bugün
- mustafa kemal atatürk4
- kemalist dünya23
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet14
- true'nun çaylak olması17
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek3
- hırt2
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım2
- şevval şahin2
- kadir inanır17
- antalyada üşümek3
- türk soyu ve arap soyu birdir9
- hapşırmak2
- velvet28
- aşk3
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler3
- üniversitelerin gereksiz olması13
- fatsalı kadir'in yeşilçam'a uzanan hikayesi2
- ispanya'nın uruguay'ı elemesi2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- evagreen2
- israil6
- ona bir şey söyle9
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- aile evinde yaşamak13
- yeni bir kitaba başlama sorunu3
- 2026 dünya kupası27
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- sedat pekmez21
- yazarların iyi olduğu konular9
- sözlüğü bırakmak istemek8
- arkadaşlar uyudunuz mu5
- salak erkek neden bu kadar çok8
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- futbol21
- galatasaray lobisi11
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- seri gizli artı oy veren melek7
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- anın görüntüsü17
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü2
- birader yazar olmak12
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor14
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- sözlük yazarlarının kombinleri8
- hızlı para kazanmanın yolları14
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- 26 haziran 20266
- özlü sözler5
Son dönem yunanistan sinemasının ezber bozan sinema filmleri külliyatına bir armağanı.
23 Yaşındaki bir kızın babasına karşı duyduğu cinsel arzuyu alışılagelmiş biyolojik, kimyasal, ahlaksal, toplumsal ve dinsel muhalefet nedeniyle içine atıp karşı cinse, hemcinse yani insana yabancılaşarak içinde bulunduğu tezatlıklarla mücadelesinin hikayesi.
--spoiler--
Bu filmde ölümü pazarlayan bir adam var.
--spoiler--
23 Yaşındaki bir kızın babasına karşı duyduğu cinsel arzuyu alışılagelmiş biyolojik, kimyasal, ahlaksal, toplumsal ve dinsel muhalefet nedeniyle içine atıp karşı cinse, hemcinse yani insana yabancılaşarak içinde bulunduğu tezatlıklarla mücadelesinin hikayesi.
--spoiler--
Bu filmde ölümü pazarlayan bir adam var.
--spoiler--
Kynodontası üreten ekibin ikinci işi. yine çok enteresan. sanırım ne yapsalar izlerim, bambaşka şeyler izlettiriyorlar. helal olsun.
filmin soundtrackinin en dikkat çekici parçası.
http://www.youtube.com/wa...3uuXQA&feature=g-hist
http://www.youtube.com/wa...3uuXQA&feature=g-hist
2010 yunanistan yapımı çok ilginç bir film. felsefi bir film; bu anlamıyla bakınca türk sinemasına çok rahat nal toplatır. bizde her şey makara kukara, ciddi hiçbir şey yok. necip fazıl'ın deyimiyle, "fikir denince yüzüne sigara dumanı üflenmiş kedi gibi kaçıyor" türk sineması...
gelelim filmin konusuna: bir tür ateizm propagandası. ama yönetmen fazlasıyla ekstrem noktalara dokunmuş. bizdeki ateler gibi, "maymundan gelme yok ya" demiyor. insan psikolojisini direkt orangutanlara götürüyor.
işin içinde ödipus komğleksi de vurgulu biçimde var. ama bu konu duygusal biçimde işleniyor. çünkü kızın, şeyini merak ettiği babası, yatalak hasta. teorik bağlamda geçiyor mesele. ama ödipus kompleksinin doğası gereği, adamın kızına karşı bir ilgisi yok. hatta şöyle bir laf geçiyor:
- bırakalım da bazı şeyler tabu olarak kalsın!
niye anne baba tabusunu yıkmaya cesaret edemediklerini bilmiyoruz tabii. (avrupa sinemasında bunu yapanlar da var.) ama sonuçta aile tabusunu yıkıyorlar. ve film bu açıdan, mistik bir soruyu gündeme getiriyor:
- aileyi ortadan kaldırınca geriye ne kalır?
herhalde bu filmdeki gibi bir şey... sonunda yakılıp küllerini tabiata savurmak falan... "hiç" yani... hiçizm felsefesi... felsefi bir arayış ve iğrençlikler sınırı...
meraklıları bulsun izlesin derim. komşuda felsefe var!
gelelim filmin konusuna: bir tür ateizm propagandası. ama yönetmen fazlasıyla ekstrem noktalara dokunmuş. bizdeki ateler gibi, "maymundan gelme yok ya" demiyor. insan psikolojisini direkt orangutanlara götürüyor.
işin içinde ödipus komğleksi de vurgulu biçimde var. ama bu konu duygusal biçimde işleniyor. çünkü kızın, şeyini merak ettiği babası, yatalak hasta. teorik bağlamda geçiyor mesele. ama ödipus kompleksinin doğası gereği, adamın kızına karşı bir ilgisi yok. hatta şöyle bir laf geçiyor:
- bırakalım da bazı şeyler tabu olarak kalsın!
niye anne baba tabusunu yıkmaya cesaret edemediklerini bilmiyoruz tabii. (avrupa sinemasında bunu yapanlar da var.) ama sonuçta aile tabusunu yıkıyorlar. ve film bu açıdan, mistik bir soruyu gündeme getiriyor:
- aileyi ortadan kaldırınca geriye ne kalır?
herhalde bu filmdeki gibi bir şey... sonunda yakılıp küllerini tabiata savurmak falan... "hiç" yani... hiçizm felsefesi... felsefi bir arayış ve iğrençlikler sınırı...
meraklıları bulsun izlesin derim. komşuda felsefe var!
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar