kaliteli birey tartışması yapmalı, kaliteli toplum için değil kaliteli birey için çalışılmalı. haklar ve özgürlükler bir topluma, zümreye, yapıya değil bir bireye verilmeli. dünya artık güçlünün ayakta kalacağı, azalan dünya nimetlerinin kontrolü artık güçlünün elinde olacağından toplumu değil de bireyi güçlü yapmak gerekliliğine dikkat çekmek istiyordu.
oy kullanmak seçme seçilme hakkı edinmek her vatandaşın hakkı olamaz. olursa sosyal sorumluluğu olmayan bir arada yaşama kültürü olmayan bırakın vatandaşlığı-yurttaşlığı insanlık gerekliliğini yerine getirmeyen insan kimi seçecek sanıyorsunuz?
eğitimde fırsat eşitliği her vatandaşın hakkı olamaz.
bırakın eğitimde zeka akıl yetenek yeterlilik kıyasına girmeyi, gerekli bütçenin kısıtlığı belirli imkanların olması nedeniyle eğitim hizmetini yetiştireceğiniz gençlerin zekalarına göre değil de toplum ihtiyacına önümüzde ki 50-100 yıl içinde yok olacak-popüler olacak mesleklere göre belirlemeniz gerek, bunun için öncelikle altyapı oluşturmanız gerek. herkes üniversite okursa evinizde patlayan su tesisatı veya tıkanan tuvaleti kim tamir edecek?
insan hakları (yaşam, barınma, beslenme, ticaret, seyahat vb) gibi bir olgu her insanın yararlanacağı bir hak değildir. özellikle insanlığa karşı suç işleyenler insan haklarından yararlanamaz.
genetik olarak bir rahatsızlığı olan, yeterli dengeli beslenemeyen, gıda işleme saklama sırasında ve tarımda kullanılan kimyasallar yüzünden doğacak bebeğinde de bu yürüme veya organ kaybı-eksikliği, omurilik gelişimi bozukluğu (Meningomyelosel ) vb durumlarda bir anne baba ille de doğuracağım hamile kalacağım dememeli, hele ki hilkat garibesi gibi çocuk doğurmak bir insanın hakkı olamaz. akıl zeka fizik-yaş, sağlık vb sorunları olanlar evlenme özgürlükleri olamaz.
akli melekesi yetersiz olanlar kredi alamaz, mülk satışı-alışı-ticari işletme hak-devir işleri vb fayalite dahil olamaz.
köyden şehre gelip gecekondu yapamaz, idareci ona tapu iskan imar affı veremez ve bu insan hakları barınma hakkı diye savunulamaz.
h. spenser gibi insanlar bize kim olduğumuzu ve neden bu durumda olduğumuzu açıklar.
Evrim bir doğa yasasıdır. Bu doğa yasasının neden ve nasıl çalıştığını açıklayan bilgiler bütününe Evrim Teorisi adı verilir.
Halk arasında yaygın olarak kullanılanın aksine "teori" sözcüğü bilimde "ispatlanmamış veya asılsız düşünce" anlamına gelmez. Tam tersine, uzun süreli, çok açılı, çok disiplinli gözlemler ve incelemeler sonucunda elde edilen verilerin "neden" ve "nasıl" o şekilde olduğunu açıklayabilen bilgi bütünleri anlamına gelir. Bilimde bir "yasa/kanun", doğal bir olguya/fenomene yönelik gözlemdir. Bir şeyin "ne" olduğunu belirlememize yarar: örneğin "bütün cisimler yere düşer", "bütün canlılar farklılaşır" gibi. Bir önceki cümlemizdeki örneklerimizden ilki bilimde "kütleçekim yasası" olarak bildiğimiz konuyu, ikincisi ise basitçe "evrim yasası" olarak bildiğimiz konuyu basitçe izah eder. Bunlar yasalardır ve Evren'imizin yapısı/dokusu değişmediği müddetçe bu şekilde var olurlar.
Halk arasında yaygın olarak kullanılanın aksine "teori" sözcüğü bilimde "ispatlanmamış veya asılsız düşünce" anlamına gelmez. Tam tersine, uzun süreli, çok açılı, çok disiplinli gözlemler ve incelemeler sonucunda elde edilen verilerin "neden" ve "nasıl" o şekilde olduğunu açıklayabilen bilgi bütünleri anlamına gelir. Bilimde bir "yasa/kanun", doğal bir olguya/fenomene yönelik gözlemdir. Bir şeyin "ne" olduğunu belirlememize yarar: örneğin "bütün cisimler yere düşer", "bütün canlılar farklılaşır" gibi. Bir önceki cümlemizdeki örneklerimizden ilki bilimde "kütleçekim yasası" olarak bildiğimiz konuyu, ikincisi ise basitçe "evrim yasası" olarak bildiğimiz konuyu basitçe izah eder. Bunlar yasalardır ve Evren'imizin yapısı/dokusu değişmediği müddetçe bu şekilde var olurlar.
sizi okuyunca fark ettim de nasıl bir hayvansam ben entellektüelleşemiyorum beyler ne yapmam lazım.
Nihilizm, hiççilik ya da yokçuluk; Latince'de 'hiç' anlamına gelen nihil sözcüğünden türetilen Nihilizm, günümüzde birçok spesifik alt dala ayrılmakla beraber, en popüler tanımıyla; her şeyin anlamdan ve değerden yoksun olduğunu savunan felsefi görüştür. Nihilistler Tanrı'nın varlığını, iradenin özgürlüğünü, bilginin imkânını, ahlakı ve tarihin mutlu sonunu reddederler.
