bugün

biri telefon diğeri telefon pc program yazılım vs çıkartan iki şirket. biri finlandiya diğeri abd kuruluşludur.

ve sürekli birbirleriyle kafa kafaya gidecek cihazlar yaparlar. ama her defasında apple öndedir. bu da su götürmez bir gerçektir.
görsel
nokia nın bence en büyük hatalarından birisi dokunmatiğe geçiş sürecinde kapasitif ekran yerine rezistif yani basmatik ekran kullanmasıdır. sırf çok daha ucuz diye sikindirik bir basmatik ekran kullanıyordu. öyle ki kullanmak için bu ekranları steve jobs ın iğrenç diye tanımladığı küçük plastik bir kaleme ihtiyacınız vardı. firmalar inatla bu ekrana sahip cihazlara sik kadar menülere ikonlara sahip yazılımlar üretirdi. haliyle basmak için kalem şarttı onlara. iphone işte bu sorunu çözdü en başta. ios arayüzü tamamen bu sorunu çözmek için tasarlanmıştı. parmaklarla kullanmak için daha iyi bir arayüz yoktu öyle diyeyim. android in ilk sürümleri bile ios kadar kullanışlı değildi.
© copyright 2005 - 2026