bugün
- erkeğe ne hediye alınır25
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması12
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır11
- kanınıza rengini verir misiniz15
- nickli başlık açanlar çaylak yapılacaktır8
- uzağı göremeyen insan18
- anın görüntüsü20
- türkiyede çok abartılan arabalar24
- icardi190516
- icardi1905 silik olsun kampanyası35
- icardiyi tokat manyağı yapmak9
- futbolcu ismiyle nick almak12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak19
- evlilik13
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım29
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız13
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi22
- ideal duş alma sıklığı12
- integralin müfredettan kaldırılması15
- patiswiss9
- artificialintelligence11
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı22
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı51
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- sitede birine sövseniz entry 3 gün kalıyor8
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olsun19
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri12
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- arkadaşlar biri var18
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı8
etnik köken;ırk,halk.
ingilizcesi için (bkz: ethnicity)
(bkz: mikro milliyetçilik)
yunanca ethnos (millet) kelimesinden türemiştir. belli bir kavme mensubiyeti ifade eder. sosyal bilimlerde ise anlamı biraz daha değişir. yani biyolojik ve genetik belirleyicilik önemini kaybeder. bu kelimenin 1950 yılında BM alt komisyonunda ırk kelimesinin yerine kullanılması karara bağlanmıştır. fakat bu kavramın en yoğun tartışıldığı dönem 19. yüzyıl olmuştur.
günümüzde bile sosyologlar tarafından tam tanımı yapılamamış olan etnisite, ırktan daha geniş bir manada kullanılmaktadır. diğerlerinden ( çoğuldan) farklı olandır; ancak bu farklılık tarihi süreç içinde devam ettirilmeli ve bazı kültürel özelliklerin günümüzde de devam ettirildiğinin gözlemlenmiş olması gerekmektedir.
genel geçer bir tanımı olmayan etnisitenin, millet kavramından belkide en önemli farkı, etnisitenin devlet kurma amacı taşımaması olduğu söylenir.
Doğru olduğu kadar tehlikeli bir kavramdır da.
Brubaker ve Laitin'e göre(1998, s.428):
Artık etnisiteye karşı kör değiliz, ama o bizi kör edebilir. Tanımlamada etnisiteye vurgu yapma eğilimimiz, hatalı bir şekilde etnisiteyi her yerde etkili görerek ve dolayısıyla "etnik şiddet" olaylarının sayısını yapay şekilde artırarak etnik şiddetin sıklığını olduğundan daha fazla tahmin etmemize neden olabilir. Dahası, etnik şiddeti entelektüel düzeyde tespit etmenin ve hesaplaşmanın basit bir yolu olmanın ötesinde, kodlama ve tanımlama kısmen etnik şiddetin kurucusu da olduğundan, önyargılı kodlamalarımız aslında etnik şiddetin sıklığını da artırabilir.
Burada söylenmek istenen şey şu: etnisite kavramını biz abartıyoruz, bazı şeyleri ona bağlamakta acele ediyoruz ve bu da ona bağlı yeni bazı şeylerin ortaya çıkmasına neden oluyor. durum eğer böyle devam ederse, etnisite zamanla dünyaya hükmeden bir kavram olacak. çığ gibi büyüyen bu kavram, kimi güzel şeylere neden olsa da, kontrolden çıkmaya yakındır.
Brubaker ve Laitin'e göre(1998, s.428):
Artık etnisiteye karşı kör değiliz, ama o bizi kör edebilir. Tanımlamada etnisiteye vurgu yapma eğilimimiz, hatalı bir şekilde etnisiteyi her yerde etkili görerek ve dolayısıyla "etnik şiddet" olaylarının sayısını yapay şekilde artırarak etnik şiddetin sıklığını olduğundan daha fazla tahmin etmemize neden olabilir. Dahası, etnik şiddeti entelektüel düzeyde tespit etmenin ve hesaplaşmanın basit bir yolu olmanın ötesinde, kodlama ve tanımlama kısmen etnik şiddetin kurucusu da olduğundan, önyargılı kodlamalarımız aslında etnik şiddetin sıklığını da artırabilir.
Burada söylenmek istenen şey şu: etnisite kavramını biz abartıyoruz, bazı şeyleri ona bağlamakta acele ediyoruz ve bu da ona bağlı yeni bazı şeylerin ortaya çıkmasına neden oluyor. durum eğer böyle devam ederse, etnisite zamanla dünyaya hükmeden bir kavram olacak. çığ gibi büyüyen bu kavram, kimi güzel şeylere neden olsa da, kontrolden çıkmaya yakındır.
bugün bir forumda bana sorulmuş bir sorudur.. cidden merak ettim açıkçası biz hangisine mensubuzdur?
white, black or african american, hispanic, american indian or alaska native, asian indian, chinese, filipino, japanese, korean, viatnemese, pacific islander, middle eastern, other asian, other, prefer not to answer.
white, black or african american, hispanic, american indian or alaska native, asian indian, chinese, filipino, japanese, korean, viatnemese, pacific islander, middle eastern, other asian, other, prefer not to answer.
bunların en sorunlu ve sapkınlaşmış hali; kendisinin yetişmiş olduğu kültürsel olguları olgunluk kabul edip, kendisi haricindeki tüm farklılıkları kendi mihenkçiği nispetinde butlan olduğuna hüküm getirenleridir. hal böyle olunca kendi yetişmiş olduğu değerlere tapma noktasına geliyor. ve kendilerini birçok doğruya kapatıyorlar. sorsan hepsi özgürlükçüdür ama adam, sözde ideolojiksel doğrularına o kadar hapsolmuşki, orada bulamadığı özgürlüğü maddesel olarak, bedensel olarak yaşama eğilimine giriyor. özgürlük sözde ve söylemde değil. özgürlük; öz'de başlayan bir durumdur.
sosyal bir olgudur.
sosyal bir olgudur.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar