bugün

güzelliğe (genellikle kendisine karşı yapılan iyiliğe) değer vermeyen kişi. kurumların ve toplumların kişileştirilmesinde de kullanılır.
kırıcı, sert.
bir halk şiiri nazım şekli.

yüreğimdeki aklımda
hep aklımda hep aklımda
akıl kesildi yüreğim
yürek kesildi aklım da.

(bkz: özdemir asaf)
doğu illerimizde ve musul kerkük bölgesinde kullanılan, halk edebiyatı nazım türüdür. eşsesli kelimelerin satır sonlarında kafiyelendirilmesi ile dikkat çeker.

Düşte gör
Hayalde gör
Hayalde gör düşte gör
Düşenin dosti olmaz
inanmazsan düşte gör

veya

Güle naz
Bilbil eyler güle naz
Girdim dost bağçasına
Ağlayan çok gülen az


gibi...
şanlıurfa'da tiz sesle söylenen uzun hava türüdür.eskiden dudak arasına toplu iğne alınarak söylendiği rivayet edilir.
Hoyrat'ı gayet güzel betimleyen bir mor ve ötesi şarkısı
(bkz: mor ve ötesi bazen)
hoyrat: dört mısradan ibaret manilere hoyrat denilir. bir kelime veya cümle iki anlama gelecek şekilde kullanılır.(cinas sanatı)

“O yar gözün,
kim görmüş o yar gözün?
Aslan gücünden, düşse,
karınca oyar gözün.
Kırıcı, kaba, agresif anlamlarına gelir.

Did you mean?
(bkz: recep ivedik)
doğu illerimizde ve musul kerkük bölgesinde kullanılan, halk edebiyatı nazım türüdür. eşsesli kelimelerin satır sonlarında kafiyelendirilmesi ile dikkat çeker.
çok kaba, çok kırıcı ve hırpalayıcı.
ıraklı türkmenler tarafından dile getirilen bir müzikal deyiştir.
haliyle çevre toprakları etkileyerek - özellikle ibrahim tatlıseks -
uzun hava biçimine dönüştürülmüş kerkük müziğidir.

en iyi örneklerinden biri o toprakların en büyük seslerinden abdülvahit küzecioğlu ndan:

https://www.youtube.com/watch?v=ePp_0oBBDmc