bugün

sevgilisinin tokasını ya da eldivenini saklayan arada sırada çıkarıp bakan zihniyetten farkı olmayan bir zihniyettir.hatta daha çok saygı duyulası bir eylemdir bu eylem.çünkü görmediğin birine beslediğin sevginin ürünüdür.
çok normal bir bünyeye sahip olan zihniyettir. zira kainatın yaratılmasına neden olarak gösterilen bir resulun aşkından yanan ümmeti'nin ona olan hasretini gidermesinin içini boşaltmasının başka bir yolu yoktur. ümmeti en azından sakalı şerifle bir nebze dahi olsa onun bir parçasıyla tatmin olmaktadır.
allah teala'nın firavunu asırlardır çürümeden bıraktığını görmüş olan imanı sağlam müslüman bireylerin nasıl ki peygamberin ne gibi bir amaçla geldiğini biliyor ve amaca yönelik itaat ediyorlarsa, aynı şekilde ondan kalanlara da hörmet gösterip mağfiret bulma adına kendisinden kalan sakalı open, bunda herhangi bir sakınca görmek yerine peygamberler peygamberi hz.muhammed'in (sav) kendilerine bıraktıkları ile doğru yola tutunmaya çalışan insanlardır.

kandırılmış yada kandırılmamış, doğru yada yanlış en azından bir inanca sahip insanların sahip olduğu zihniyettir.
hiçbir şeye inanmayıp ot geldim saman giderim zihniyetinden yeğdir bu zihniyet.

edit: imla hatası düzeltildi.
o dönem, berberliğini yapan muaviye'nin tüm saçlarını muhafaza edip sahabelerin canları pahasına koruduklarından bihaber varlıklardan daha az koyun prototipli bir zihniyettir.

peygamberi hatırlamak, yadetmek, inancını güçlendirmek için sadece bir araçtır sakal-ı şerif.

maddesel olarak bir şey ifade etmese de o, kıl dediğiniz basit şeyin sahibinin yüzüsuyu hürmetine alemlerin yaratıldığının bilinci yeter. ne yazık ki bunu kavrayamayan bazı insanlar materyalistleştikçe bazıları daha bir inançla doluyor haberiniz ola.

dine sataşmak için kıldan yünden medet umanlar hala var bu dünyada. ne diyelim; akıl onların sermayesi, aşk ise bizim. yalnız taşlarken dikkat, ona gelmesin taşlar. zira o taşlardan bi tanesi ona isabet ederse ciğerim daha bi yanar.
(bkz: bırakınız yapsınlar bırakınız geçsinler)
bu süper sembolik bağnazlık hadisesini açıklamaya çalışmak atomu parçalamaktan daha zordur.
sakal-ı şeriften medet umulması elbette ki saçmadır ama başlık sakaldan medet uman değil sakalı öpen zihniyet..

insan peygamberinin sakalını öpebilir.bunda mantıksız birşey yok.siz hiç,peygamberi hiç görmediği halde onun sevgisinden hüngür hüngür ağlayan birini gördünüz mü? onu bu derece seven birisi doğal olarak onun tüm yadigarlarını sevecek ve onlara en yüksek derecede saygı gösterecektir.

annesinin kendisine bıraktığı herhangi bir eşyasını ömrünün sonuna kadar saklayan,zaman zaman sakladığı yerden çıkartıp ona dokunan hatta öpen ve annesini hatırlayan bir insan da aynısını yapmaktadır.

anıtkabirde ziyaretçi defterine yazı yazanlar da...

konu karşı cinse olan aşka gelince 'bir bakışı beni öldürmeye yeter' diyebilen insanların peygamber aşkını anla(ya)mayıp böyle basit meseleler üzerinden bile dine saldırmaya çalışmasına denecek en basit laf; yazıktır yazık...
ölüden meded umman ile aynı kefe içinde olan zihniyettir.
islamiyette kabul edilemiyecek durumdur. bi varlığı putlaştırmak ve ondan medet ummak kadar rezil bir durum yoktur. zira Hz. Muhammed de resminin çizilmesi istememiş ve buna tapılmasını önlemiştir.
o öptüğün sakalın kime ait olduğu meçhuldur.
bunu o insanı çok sevdiği için yapan zihniyettir. çok normaldir. öyle ki kendisinin adına kainat yaratılmıştır. bizlerim varoluş sebebimiz, ahirette tek kurtarıcımızdır. anlamak istemeyen malak beyinli gerzeklere duyrulur. sizin neyi öptüğünüz bizi hiç ilgilendirmiyor, bizimkiler de sizi ilgilendirmesin. ayrıca (bkz: hz muhammed s a v)
hz muhammed her ne kadar putları ortadan yok etmeye çalışmış ise ne yazık ki müslümanlar o putları yine kutsallık adına ortaya çıkarmıştır.bu zihniyet sakalı put yapmıştır*
edit: (bkz: eksileyebilirsin ama dediğim doğru)
isteyen oper.
istemeyen uzak durur.

ya, adi gecen kisinin degilse 'sakal'?
ya, optugu sakal degilse?
(bkz: sakalını op icraatlerine bakma)
(bkz: hz muhammed in sakalını close zihniyet)
hz. muhammed(s.a.v) in sakalını öpmek demek, onu putlaştırmak, ona tapınmak demek değildir, sadece kendisine duyulan sevgiden ötürü yapılan bir harekettir. fakat yurdumun her şeyi kendi zihniyetine göre yorumlayan sığ beyin-siz-leri tarafından ısrarla saptırılmak istenen harekettir.

hiç mi sevdiğiniz birileri ölmedi, hiç mi kaybettiklerinizin kıyafetlerine sarılmadınız, hiç mi fotoğrafları ile uyumadınız. işte peygamber efendimizin sakal ı şerif ini öpmek de bununla aynıdır. şimdi bu sevgi nasıl oluyor diyenler de olacaktır, yüzeyselliğin sınırı yoktur bilindiği gibi. bu sevginin sebebi müminlerin hz. muhammed(s.a.v) i kardeş gibi sevmelerinden, kardeş gibi görmelerinden kaynaklanır.

hz muhammed in ahir zaman icin soyledikleri/@merdumgiriz.
sevgilinin saçını okşarken sevgiyle öpmek gibidir. zihniyetle bağdaşamaz.
not: öpmek sana ters geliyosa .iktir olur gider öpmezsin arkadaşım polemik aramak neden. *
cevap verdikçe mutlu olup suratındaki şerefsiz gülümsemeyi belirten zihniyetten daha iyi ola zihniyettir.

(bkz: dikkat çekmeye çalışmak)

(bkz: kulak çınlaması)

bir sago sözü ; ölüm allah' ın emri Ankebut' ta * ta belli, elinde verdi sago en güzel delili.
müslüman insanların peygamberlerine sevgilerini ve saygılarını göstermek icin yaptıkları eylemdir, adam öyle mutludur, kimsenin karısmaya, yargılamaya hakkı yoktur, ancak 'atatürk ün resimlerini asıyorsunuz oraya buraya, bu degil atatürk sevgisi' diye öten zavallıların bu zihniyeti savunması tezattır efendim.
sevgiliyi göremeyen, ellerini öpememiş, o mübarek kokusunu koklayamamış, peygamber aşığı zihniyettir. bir tapınma olayıda yoktur. ve evet değerli kardeşim. o kadar değerli ki peygamberin uhud'da mübarek dişi yere düşmesin diye; cebrail, o güne kadar inmediği hızla inmiştir gökten. biz öpmüşüz koklamışız, duygulanmış salya sümük ağlamışız çok mu. sevgilidir o. sevgililer sevgilisi.
dini hassasiyete sahip insanları provoke etmek için onların kutsallarına saldırmaktan çekinmeyen nasipsiz güruhun hiçbir zaman anlayamayacakları zihniyettir. merak etmeyin siz; yaratılmışların en güzelinin sakalını öpenler neyi neden yaptıklarını, sakala tapınılmayacağını ondan medet umulmayacağını da gayet iyi bilmektedirler.
inegi kutsal belleyip inege tapanlarla dalga gecmemesi gereken zihniyettir.
ne de olsa ikisi de akıl-mantık isi degil.
her insanın yaptığına saygı duyuyorsa yaptıklarına karışılmaması gereken zihniyettir.
fakat atatürk'ün mozolesine sarılıp o'na şiir yazanlara putperest diyen zihniyetse duvara çivi çakılıp asılası zihniyettir. önce kendi saçmalıklarına bakmalı, sonra başkasını eleştirmelidir.
ister yaratılmışın en güzeli, isterse en çirkini olsun; sakalını saçını öperek bir şeyler bekleyen insan onu putlaştırmıştır. o kişi gerçekten çok seviyorsa peygamberini, davranışlarını örnek alsındır. hz. muhammed daha önce hiçbir ölünün sakalını ya da saçını öpmediğine göre, bu da sünnete değil, anlamsız bir batıl davranışa girmektedir.
dogulunun kutsal bulduguna yaklasımı ile alakalıdır. adamın sacını-sakalını ayakizini
saklıyorsun ama resmedemiyorsun ya da bir heykelini yapamıyorsun. yasak cunku.
dogulunun kutsal bulduguna bakısı cok ilkelce,puta tapmaktan farkı yok ki bunun.
putlastırıyorsun-fetislestiriyorsun cunku. aynı yaklasım, aynı duygu, aynı ruh.
ortada bir fetis nesnesi var cunku, bu nesne ister orjinal olsun ister tasvir.
eger islamda resim-heykel yasagı olmasaydı bu tarz asırılıklar olmazdı.
adamın heykelini yapmıyorsun ama hırkasını saklıyorsun,fetislestiriyorsun.aynı sey.

ibadeti de medeni olculer tasımıyor, seytan taslıyacagız diye birbirlerini
cigneyip olduruyorlar.ondan sonra ben hakaret ediyor oluyorum.
bir gün mecnuna gelip sorarlar;

mecnun, mahallende bir köpek var. sen ona gözünün içi gibi bakıyorsun. nedir bu itibar? mecnun döner;

biliyor musunuz? o leylanın köpeğidir. o hayvana leylanın eli değmiştir. o yüzden çok kıymetlidir.

teşbihde hata varsa affola. müslüman kardeşim manaya önem verendir. mana... kimisine çok uzak.
hastası olduğu grubun taşak kıllarını emmeye hazır olup da sağa sola sataşan zihniyete batan olay.