bugün
- kemalistlerin sanki biraz şey olması7
- velvet22
- kemalist dünya19
- sözlük yazarlarının kombinleri10
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim5
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- nato zirvesini takip izni verilmeyen türk medyası7
- birader yazar olmak13
- herzevekil'in biraz şey olması2
- allah9
- duş almak2
- adana kızları2
- dilovası katliamı konuşulurken akp'lilerin gülmesi6
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- canımın sürekli hamburger çekmesi5
- bakir erkek istiyoruz kampanyası4
- özelden bir hanım yazar tarafından zorbalanmak2
- aile evinde yaşamak7
- üniversitelerin gereksiz olması9
- galatasaray lobisi9
- türkiyede açık hava genelevi gibi6
- cemevinde hain kemal sloganları8
- evlenene kadar sadece anal yapan kız3
- 2026 dünya kupası24
- cik cik vs bik bik3
- futbol19
- do do do do do do do do do do do do do do do3
- seri gizli artı oy veren melek3
- amerika birleşik devletleri7
- türkiye9
- sigmund freud'un koltuğu4
- millileri eleştiren kemalistlerin sus pus olması6
- macron sabah koşusu yapacak diye park kapatmak6
- 26 haziran 20264
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- egay sucukcu birader2
- devletin her şeye karışması3
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı8
- ona bir şey söyle9
- arda güler4
- karınızın adını asfalta yazar mısınız2
- biraderilli del biraderiye2
- kemalistler9
- arda güler'in 24 yıl sonra dünya kupası golü4
- sözlüğü bırakmak istemek3
- lahmacunu elle yiyen kız20
- atilla olgaç2
- aylık 312 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- fakirin sevmesi hak mıdır13
1940 tan sonra chp nin yapmaya fiilen gerçekleştirdiği politika.
devlet sosyalizmi tanımı gereksizdir. zira sosyalizm zaten dünya üzerinde devletlerin var olduğu bir aşamayı gerektirir. sosyalizm, marksist ideolojiye göre işçi devleti kurulmadan yaşanamaz. bu sebeble devlet sosyalizmi diye gereksiz bir kelime kullanacağımıza sosyalizm demek daha makuldur. her devlet sosyalist değildir ancak sosyalizm mutlaka devletlidir. devletsiz sosyalizm olmaz, o komünizm aşamasıdır.
atatürk ün halkçı devletine izm prangası vurmak isteyen dünya devletlerine ifade ettiği bize özel devlet anlayışı.
atatürk ün ''biz bize benzeriz'' sözü de işte bu çerçevede zikredilmiştir.
https://www.youtube.com/watch?v=rQ4Bu--geJE
atatürk ün ''biz bize benzeriz'' sözü de işte bu çerçevede zikredilmiştir.
https://www.youtube.com/watch?v=rQ4Bu--geJE
saçmalık diyenler çıkmış tebrik ederim. bu adamlar bide marksist olduklarını iddia ederler. devlet sosyalizmi işçi sınıfı olmayan ülkelerde kapitalizmin devlet kontrolüyle geliştirilerek işçi sınıfı yaratılmasıdır. tabi lenin bunları yazmadığı için ortodoks marksistler hiç bir zaman bunun ne olduğunu bilemeyeceklerdir. velhasıl kelam atatürk bu çalışmaları yapmaya çalışmıştır özellikle izmir iktisat kongresi bunun üzerine şekillenmiştir daha çok. devlet kontrolünde açılan fabrikalar bunların başlıca örneklerindendir. şimdi çıkıp "sosyalizm zaten devlet tekelinde yeaaa" diyecek olan olursa ağzına küreği yer. ezbere konuşmayın.
burada atatürk'ün sıkça bahsettiği devlet sosyalizmi kavramının ne Marx'la, ne işçi sınıfı oluşturmakla hiçbir alakası yoktur. bu çok büyük bir yanılgıdır. atatürk'ün söz ettiği socialisme d'Etat denen şeyi büyük bir komünist düşmanı olan Otto von Bismarck uygulamış ve bizzat "ben devlet sosyalistiyim" demiştir. hatta marx, devlet sosyalistlerini "muhazafakar sosyalist" gibi sıfatlarla eleştirmiş ve dalga geçmiştir. Atatürk'ün "kemalizm socialisme d’etat demektir" dediği socialisme d’etat ne anlama gelir:
http://dictionnaire.sensa...20d'%C3%89tat/fr-fr/
çeviri: üretim araçlarının çoğuna hükümetin sahip olduğu, ancak bir dereceye kadar özel kapitalizme izin verildiği ekonomik sistem.
Atatürk'ün katı bir bolşevizm karşıtı olduğu bilinen bir şeydir. kendisi bizzat "bu memlekette Bolşeviklik olmayacaktır.." şeklinde başlayan cümleler kurmuştur. o halde bu insan için nasıl "(marksist) sosyalizm ilan edemedi, çünkü işçi sınıfı yoktu" denebilir? 10. yıl marşına kadar girmiş "imtiyazsız sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz" sözünü neden kimse görmemek için çabalıyor? sınıf çatışması reddedilen bir ülkede, soldan bahsedilir mi? ülkede en ufak bir sınıf mücadelesi belirtisi görse, hemen bunu ortadan kaldırmak hatta daha ortaya çıkmadan işçilere haklar vermek niyetinde atatürk. 1930'larda ise işçi - işveren - devlet anlaşmasına dayalı bir çeşit sosyal korporatizm uyguluyor.
buna dair bir sürü delil bulunabilir ama özetle, atatürk’ün her yerde sözünü ettiği devlet sosyalizmi kavramının marksist sosyalizmle hiçbir alakası olmadığı gibi, solculukla da en ufak bağlantısı yoktur. bu sistemi uygulayanlardan biri de bizzat Otto von Bismarck'tır.
http://dictionnaire.sensa...20d'%C3%89tat/fr-fr/
çeviri: üretim araçlarının çoğuna hükümetin sahip olduğu, ancak bir dereceye kadar özel kapitalizme izin verildiği ekonomik sistem.
Atatürk'ün katı bir bolşevizm karşıtı olduğu bilinen bir şeydir. kendisi bizzat "bu memlekette Bolşeviklik olmayacaktır.." şeklinde başlayan cümleler kurmuştur. o halde bu insan için nasıl "(marksist) sosyalizm ilan edemedi, çünkü işçi sınıfı yoktu" denebilir? 10. yıl marşına kadar girmiş "imtiyazsız sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz" sözünü neden kimse görmemek için çabalıyor? sınıf çatışması reddedilen bir ülkede, soldan bahsedilir mi? ülkede en ufak bir sınıf mücadelesi belirtisi görse, hemen bunu ortadan kaldırmak hatta daha ortaya çıkmadan işçilere haklar vermek niyetinde atatürk. 1930'larda ise işçi - işveren - devlet anlaşmasına dayalı bir çeşit sosyal korporatizm uyguluyor.
buna dair bir sürü delil bulunabilir ama özetle, atatürk’ün her yerde sözünü ettiği devlet sosyalizmi kavramının marksist sosyalizmle hiçbir alakası olmadığı gibi, solculukla da en ufak bağlantısı yoktur. bu sistemi uygulayanlardan biri de bizzat Otto von Bismarck'tır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar