bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi19
- sözlüğün kırbacı3
- cristiano ronaldo'nun gençleşmesi2
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız7
- öldükten sonra bana ne olacak4
- drone uçurmanın yasak olduğu ülke2
- erkekler neden erken ölür4
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- tamar tanrıyar2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- içtim şarabı13
- 1 kilometrelik gökdelen2
- şafak çak4
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- her insanın bir cini olması8
- kadir inanır22
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- owner of a lonely heart2
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- enjoy im vaccinated3
- her kadın güzeldir3
- günün şiiri6
- rakı sevmemek7
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- cilveli dişi yazar botu2
- aşure yapan sözlük kızları7
- ellerim bos gonlum hos2
- kemalist dünya24
- genç görünmeye çalışmak3
- düşün ki o bunu okuyor16
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- hayalet gibi bir insan olmak3
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- true'nun çaylak olması16
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- venezuella depremi3
- üniversitelerin gereksiz olması16
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- çok güzel ama manyak kadın7
- avrupada hava sıcaklıkları2
1940 tan sonra chp nin yapmaya fiilen gerçekleştirdiği politika.
devlet sosyalizmi tanımı gereksizdir. zira sosyalizm zaten dünya üzerinde devletlerin var olduğu bir aşamayı gerektirir. sosyalizm, marksist ideolojiye göre işçi devleti kurulmadan yaşanamaz. bu sebeble devlet sosyalizmi diye gereksiz bir kelime kullanacağımıza sosyalizm demek daha makuldur. her devlet sosyalist değildir ancak sosyalizm mutlaka devletlidir. devletsiz sosyalizm olmaz, o komünizm aşamasıdır.
atatürk ün halkçı devletine izm prangası vurmak isteyen dünya devletlerine ifade ettiği bize özel devlet anlayışı.
atatürk ün ''biz bize benzeriz'' sözü de işte bu çerçevede zikredilmiştir.
https://www.youtube.com/watch?v=rQ4Bu--geJE
atatürk ün ''biz bize benzeriz'' sözü de işte bu çerçevede zikredilmiştir.
https://www.youtube.com/watch?v=rQ4Bu--geJE
saçmalık diyenler çıkmış tebrik ederim. bu adamlar bide marksist olduklarını iddia ederler. devlet sosyalizmi işçi sınıfı olmayan ülkelerde kapitalizmin devlet kontrolüyle geliştirilerek işçi sınıfı yaratılmasıdır. tabi lenin bunları yazmadığı için ortodoks marksistler hiç bir zaman bunun ne olduğunu bilemeyeceklerdir. velhasıl kelam atatürk bu çalışmaları yapmaya çalışmıştır özellikle izmir iktisat kongresi bunun üzerine şekillenmiştir daha çok. devlet kontrolünde açılan fabrikalar bunların başlıca örneklerindendir. şimdi çıkıp "sosyalizm zaten devlet tekelinde yeaaa" diyecek olan olursa ağzına küreği yer. ezbere konuşmayın.
burada atatürk'ün sıkça bahsettiği devlet sosyalizmi kavramının ne Marx'la, ne işçi sınıfı oluşturmakla hiçbir alakası yoktur. bu çok büyük bir yanılgıdır. atatürk'ün söz ettiği socialisme d'Etat denen şeyi büyük bir komünist düşmanı olan Otto von Bismarck uygulamış ve bizzat "ben devlet sosyalistiyim" demiştir. hatta marx, devlet sosyalistlerini "muhazafakar sosyalist" gibi sıfatlarla eleştirmiş ve dalga geçmiştir. Atatürk'ün "kemalizm socialisme d’etat demektir" dediği socialisme d’etat ne anlama gelir:
http://dictionnaire.sensa...20d'%C3%89tat/fr-fr/
çeviri: üretim araçlarının çoğuna hükümetin sahip olduğu, ancak bir dereceye kadar özel kapitalizme izin verildiği ekonomik sistem.
Atatürk'ün katı bir bolşevizm karşıtı olduğu bilinen bir şeydir. kendisi bizzat "bu memlekette Bolşeviklik olmayacaktır.." şeklinde başlayan cümleler kurmuştur. o halde bu insan için nasıl "(marksist) sosyalizm ilan edemedi, çünkü işçi sınıfı yoktu" denebilir? 10. yıl marşına kadar girmiş "imtiyazsız sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz" sözünü neden kimse görmemek için çabalıyor? sınıf çatışması reddedilen bir ülkede, soldan bahsedilir mi? ülkede en ufak bir sınıf mücadelesi belirtisi görse, hemen bunu ortadan kaldırmak hatta daha ortaya çıkmadan işçilere haklar vermek niyetinde atatürk. 1930'larda ise işçi - işveren - devlet anlaşmasına dayalı bir çeşit sosyal korporatizm uyguluyor.
buna dair bir sürü delil bulunabilir ama özetle, atatürk’ün her yerde sözünü ettiği devlet sosyalizmi kavramının marksist sosyalizmle hiçbir alakası olmadığı gibi, solculukla da en ufak bağlantısı yoktur. bu sistemi uygulayanlardan biri de bizzat Otto von Bismarck'tır.
http://dictionnaire.sensa...20d'%C3%89tat/fr-fr/
çeviri: üretim araçlarının çoğuna hükümetin sahip olduğu, ancak bir dereceye kadar özel kapitalizme izin verildiği ekonomik sistem.
Atatürk'ün katı bir bolşevizm karşıtı olduğu bilinen bir şeydir. kendisi bizzat "bu memlekette Bolşeviklik olmayacaktır.." şeklinde başlayan cümleler kurmuştur. o halde bu insan için nasıl "(marksist) sosyalizm ilan edemedi, çünkü işçi sınıfı yoktu" denebilir? 10. yıl marşına kadar girmiş "imtiyazsız sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz" sözünü neden kimse görmemek için çabalıyor? sınıf çatışması reddedilen bir ülkede, soldan bahsedilir mi? ülkede en ufak bir sınıf mücadelesi belirtisi görse, hemen bunu ortadan kaldırmak hatta daha ortaya çıkmadan işçilere haklar vermek niyetinde atatürk. 1930'larda ise işçi - işveren - devlet anlaşmasına dayalı bir çeşit sosyal korporatizm uyguluyor.
buna dair bir sürü delil bulunabilir ama özetle, atatürk’ün her yerde sözünü ettiği devlet sosyalizmi kavramının marksist sosyalizmle hiçbir alakası olmadığı gibi, solculukla da en ufak bağlantısı yoktur. bu sistemi uygulayanlardan biri de bizzat Otto von Bismarck'tır.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar