bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet6
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- true'nun çaylak olması15
- israil5
- kadir inanır14
- kadınlara küsmek2
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- arapça okuyabilen yazarlar3
- velvet28
- birsin allahım2
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- sözlüğü bırakmak istemek8
- futbol21
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- salak erkek neden bu kadar çok8
- kemalist dünya19
- üniversitelerin gereksiz olması12
- yazarların iyi olduğu konular9
- anın görüntüsü17
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- aile evinde yaşamak13
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- sedat pekmez21
- özlü sözler5
- seri gizli artı oy veren melek7
- kendi kendine gülmek2
- 26 haziran 20266
- erleg han ile revani yemek3
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- 27 haziran 20262
- zor zaman şarkıları2
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- galatasaray lobisi11
- kürtçülerin algıları5
- ıhlamur kokusu2
- kürtçülük5
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- yürüyüş flörtü3
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- birader yazar olmak13
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
olsa da yesem demediğim şeylerden biridir.
son bir iki senedir biber asagi biber yukariyaydi benim dunyamda. ben kaciyordum, o kovaliyordu. oyle bi duzen tutturmustuk aramizda. ıhih.
biber biber derken biberi de kacirdik valla. biber evlendi;)
umarim yuvasinda cok mutlu olur.
biber biber derken biberi de kacirdik valla. biber evlendi;)
umarim yuvasinda cok mutlu olur.
En çok cin biberi iyidir.
közlenmişi bir ayrı güzel olan şey.
En sevdiğim sebze..
Sarısı yeşili turuncusu kırmızısı .
Hemde en güzel C vitamini deposu.
Sarısı yeşili turuncusu kırmızısı .
Hemde en güzel C vitamini deposu.
ne güzel bir bitki.
görsel
görsel
12 tl' dir. bugün markete gittim ve almadım.
ama işte hollanda' da evet propagandası felan daha önemli mevzular. bunlar konuşulmalı. biz allahın biberini alamayız mesele değil. ne desek boş. cidden ben bu toplumu anlamıyorum.
ama işte hollanda' da evet propagandası felan daha önemli mevzular. bunlar konuşulmalı. biz allahın biberini alamayız mesele değil. ne desek boş. cidden ben bu toplumu anlamıyorum.
Sebze değil meyvedir.
saygım sonsuz. biber dediğin sebzelerin şahıdır.
bir kere çok yönlüdür, donanımlıdır, çeşitlidir, kendini geliştirmiştir.
domates değildir. en fazla gelebildiği yer "çeri"lik olmamıştır.
dolmalığı vardır, turşuluğu vardır, acısı vardır tatlısı vardır. çarleston muydu neydi öylesine sofistikesi vardır. cini vardır kırmızısı vardır.
başlı başına "evet abi, ben bir sebzeyim. bunun hakkını vermek için gece gündüz çalışıyorum" der gibidir. benim için öyle ağbi. en sevdiğim nesne de pergel.
bir kere çok yönlüdür, donanımlıdır, çeşitlidir, kendini geliştirmiştir.
domates değildir. en fazla gelebildiği yer "çeri"lik olmamıştır.
dolmalığı vardır, turşuluğu vardır, acısı vardır tatlısı vardır. çarleston muydu neydi öylesine sofistikesi vardır. cini vardır kırmızısı vardır.
başlı başına "evet abi, ben bir sebzeyim. bunun hakkını vermek için gece gündüz çalışıyorum" der gibidir. benim için öyle ağbi. en sevdiğim nesne de pergel.
Her yemeği güzelleştiren.
Gaz halini tercih ederiz.
Acısı makbuldür.
gerçekler acıdır, biber de acıdır öyleyse biber acı bir gerçektir...
Nişantaşındaki eğlence mekanı, işletmecisi değişince eski tadı kalmamıştır artık.
patlıcangiller familyasından yeşil renkli bir bitki (Capsicum annuum) ve bu bitkinin, içi boşluklu koni biçimindeki yeşil meyvesi. Bir yıllık otsu bir bitki olan biber, her yıl yeniden üretilen fideleriyle çoğaltılır. Birkaç türü vardır. Dolmalık biber, çarliston biberi, turşuluk biber, vb. Olgunlaşmaya başlayan meyve, zamanında toplanmazsa giderek kırmızı bir renk alır. Bu durumda ya salça yapımında kullanılır ya da kurutularak toz kırmızı biber yapılır. Kafasına sepet geçirmiş köpek figürü Aztek tapınaklarının bir çoğunda rastlanan ve kabul görmüş genel bir kanıya göre bir yarı-tanrıyı temsil eden bir figürdür.
Kaynak: http://www.yeniansiklopedi.com/biber/#ixzz2ORos1bDo
Kaynak: http://www.yeniansiklopedi.com/biber/#ixzz2ORos1bDo
tatlisida acisida guzelde bitteri cekilmez bunun. diye dusundu yazar.
ankara sakarya caddesinde bir bar. gün itibariyle 2 arkadaşımla gayet usturuplu bir vaziyette sınavların yorgunluğu üstüne birer bira içmeye gittiğimiz mekan. isminin musa olduğunu öğrendiğimiz bir garsonu tarafından "burda bacak bacak üstüne atamassınız" diye egosal bir saldırıya uğradık. garsonlarının bir çoğunun çinçinli apaçi edasında olduğu, gidenin pişmanlıkla döneceği, ayrıca kalitesiz olmasına rağmen fiyatları yüksek olan bir yer.
bu bizim bildiğimiz acısıyla ün salmış biber aslında acı değilmiş. acı tatlının tersidir. yani tatlınn tersi olan tat greyfurt, kivi gibi meyvelerin bizim dilimizde bıraktığı tattır. peki ya biberin tadı nedir? biber acı değil aslında yakıcıdır. bunun tersi bir tat olarak nane ve mentol serinleticidir.
içerisinde kapsaisin denilen bir maddeden ötürü yakıcıdır. bu madde biberin tohumlu olan kısımlarında ve etli bölümlerinde bulunur; bu nedenle yedikçe yakıcılığı daha çok artar. ayrıca bu kapsaisin maddesi sadece yakıcı tat vermesiyle kalmaz cilde temas ettiğinde tahriş eder. ve bir çok romatizma ilaçlarında kullanılmışlığı vardır. bir de bu madde yağlı bir maddedir. o nedenle biber yediğimiz vakit su içmek hiç bir işe yaramaz. çünkü su yağa karışmaz. yatıştırıcı olarak ekmek yemek yahut temizlemek için süt içmek daha faydalı olacaktır.
ayrıca yakıcı biberler koyu renkli ve sivri olurlar. hani olur da pazarda seçerseniz dip not şeysi olsun.
içerisinde kapsaisin denilen bir maddeden ötürü yakıcıdır. bu madde biberin tohumlu olan kısımlarında ve etli bölümlerinde bulunur; bu nedenle yedikçe yakıcılığı daha çok artar. ayrıca bu kapsaisin maddesi sadece yakıcı tat vermesiyle kalmaz cilde temas ettiğinde tahriş eder. ve bir çok romatizma ilaçlarında kullanılmışlığı vardır. bir de bu madde yağlı bir maddedir. o nedenle biber yediğimiz vakit su içmek hiç bir işe yaramaz. çünkü su yağa karışmaz. yatıştırıcı olarak ekmek yemek yahut temizlemek için süt içmek daha faydalı olacaktır.
ayrıca yakıcı biberler koyu renkli ve sivri olurlar. hani olur da pazarda seçerseniz dip not şeysi olsun.
c vitamini deposu olan sebze. özellikler yaz aylarının vazgeçilmez diyet listelerini süsler.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar