bugün
- öğretmen maaşları19
- suratı sabunlamak10
- aleyna tilkinin annesi vs melis sezen'in memeleri8
- 1 85 boyunda zeki esprili yakışıklı kültürlü erkek36
- uludağ sözlük discord grubu8
- anın görüntüsü16
- istanbulda vurularak öldürülen okul müdürü20
- 007 slip don giysin kampanyası10
- eksi ruyaları kaldıracak kantar13
- ali koç'un jose mourinho ile anlaşması24
- macar bakanının türklük açıklaması12
- arkadaşlar falıma bi bakar mısınız8
- yazarların kız çocuğu olursa koyacağı isimler13
- yanındakiyle yaşar aklındakiyle ölürsün15
- sözlük yönetimi beni silsin mi16
- ameliyat ettikleri hastann karnında mala unuttular10
- 25 yaşında üniversite okumaya niyetlenmek8
- sözlüğün terzisi8
- 007 silik yesin kampanyası9
- bir erkeği cezbeden şeyler11
- bik bik silik yesin kampanyası9
- nervio'nun güzel ellerinden yiyeceğim dayak10
- sözlük yazarlarının boy kilo ölçüleri11
- rusyaya gidince kızlar etrafımda pervane olacak17
- hayatınız boyunca sizi en derinden yaralayan olay19
- görüldü bile atmayan insan tipi22
- fenerbahçe8
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks14
- yazarların evlenmek istedikleri dizi karakterleri11
- allah yerine hızır'dan yardım istemek14
- eloande'ye zengin koca bulmak8
- aşık olmak12
- mimarlığı bırakmak13
- flörtü eleme sebepleri12
- erkeklerin iğrenç özellikleri21
- keki kabarmayan sözlük kızı30
- sözlükteki kızlar mı dışardaki kızlar mı10
- deniz gezmiş25
- fenerbahçe neden şampiyon olamıyor17
- eloande14
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek13
- fener olmasa galatasaraylılar kimle dalga geçecek9
- 6 mayıs 2024 konyaspor fenerbahçe maçı30
- bik bik'in 18 saat 30 dakikadır sözlüğe girmemesi12
- hayatta kalmak için cebinde köpek maması taşı9
- akp'nin galatasaray'ı destekleme nedeni17
- icardi'nin burnuna kafa atacak olmam13
- durduk yere tribe giren erkek17
- allah ile tanrının farkı var mı9
fatih sultan mehmed'in mahlası.
"kâ'be hakkı avni baş eğmez namâza yüz yumaz
kaşların mihrâbına yeter secde kıblem bana"
( ey kıblem (gibi her an yöneldiğim sevgili!) kâbe hakkı için, avni namaz kılmak maksadıyla başını eğip, yüzünü yıkamaz... (çünkü) senin kaşlarının mihrabına secde etmek benim için yeterlidir.)
"kâ'be hakkı avni baş eğmez namâza yüz yumaz
kaşların mihrâbına yeter secde kıblem bana"
( ey kıblem (gibi her an yöneldiğim sevgili!) kâbe hakkı için, avni namaz kılmak maksadıyla başını eğip, yüzünü yıkamaz... (çünkü) senin kaşlarının mihrabına secde etmek benim için yeterlidir.)
Hiç kimse yok kimsesiz
Herkesin var bir kimsesi
Ben bugün kimsesiz kaldım
Ey kimsesizler kimsesi
Kimse aradığım yollarda
Kimsesizlik kimsem oldu
Dinsin artık hicranın cana
Kimse aradığım yollar
Kimsesiz kimselerle doldu.
Herkesin var bir kimsesi
Ben bugün kimsesiz kaldım
Ey kimsesizler kimsesi
Kimse aradığım yollarda
Kimsesizlik kimsem oldu
Dinsin artık hicranın cana
Kimse aradığım yollar
Kimsesiz kimselerle doldu.
bir erkek ismi
oğuz aral ın bir tiplemesi
oğuz aral ın bir tiplemesi
"bağlamaz firdevs e gönlini kalata yı gören
servi anmaz anda ol ser-i dilara yı gören
bir firengi şivelü isa yi gördüm anda kim
lebleri diridüdür dir idi isa yı gören "
avni
bu şiiri galata semti için yazmıştır.
servi anmaz anda ol ser-i dilara yı gören
bir firengi şivelü isa yi gördüm anda kim
lebleri diridüdür dir idi isa yı gören "
avni
bu şiiri galata semti için yazmıştır.
--spoiler--
gazel
bâde-i nâb ile buldu rûh-ı cânân revnak
gûyiyâ güller ile buldu gülistân revnak
zülf-i miskîn ki rûh-ı yâr ile tâbende durur
şem'-i pürnûr ile san buldu şebistân revnak
göricek yaşımı naz ile salınır ol yâr
cûyibar ile bulur serv-i hırâmân revnak
işidip nâlemi handân olur ol yâr bulur
na'ra-i bülbül ile gonca-i handân revnak
eşk-i çeşmimle olur lâ'l-i leb-i yâr ferah
tâb-ı kevkeble bulur lâ'l-i bedahşân revnak
hatt u hâl ile bulur avnî rûh-ı yâr şeref
bâblarla nitekim buldu gülistân revnak.
------------------
ağlasa derd-i derûnum çeşm-i giryânım sana
âşikâr olurdu gâlib râz-ı pinhânım sana
mesned-i hüsn üzre sen ben hâk-i rehde pâymâl
mûr hâlin nice arz ede süleyman'ım sana
şem'i gör kim meclisinde ağlayıp başdan çıkar
hoş yanar yıkılır ey şem'-i şebistânım sana
subh gibi sâdık olduğum gam-ı aşkında ben
gün gibi rûşen durur ey mâh-ı tâbânım sana
dün rakîbin cevrini men' eyledin ben hastadan
eyledi te'sir gûyâ âh u efgânım sana
zahm-ı hicrân şerhi çün mümkün değildir dostum
sîne-çâkinden haber versin girîbânım sana
eyleme gönlün gözün cevr ile avnî'nin harâb
dürr ü gevherler verir bu bahr ile kânım sana.
--spoiler--
gazel
bâde-i nâb ile buldu rûh-ı cânân revnak
gûyiyâ güller ile buldu gülistân revnak
zülf-i miskîn ki rûh-ı yâr ile tâbende durur
şem'-i pürnûr ile san buldu şebistân revnak
göricek yaşımı naz ile salınır ol yâr
cûyibar ile bulur serv-i hırâmân revnak
işidip nâlemi handân olur ol yâr bulur
na'ra-i bülbül ile gonca-i handân revnak
eşk-i çeşmimle olur lâ'l-i leb-i yâr ferah
tâb-ı kevkeble bulur lâ'l-i bedahşân revnak
hatt u hâl ile bulur avnî rûh-ı yâr şeref
bâblarla nitekim buldu gülistân revnak.
------------------
ağlasa derd-i derûnum çeşm-i giryânım sana
âşikâr olurdu gâlib râz-ı pinhânım sana
mesned-i hüsn üzre sen ben hâk-i rehde pâymâl
mûr hâlin nice arz ede süleyman'ım sana
şem'i gör kim meclisinde ağlayıp başdan çıkar
hoş yanar yıkılır ey şem'-i şebistânım sana
subh gibi sâdık olduğum gam-ı aşkında ben
gün gibi rûşen durur ey mâh-ı tâbânım sana
dün rakîbin cevrini men' eyledin ben hastadan
eyledi te'sir gûyâ âh u efgânım sana
zahm-ı hicrân şerhi çün mümkün değildir dostum
sîne-çâkinden haber versin girîbânım sana
eyleme gönlün gözün cevr ile avnî'nin harâb
dürr ü gevherler verir bu bahr ile kânım sana.
--spoiler--
Arapça'dan dilimize geçmiş bir kelimedir. isim olarak da kullanılır. "yardım ve yardımcılıkla ilgili" anlamına gelir.
Sihirli annemde kafayi perilerle bozan zat.
Fatih sultan mehmet'in mahlasıdır. Kendisi gerçekten 15. asır için büyük bir divan edebiyatı şairidir. gazelleri bugün bile dillerde gezer.
"ağlasa aşık bela-yi hicr ile nalan olup
Gözlerinden akan anın yaş yerine kan olup..."
Böyle başlayan bir gazeli vardır ki, bence 15. asır edebiyatımızın en güzel gazeli bu gazeldir.
"ağlasa aşık bela-yi hicr ile nalan olup
Gözlerinden akan anın yaş yerine kan olup..."
Böyle başlayan bir gazeli vardır ki, bence 15. asır edebiyatımızın en güzel gazeli bu gazeldir.
1903 yılında george jakob tarafından yayımlanan fatihin şiirlerinde kullanılan mahlasıdır. genellikle avniya şeklinde divanında geçer. divan şiirinin yeni oluşmaya başladığı dönemde yazılmıştır. bu divanda bazı hatalar görülmekle birlikte, fatih'in şairliği çok da mükemmel değildir. bazı şiirlerinde işret ve şarabı övdüğü ve aynı zamanda galata'nın nigarlarına da hayranlığını ortaya koymuştur.