Kızlar daha uyumamistir. Tavuk mu bunlar.
Ekim 1492'de Kolomb'a Kızılderililer ilk defa kurutulmuş tütün ve meyve hediye ettiler. O gün aslında tütünün dünyaya yayılma hikayesinin başlangıcıdır demek çok da yanlış olmayacaktır. Her ne kadar günlüklerinden aktarıldığı kadarıyla Kristof Kolomb kendisine sunulan tütünü pek sevmese de, sonradan değerini anlayacağı bir hediye olduğu ortaya çıkacaktı.
Avrupalılar, Kızılderililerden öğrendikleri tütün içme alışkanlığını tüm Avrupa kıtasına taşıdılar. Nitekim, tütünün Avrupa’da hızla yayılmasının en büyük sebebi, “Tıbbi mucize” olduğuna olan inançtı. ispanyol doktor Nicolas Monardes, 1571 senesinde kaleme aldığı kitabında, tütünün 36 tane şifasının olduğunu iddia etmiş. Dönemin araştırmacılarından Thomas Harriet ise sağlıklı bir yaşam için her gün tütün içmeyi önermiş. Ancak, kayıtlar Harriet'in burun kanseri benzeri bir hastalıktan öldüğünü gösteriyor. Ölüm sebebiyle ilgisi var mı kesin bilmiyoruz ama bildiğimiz şu ki, 16’ncı yüzyıl Virginia’sında tütün içerken dumanı burundan çıkarmak çok yaygın bir tiryaki adetiymiş.
Dünyadaki ticari amaç ile ilk sigara 1843 yılında Fransa 'da devlet tekelinin Française des Tabacs adlı kuruluş tarafından üretilmiştir. ilk başlarda 20,000 adet sigara, Paris 'te düzenlenen bir kermeste Kraliçe Marie-Amelie tarafından satılmıştır.
Tütün, Osmanlı topraklarına 17. yüzyıl sonlarında Cenovalı denizciler tarafından getirilmiştir. Bir zaman sonra iskeçe ve Selanik'te üretimi başlamıştır. Yangınlara neden olduğu gerekçesiyle IV. Murat yasak getirmeye çalışmış fakat başarılı olamamıştır.
Osmanlı Devleti'nin anlaştığı Fransız Reji şirketi izmir, istanbul ve Samsun'da sigara fabrikaları kurmuştur. TBMM Hükûmeti istiklal Harbi başlarında anlaşmayı feshetmiş, yerine Tekel kurulmuştur. Tekel kurumu 1984'te çıkan yasa ile yabancı sigaraları ithal ederek satışına başlamıştır. 1986'da devletin tütün tekeline son verilmiştir.
1991'de yabancı sigara firmalarına Türkiye'de sigara fabrikası kurma hakkı verilmiştir. Bu süreçte Best, Camel, Salem, Winston, Philip Morris & Marlboro fabrika kurarak Türkiye piyasasına girmiştir. Günümüzde Türkiye sigara piyasasının %90'ı yabancı markaların kontrolündedir.
Avrupalılar, Kızılderililerden öğrendikleri tütün içme alışkanlığını tüm Avrupa kıtasına taşıdılar. Nitekim, tütünün Avrupa’da hızla yayılmasının en büyük sebebi, “Tıbbi mucize” olduğuna olan inançtı. ispanyol doktor Nicolas Monardes, 1571 senesinde kaleme aldığı kitabında, tütünün 36 tane şifasının olduğunu iddia etmiş. Dönemin araştırmacılarından Thomas Harriet ise sağlıklı bir yaşam için her gün tütün içmeyi önermiş. Ancak, kayıtlar Harriet'in burun kanseri benzeri bir hastalıktan öldüğünü gösteriyor. Ölüm sebebiyle ilgisi var mı kesin bilmiyoruz ama bildiğimiz şu ki, 16’ncı yüzyıl Virginia’sında tütün içerken dumanı burundan çıkarmak çok yaygın bir tiryaki adetiymiş.
Dünyadaki ticari amaç ile ilk sigara 1843 yılında Fransa 'da devlet tekelinin Française des Tabacs adlı kuruluş tarafından üretilmiştir. ilk başlarda 20,000 adet sigara, Paris 'te düzenlenen bir kermeste Kraliçe Marie-Amelie tarafından satılmıştır.
Tütün, Osmanlı topraklarına 17. yüzyıl sonlarında Cenovalı denizciler tarafından getirilmiştir. Bir zaman sonra iskeçe ve Selanik'te üretimi başlamıştır. Yangınlara neden olduğu gerekçesiyle IV. Murat yasak getirmeye çalışmış fakat başarılı olamamıştır.
Osmanlı Devleti'nin anlaştığı Fransız Reji şirketi izmir, istanbul ve Samsun'da sigara fabrikaları kurmuştur. TBMM Hükûmeti istiklal Harbi başlarında anlaşmayı feshetmiş, yerine Tekel kurulmuştur. Tekel kurumu 1984'te çıkan yasa ile yabancı sigaraları ithal ederek satışına başlamıştır. 1986'da devletin tütün tekeline son verilmiştir.
1991'de yabancı sigara firmalarına Türkiye'de sigara fabrikası kurma hakkı verilmiştir. Bu süreçte Best, Camel, Salem, Winston, Philip Morris & Marlboro fabrika kurarak Türkiye piyasasına girmiştir. Günümüzde Türkiye sigara piyasasının %90'ı yabancı markaların kontrolündedir.
güncel Önemli Başlıklar