bugün
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge13
- nazar değdi sözlük12
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar9
- çabuk vazgeçen insan8
- crop giyen erkek10
- sözlük kızından gelin olmaz22
- hamas bir terör örgütüdür23
- fatih terim'in yuhalanması9
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip8
- vatandaşlık farkı alan otel25
- icardi190529
- güne bir şarkı bırak10
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız23
- uludağ sözlüğün bitmiş olması8
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi18
- icardi1905 silik olsun kampanyası20
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- suriyeliler suriye'ye dönsün12
- bir kadının yemek ısmarlaması15
- erkeğe ne hediye alınır34
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız11
- futbolcu ismiyle nick almak11
- anın görüntüsü11
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler10
- aleyna tilki10
- herkes güncel fiyatını yazabilir mi9
- arkadaşlar sizden bir şey rica edebilir miyim22
- ağaç gövdesi gibi bacakları olan kadın14
- sözlük yazarlarının tatlıları8
- alınan en güzel iltifat14
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim9
- cumaya gidenlerin çok azalması10
- bik bik'in balona binmesi34
- en yaşlı özelliğiniz9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim23
- sabah aç karnına içilen bira13
- ideal duş alma sıklığı14
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız9
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım9
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı23
Çeyrek asırdan daha uzun bir süredir tekrarlanan olayların aldığı ad.
Geleneksel olması için çeyrek asır geçmesi lazım yani 25 yıl ancak bir çok belediye afişinde 1. Geleneksel kulağa kaçan böcek yakalama festivali gibi festivaller düzenlerler. Garip.
Geleneksel olması için çeyrek asır geçmesi lazım yani 25 yıl ancak bir çok belediye afişinde 1. Geleneksel kulağa kaçan böcek yakalama festivali gibi festivaller düzenlerler. Garip.
zamanın şartlarına uygun olmakla beraber gelişen sistemde yer bulamaması ihtimaldir. geleneği moderniteye uyarlamak zaten anlamsızdır.
yazarlarımız, düşünürlerimiz arasında "eskinin hakkını yememek" biçiminde görünen yeni bir "hakseverlik" akımı öylesine tutundu ki, tanzimat yeni mi çıktı diyeceği geliyor insanın. okumuş yazmışlarımızın içinde, medeni nikahla imam nikahını bir arada kıydıranlar az olmasa gerektir; belediye nikahına ellerinde kur'an'la giden gelinler varmış; ingiliz futbolunu eyüp sultan'la anlaştırmaya bakıyoruz; şubattan çıkıp marta gireceğimize, eski şubata giriyoruz; piyano dersi aldırdığımız kızımıza evde arapça kur'an okutuyoruz; mehter takımı tarihsel bir anı olmaktan çıktı; yarın, bir yeniçeri ortası kuralım diye bir öneri atılsa, gün geçmeden sokaklarımızı askeri müzeye çeviririz.
benzeri bir düşünüşle değil midir, kimimizin örnek diye japonya'yı göstermemiz? ne imiş, japonlar batı'nın tekniğini almışlar, ama yine de kendi uygarlıklarına bağlı kalmışlar... batı'nın tekniği ile uygarlığı birbirinden ayrı şeyler değildir. ziya gökalp'in, "yerli öz, batılı biçim" önerisi, kolay kolay uygulanamaz, nitekim, uygulanamamıştır. özün biçimi, biçimin de özü getirdiği bir gerçekse, yerli öz kendi biçimini arar, batılı biçim ise kendi özünü getirir, ister istemez. bütün iş uygarlığımızı seçmekte, seçtiğimiz uygarlık içinde taklitçi değil, yaratıcı olmaktadır. ama, o aşamada öz ile biçim karşıtlığı ortadan kalkar, bunlar uyumlu birer öğe olarak görünürler. "yunan mucizesi" denilen olayın, özgün bir bireşim olmadığı anlaşılmıştır bugün. onda yakın doğunun, persin, arabın, akdeniz çevresinin buluşları birbirine kaynaşmıştır.
benzeri bir düşünüşle değil midir, kimimizin örnek diye japonya'yı göstermemiz? ne imiş, japonlar batı'nın tekniğini almışlar, ama yine de kendi uygarlıklarına bağlı kalmışlar... batı'nın tekniği ile uygarlığı birbirinden ayrı şeyler değildir. ziya gökalp'in, "yerli öz, batılı biçim" önerisi, kolay kolay uygulanamaz, nitekim, uygulanamamıştır. özün biçimi, biçimin de özü getirdiği bir gerçekse, yerli öz kendi biçimini arar, batılı biçim ise kendi özünü getirir, ister istemez. bütün iş uygarlığımızı seçmekte, seçtiğimiz uygarlık içinde taklitçi değil, yaratıcı olmaktadır. ama, o aşamada öz ile biçim karşıtlığı ortadan kalkar, bunlar uyumlu birer öğe olarak görünürler. "yunan mucizesi" denilen olayın, özgün bir bireşim olmadığı anlaşılmıştır bugün. onda yakın doğunun, persin, arabın, akdeniz çevresinin buluşları birbirine kaynaşmıştır.
ananevi .1. geleneksel ahududu festivali.
(bkz: gideneksel)
bir ülkenin uzun zamandan beri süregelen alışkanlıklarına,adetlerine uygun olarak,onlarla ilgili.
güncel Önemli Başlıklar