bugün

silik bir net oç nun açtığı başlık.
Aleviliği kök olabilecek bir millet/ırk sananlarin tespiti.
ulan inanmak zorundalar mı diye sorduran durum.sizene olum adam istediğini düşünür.
hem alevi hem ateist nasıl olunur ki lan?
kürt alevisi ve arap alevisi olmaz. Alevilik türk-islam aleminin bir koludur.

Kendilerine "kürt Alevisi" diyen güruhla bizim Türkmen Aleviler arasında bariz bir şekilde inanç farklılığı vardır. kürt Alevilerin inanç temelleri zerdüştlüğe dayanırken, Türkmen Alevilerin inançları Şamanizm izleri taşımakta, eski Türk inançları sürdürülmektedir. Türklerde Alevilik sadece Türkmen boyları arasında olduğu sanılsa da bu bence doğru değildir. Uygurların da semahı "sanem" adında icraa ettiğini, Kazaklarında Pirler, Babalar yoluyla benzeri inançları paylaştığına rastlamaktayız. Mamafih, Alevilik inancı komşu coğrafyalarda bile farklı literatürde yaşandığından ötürü somut değildir. Bu sebeple kürt ve arapların Alevilik inançlarıyla, Türk boylarının Alevilik inançlarının çok fazla ortak noktasından bahsetmek doğru olmayacaktır. Konunun özüne dönecek olursak, Hz. Ali'nin torunlarının Emevi iktidarından kaçıp, Şamanist olan Türklere sığındıklarını biliyoruz. Bugün Ehlibeyt'i seven her kimse önce Türklere minnet duymalıdır.

Alevi gençlerin ateist olması da aleviliği mezhep olarak bile görmemesinden kaynaklanır. aleviliği özümseyememiş bir güruha sahiptirler.
bir mantıksızlık göremediğim başlık. "genellikle alevi gençlerin ateist olması" demek, alevi gençlerin ateistliğe daha meyilli olmaları ve buna bağlı olarak ateizmi daha çok seçmeleri demektir.

not: bütün aleviler kardeşimdir.

not 2: bir önceki notu yazmak zorunda hissetmeme sebep olan sisteme lanet olsun.
yalanın kuyruklusudur. aleviler inanç ve değerlerine çok bağlı insanlardır.
en az genellikle şafii gençlerin ateist olması durumu kadar ironiktir.
genellemeyi en azından türkiye için ve türkiye'nin belli bir bölümündeki aleviler doğru bulmasam da, bu ''alevi ateist?'' absürt teriminin kendini daha çok ''siyasallaşmış, siyasallaştırılmış alevilik'' bazında olduğunu söylemek mümkündür. alevi ve ateist teknik olarak imkansız bir saçmalık. ancak spesifik kesimlerin aleviliği adeta bir ırk gibi tanımlama çabaları sonucu böyle saçma bir durum ortaya çıkıyor. sözlükte de bu tip arkadaşlara rastlamak mümkün.
aleviliğin ateizme neden bu kadar yakın konumlandırılmaya çalışıldığının cevabı ise, avrupa ile türkiye'nin doğusundadır.
şöyledir. Kişi allah'a inanmıyor ama alevi. Aha windows bu noktada mavi ekran veriyor.
mantık hatasında son nokta.
'alevi gençlerin ateist olması'
alevi+ateist?
alevilik bir dini görüş değil mi?
inandığı birşeyi nasıl inkar ediyor.
yoksa oldu mu? kendi yarattığımız bir olgu tarafından bölündük mü?
alevilik bir siyasi görüş olarak mı algılanmaya başladı?
hem alevi hem ateist olabilen gençler. kafa karıştırıcı.
Beyin denilen organı sadece dışını kapatmak için kullanmadıklarını gösterir.
(bkz: özgürlük)
hem alevi hem ateist ayni anda olunamayacagindan boyle bi genelleme yapilamaz. Alevilik zaten bi inanc oldugu icin ayni anda hicbiseye inanmamazlikta yapamaz bu insan.
komünist tayfada yer almalarındandır.
(bkz: alevi gençlerinin cemevine gitmedikleri gerçeği)
alevi gençlerin şakirt olmamalarından dolayı ateist olarak görülmeleri durumudur.
(bkz: çamur at izi kalsın)
ailelerinin namaz kılmamasına bağlı olabilir.
şaşırtıcı olmayan durumdur. bir sünni aile köyünden çıkıp şehre geldiğinde dinî açıdan boşluk hissetmez zira camisiyle, kuran kursuyla, din dersleriyle tam bir din eğitimi alma şansını bulur. ama alevi aile şehre geldiğinde dini yaşamdan tamamiyle kopar, dışlanır, ibadetini yapacağı bir ortam dahi bulamaz, doğal olarak da gençler ateizme sünni gençlerinden daha fazla yönelirler.
Cemevlerinin ibadethane sayilmadigi, alevilerin yakildigi ve yok sayildigi bi ulkede genclerin biraz da korkularindan aleviligi saglikli bi sekilde ogrenemediginden gerceklesen uzucu olaydir. Sonuc olarak alevi olarak yanmaktansa, ateist olarak yasamak iyidir.
her türlü genelleme yanlıştır karşim. * *
(bkz: genellikle ispanyol gençlerin fransız olması)
aydınlığa daha açık mezhebin sonucu.