bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    17.yy da yasamis filozof matematikci en onemlisi buyuk muzisyen,bestekar. hippolyte et aricie gibi zamana tartismalar getirmis guzel eser birakmis insan.
    2 ... beter bocek
  2. 2.
    fransızların ayıp olmasın barok dönemcisidir. bizde de var hesabı.
    2 ... hendrix
  3. 3.
    tactus hususunda açtığı çığırın ayağına sebep olmasını hiç ama hiç umursamamış olan dolu deli. o kadar ritme ayak mı dayanır.
    1 -1 ... uyuyamayanlar
  4. 4.
    --spoiler--
    Rameau'nun müziği çok istisnai şekilde ileri muzik teorisini iyi bilen bir bestecinin bestelerinde bu bilgisini göstermeye çalışması, yani hüner gösterme, niteliklidir. Bu şekilde besteler teoricilere ve entelektüellere hitap etme ile tenkit edilebilmektedir. Halbuki, Rameau muzik sanatı ile hislere de hitap etmeye hedef almış ve bunda da başarılı olmuştur. Rameau'nun kendi sözleriyle "sanatını sanat içinde saklamayı" başarmıştır. Rameau'nun müziği daha önce hiç kullanılmamış teknikleri kullanmasi dolayisiyla cok yenilik getirmiştir ama bu yenilikler eski moda şekiller ve bünye içinde saklanmıştır. Bu nedenle Rameau'nun eserleri besteci Lully'nin takipçilerini çok karmaşık harmonilerinden dolayı rahatsız etmekte idi ve bunlar onu bir müziksel devrimci olarak görmekteydiler; diğer taraftan Fransa'da sosyal ve politik devrime önayak olan müziğinin sadece içerigine bakan ve ortaya çıkarılan sesleri hiç önemli saymayan "philosophelar" tarafından reaksiyoner olarak görülmekte idi. Zamanının müzikçilerinden gördüğü anlayışsızlık dolayısıyla Rameau muziksel deneyler yapmaktan kaçınmıştır. Örnegin "Hippolyte et Aricie" adlı operasinin ikinci "Trio des Parque" uclusunun ilk bestesi, şarkicıların bu şarkıyı ya bestelenen şekilde soylemeye yanasmamalari ya da soylemeye yetenekleri olmadığı icin iki temsilden sonra Rameau tarafından temsil edilen verziyondan çıkartılmıştır.
    --spoiler--
    1 ... inanna salome
  5. 5.
    Rameau'nun çok sayıdaki eserlerinin en önemli ve en ilgi çekici kısmı otuz üç tiyatro eseridir (lirik trajediler, opera-bale'ler, komedi-bale'ler v.b.); bu eserlerde müzikçinin dramatik dehası ve yenilikçi yetenekleri açıkça görülür. Yaptığı en önemli yenilikler, recitativo'laıın ve aryaların biçimini metnin gereklerine bağımlı kılmak ve gereksiz süslemelerin bir yana bırakılarak danslarla divertimento'lara da anlatımcı bir değer, bir güç kazandırmaktır.

    Çalgı alanında Rameau orkestrada anarmoniyi ve yaylı çalgılarda çift tel ile pizzicato'yu kullanan ilk bestecidir. Klavsen alanında (dört büyük derleme) getirdiği yenilikler hem anlatım hem de teknik yönden orijinaldir. Füg biçimini kullanan motetleri ses yönünden çok zengindir. Din dışı kantatları çağının geleneklerine daha uygundur. Nazari eserleri, özellikle akortların oluşması (üçlülerin temel bir bas üstünde üst üste gelmesiyle) ve çevirme ilkesiyle ilgili görüşleri ayrı bir önem taşır. Bunlar uyum teorisine yeni bir yön kazandırmıştır.
    ... inanna salome
  6. 6.
    Les indes galantes en bilineni olmalı. Barok müzisyeni. Operaları ünlüdür. Türkler bile geçer bir sahnesinde. Fransız müziğinin büyücülerinden. Fransada barok müziği derken bu adamı saymamak ayıptır. Diğer entry lerde görüleceği üzere birçok yenilik getirmiştir.
    1 ... mozart in kalbine giden yol

alakalı başlıklar