Kafasına şaplağı yer ama elma çalmayı bırakmaz, kaşı gözü yarılır ama Dilaver'e kafa tutmayı sürdürür, annesinin terlikleri başında uçar ama altın gününe gelen kadınları röntgenlemekten kimse onu alıkoyamazdı. neden hiç heykeli yoktur, burnundan sarkan bir damla sümüğü, askılarından biri düşmüş kısa paça pantolonu ve o muhteşem gülümsemesi ile neden şehrin en stresli noktalarında bize hareket çekmek için beklemez. Avni, tüm çizgi kahramanların en naifiydi, en terbiyesizi ve en sevimlisiydi. Onu okuyarak büyüdük ama o hiç büyümedi. Oğuz Aral aramızdan ayrılınca yetim kaldı, elini tutan da olmadı ne yazık ki. Ama bu gece bir çilingir sofrası kursak, Oğuz Aral'a kadeh kaldırsak, emin olun ki Avanak Avni orada, eli pantolonunun içinde, "dıgıl dıgıl" bağırıyor olacaktır. Şerefe Oğuz Abi. (Habertürk)
- Avni'yi oğuz aral gırgır'ın bazı sayılarında büyütmüştür. Ortadan ayrık, uzun sarı saçlı, dönem itibarı ile ispanyol paça pantolon giyen bir adam olmuştur Avni. dilaver ile arası hala bozuktur. Ama hepsinden önemlisi konuşmaktadır. Sanırım Avni'nin konuşması onu sevenlerinin gözünde sevimliliğini ve masumiyetini ortadan kaldırınca bunu hisseden Oğuz Aral devam etmedi o yönde. Ama kuşağım üzerinde düşününce çok büyük etkisi olan, adeta yaşayan minik bir çocuktu Avni. Onun zaman zaman bir çizgi karakter olduğunu unutur, kimi zaman güler kimi zaman da onu döven dilavere çok kızardım. Şimdi o karakterlerin tümüyle birlikte Avni'nin de gitmiş olduğunu farkediyorum ve bu büyümüş olduğumu hissettirdiği için içimi burkuyor. Avni Aynı zamanda Gırgır kapandıktan sonra, yerine geçen Hıbır ve Dıgıl'ın ardından çıkan üçüncü mizah dergisiydi. Ömrü benzerleri gibi çok olmadı.
- Avni'yi oğuz aral gırgır'ın bazı sayılarında büyütmüştür. Ortadan ayrık, uzun sarı saçlı, dönem itibarı ile ispanyol paça pantolon giyen bir adam olmuştur Avni. dilaver ile arası hala bozuktur. Ama hepsinden önemlisi konuşmaktadır. Sanırım Avni'nin konuşması onu sevenlerinin gözünde sevimliliğini ve masumiyetini ortadan kaldırınca bunu hisseden Oğuz Aral devam etmedi o yönde. Ama kuşağım üzerinde düşününce çok büyük etkisi olan, adeta yaşayan minik bir çocuktu Avni. Onun zaman zaman bir çizgi karakter olduğunu unutur, kimi zaman güler kimi zaman da onu döven dilavere çok kızardım. Şimdi o karakterlerin tümüyle birlikte Avni'nin de gitmiş olduğunu farkediyorum ve bu büyümüş olduğumu hissettirdiği için içimi burkuyor. Avni Aynı zamanda Gırgır kapandıktan sonra, yerine geçen Hıbır ve Dıgıl'ın ardından çıkan üçüncü mizah dergisiydi. Ömrü benzerleri gibi çok olmadı.
Fatih sultan Mehmet'in şiirlerini yazarken kullandığı mahlası.
Hiç kimse yok kimsesiz
Herkesin var bir kimsesi
Ben bugün kimsesiz kaldım
Ey kimsesizler kimsesi
Kimse aradığım yollarda
Kimsesizlik kimsem oldu
Dinsin artık hicranın cana
Kimse aradığım yollar
Kimsesiz kimselerle doldu
Hiç kimse yok kimsesiz
Herkesin var bir kimsesi
Ben bugün kimsesiz kaldım
Ey kimsesizler kimsesi
Kimse aradığım yollarda
Kimsesizlik kimsem oldu
Dinsin artık hicranın cana
Kimse aradığım yollar
Kimsesiz kimselerle doldu
''bir hakikat kalmasın alemde allah'ım nihan'' gibi zaman mekan ötesi evrensellikteki harika dizenin müellifi ali insan, büyük fatih...
sâkiyâ mey sun ki bir gün lâlezâr elden gider
irüşür fasl-ı hazan bâg ü bahâr elden gider
her nice zühd ü salâha mail olur hâtırum
gördügümce ol nigân ihtiyar elden gider
şöyle hâk oldum ki âh itmeğe havf eyler gönül
lâ-cerem bâd-ı sabâ ile gubâr elden gider
gırra olma dilberâ hüsn ü cemâle kıl vefa
baki kalmaz kimseye nakş ü nigâr elden gider
yâr içün agyâr ile merdâne ceng itsem gerek
it gibi murdar rakîb ölmezse yâr elden gider
irüşür fasl-ı hazan bâg ü bahâr elden gider
her nice zühd ü salâha mail olur hâtırum
gördügümce ol nigân ihtiyar elden gider
şöyle hâk oldum ki âh itmeğe havf eyler gönül
lâ-cerem bâd-ı sabâ ile gubâr elden gider
gırra olma dilberâ hüsn ü cemâle kıl vefa
baki kalmaz kimseye nakş ü nigâr elden gider
yâr içün agyâr ile merdâne ceng itsem gerek
it gibi murdar rakîb ölmezse yâr elden gider
yedinci nesil silik.
(bkz: avanak avni) .
güncel Önemli Başlıklar