bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi15
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- sözlükteki gizli düşmanım9
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- insanın geçmişinin karanlık olması8
- hayalet gibi bir insan olmak3
- içtim şarabı13
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- genç görünmeye çalışmak2
- her insanın bir cini olması7
- venezuella depremi3
- daha relax3
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- japonya7
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet17
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- aşure yapan sözlük kızları7
- of çok sıkıcı olmanız2
- şafak çak2
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur9
- çift katlı otobüs2
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- rakı sevmemek6
- sesi güzel olan kızların çirkin olması sorunsalı2
- insan olmaya ceyrek kala3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- aydilge'nin sanat güneşi olması2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- kemalist dünya24
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- cinsel başlıklara yazmayan bayan yazar2
- bazen şık bazen relax mod2
- trolluğun zeka gerektirdiği gerçeği3
- türkiye bedava para kazananlar ülkesidir2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- çok güzel ama manyak kadın7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- en son ne yediniz2
- mustafa kemal atatürk7
- üniversitelerin gereksiz olması16
- aşk5
- true'nun çaylak olması16
- hayattaki şans seviyeniz4
- anın görüntüsü20
- dünya da her insanın bir ismi olması3
1940 tan sonra chp nin yapmaya fiilen gerçekleştirdiği politika.
devlet sosyalizmi tanımı gereksizdir. zira sosyalizm zaten dünya üzerinde devletlerin var olduğu bir aşamayı gerektirir. sosyalizm, marksist ideolojiye göre işçi devleti kurulmadan yaşanamaz. bu sebeble devlet sosyalizmi diye gereksiz bir kelime kullanacağımıza sosyalizm demek daha makuldur. her devlet sosyalist değildir ancak sosyalizm mutlaka devletlidir. devletsiz sosyalizm olmaz, o komünizm aşamasıdır.
atatürk ün halkçı devletine izm prangası vurmak isteyen dünya devletlerine ifade ettiği bize özel devlet anlayışı.
atatürk ün ''biz bize benzeriz'' sözü de işte bu çerçevede zikredilmiştir.
https://www.youtube.com/watch?v=rQ4Bu--geJE
atatürk ün ''biz bize benzeriz'' sözü de işte bu çerçevede zikredilmiştir.
https://www.youtube.com/watch?v=rQ4Bu--geJE
saçmalık diyenler çıkmış tebrik ederim. bu adamlar bide marksist olduklarını iddia ederler. devlet sosyalizmi işçi sınıfı olmayan ülkelerde kapitalizmin devlet kontrolüyle geliştirilerek işçi sınıfı yaratılmasıdır. tabi lenin bunları yazmadığı için ortodoks marksistler hiç bir zaman bunun ne olduğunu bilemeyeceklerdir. velhasıl kelam atatürk bu çalışmaları yapmaya çalışmıştır özellikle izmir iktisat kongresi bunun üzerine şekillenmiştir daha çok. devlet kontrolünde açılan fabrikalar bunların başlıca örneklerindendir. şimdi çıkıp "sosyalizm zaten devlet tekelinde yeaaa" diyecek olan olursa ağzına küreği yer. ezbere konuşmayın.
burada atatürk'ün sıkça bahsettiği devlet sosyalizmi kavramının ne Marx'la, ne işçi sınıfı oluşturmakla hiçbir alakası yoktur. bu çok büyük bir yanılgıdır. atatürk'ün söz ettiği socialisme d'Etat denen şeyi büyük bir komünist düşmanı olan Otto von Bismarck uygulamış ve bizzat "ben devlet sosyalistiyim" demiştir. hatta marx, devlet sosyalistlerini "muhazafakar sosyalist" gibi sıfatlarla eleştirmiş ve dalga geçmiştir. Atatürk'ün "kemalizm socialisme d’etat demektir" dediği socialisme d’etat ne anlama gelir:
http://dictionnaire.sensa...20d'%C3%89tat/fr-fr/
çeviri: üretim araçlarının çoğuna hükümetin sahip olduğu, ancak bir dereceye kadar özel kapitalizme izin verildiği ekonomik sistem.
Atatürk'ün katı bir bolşevizm karşıtı olduğu bilinen bir şeydir. kendisi bizzat "bu memlekette Bolşeviklik olmayacaktır.." şeklinde başlayan cümleler kurmuştur. o halde bu insan için nasıl "(marksist) sosyalizm ilan edemedi, çünkü işçi sınıfı yoktu" denebilir? 10. yıl marşına kadar girmiş "imtiyazsız sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz" sözünü neden kimse görmemek için çabalıyor? sınıf çatışması reddedilen bir ülkede, soldan bahsedilir mi? ülkede en ufak bir sınıf mücadelesi belirtisi görse, hemen bunu ortadan kaldırmak hatta daha ortaya çıkmadan işçilere haklar vermek niyetinde atatürk. 1930'larda ise işçi - işveren - devlet anlaşmasına dayalı bir çeşit sosyal korporatizm uyguluyor.
buna dair bir sürü delil bulunabilir ama özetle, atatürk’ün her yerde sözünü ettiği devlet sosyalizmi kavramının marksist sosyalizmle hiçbir alakası olmadığı gibi, solculukla da en ufak bağlantısı yoktur. bu sistemi uygulayanlardan biri de bizzat Otto von Bismarck'tır.
http://dictionnaire.sensa...20d'%C3%89tat/fr-fr/
çeviri: üretim araçlarının çoğuna hükümetin sahip olduğu, ancak bir dereceye kadar özel kapitalizme izin verildiği ekonomik sistem.
Atatürk'ün katı bir bolşevizm karşıtı olduğu bilinen bir şeydir. kendisi bizzat "bu memlekette Bolşeviklik olmayacaktır.." şeklinde başlayan cümleler kurmuştur. o halde bu insan için nasıl "(marksist) sosyalizm ilan edemedi, çünkü işçi sınıfı yoktu" denebilir? 10. yıl marşına kadar girmiş "imtiyazsız sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz" sözünü neden kimse görmemek için çabalıyor? sınıf çatışması reddedilen bir ülkede, soldan bahsedilir mi? ülkede en ufak bir sınıf mücadelesi belirtisi görse, hemen bunu ortadan kaldırmak hatta daha ortaya çıkmadan işçilere haklar vermek niyetinde atatürk. 1930'larda ise işçi - işveren - devlet anlaşmasına dayalı bir çeşit sosyal korporatizm uyguluyor.
buna dair bir sürü delil bulunabilir ama özetle, atatürk’ün her yerde sözünü ettiği devlet sosyalizmi kavramının marksist sosyalizmle hiçbir alakası olmadığı gibi, solculukla da en ufak bağlantısı yoktur. bu sistemi uygulayanlardan biri de bizzat Otto von Bismarck'tır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar