bugün

“Sizi yarattık, sonra şekil verdik, sonra meleklere, 'Adem'e secde edin' dedik; iblis'ten başka hepsi secde etti. O ise secde etmedi. Allah, 'Sana emrettiğim halde, seni secdeden alıkoyan nedir?' dedi. (iblis) 'Beni ateşten, onu çamurdan yarattın, ben ondan üstünüm' cevabını verdi. (Allah) Ona, 'in oradan, orada büyüklenmek sana düşmez, defol. Sen alçaktakilere aitsin' dedi. (iblis) ‘Kıyamet gününe kadar bana süre tanı” dedi. (Allah) ‘Peki sana süre tanıdım” dedi. (iblis) ‘Beni yoldan çıkardığın için ben de senin Doğru Yolun üzerinde onlara karşı oturacağım, onlara önden, arkadan, sağdan, soldan sokulacağım, ve onların çoğu sana şükretmeyecek,’ dedi. (Allah) ‘Lanetlendin ve kovuldun, defol git; sana uyacak olanların hepsini cehenneme dolduracağım' dedi.” Hicr 28-40
Cevap: Allah’la Şeytan arasındaki bu münakaşayı dikkatle izleyin. Piyon hükmündeki bir meleğe Allah’ın boyun eğdirememesi, ona doğru yolu gösterememesi, isyan edip kötülük yoluna saptığı halde onun cezasız çıkıp gitmesine göz yumması çok tuhaftır. Allah böyle büyük bir hataya nasıl düşer?

Şeytan insanları kötü yola düşürdüğüne ve Allah da Şeytanı kötü yola düşürdüğüne göre, demek ki Allah Şeytanın Şeytanıdır. Nitekim Şeytan da Allah’ı, haklı olarak, kendisini doğru yoldan çıkarmakla itham etmektedir. Bu anlatım, Allah’ın iyiliğini göstermez; yeryüzündeki tüm kötülüklerin nihai kaynağı olduğunu gösterir. Müslümanlar böyle bir tanrıyı belki kabul edebilir, ama diğer iyi ve bilge insanlar bunu kabul edemez.
Allah’ın melekle konuşma biçimi, onu tıpkı insanlar gibi fiziksel beden sahibi, bilgisi kısıtlı ve adaletsiz biri yapmaktadır. Bilge insanların islam dinini reddetmelerinin sebebi budur.
Şeytan, insana secde etmemekte haklıdır. Bugün tüm taraflar, insana secde etmenin günah olduğu noktasında hemfikirdir. Buna rağmen, burada iddia edildiği üzere, Allah’ın insana tapınmayı emretmesi bizim kavrayışımızı aşar. Bu masaldan çıkaracağımız en önemli sonuç, akılcı (rasyonel) itaat öğretisinden asla sapmamak gerektiğidir – emri veren tanrı bile olsa sapmamak gerekir, nerede kaldı insan!

sevan nişanyan
çelişkili konudur yada çeviride sıkıntı vardır. zaten meâl olarak okunduğunda mantıklı gelmemektedir. şeytan fırçayı yedikten sonra , bana kıyamete kadar süre tanı nasıl der ? nerden biliyor allahın insanları sınav yapacağını ?
olaya birde şu açıdan bakalım:

ya allah bizim bildiğimiz gibi değilse ve insanları sadece kendi zevki ve isteklerine göre faşist bir şekilde yönetmek isteyen birisiyse ve şeytanda en sonunda "böyle yönetim mi olur, insanları özgür bırakmalısın" diyerek büyük bir devrimi başlatan bir devrimciyse?

düşünsenize gerçekten de böyle bir durum olduğunu. şeytan allah'ın insanları baskı altında yönetme şekline karşı çıkmış ve sürekli insanları kendi tarafına çekip büyük bir isyan yaratıp yönetimi ele geçirmeye çalışıyormuş.
yaratan ile yaratılan arasında münakaşa olamaz. şeytan'a kıyamete kadar ruhsat verilmiştir. kıyamet'te avaneleriyle birlikte cezalandırılacaktır.
Şeytan kötülüğün tasfiridir maddi manalar yükleyip hikayeler uydurmayın şuna.
nur'unun yüceliğinden hz muhammed'le perde arkasından konuştuğuna inanılan allah'ın şeytan'la münakaşaya girmesidir.

şeytanın hammaddesi ile ilgili bir direnç söz konusu olabilir.
Şeytan, Allah ın adem ile havva nın yasak meyveden yiyerek cennetten konulacağını bilmiyordu. Allah şeytan ın adem ile havva yı kandırarak yasak meyveyi yedireceğini biliyordu. Bilmezse zaten Allah olamaz.

Dedi ki: ‘Kiminiz kiminize düşman olarak, hepiniz oradan inin.'” (Taha, 20/123)
mealindeki ayetin ifadesinde; gerekse

“Derken şeytan onların ayaklarını kaydırarak, içinde bulundukları nimet yurdundan çıkardı. Biz de: 'Haydi, dedik, birbirinize düşman olarak yeryüzüne inin! Siz orada belirli bir süre ikamet edip yararlanacaksınız.'”,

"Dedik ki: 'inin oradan hepiniz!'” (Bakara, 2/36, 38)
mealindeki ayetlerin içinde yer alan “Birbirinize düşman olarak yeryüzüne inin! - inin oradan hepiniz!” ifadelerinden Âdem ve Havva’nın dışında birilerinin/birinin olduğunu göstermektedir. Alimler, bu birinin iblis/şeytan olduğunu söylüyorlar(bk. Taberî, Razî, ibn Kesir, ilgili ayetlerin tefsiri).

- Yukarıda mealleri verilen ayetler ile

“Allah buyurdu: 'Söyle bakayım, Sana emrettiğim halde, secde etmene mani nedir?' iblis: 'Ben ondan daha üstünüm; çünkü Sen beni ateşten, onu ise bir çamur parçasından yarattın.' dedi. 'Çabuk in oradan!' buyurdu Allah, 'Öyle orada kurulup da büyüklük taslamak senin haddin değildir. Çabuk çık, çünkü sen alçağın tekisin!'” (A'raf, 7/12-13)
“Öyle ise” dedi, “Sen beni azgınlığa mahkûm ettiğin için, ben de onları gözetlemek üzere Senin doğru yolunun üzerinde pusu kurup oturacağım. Sonra onların gâh önlerinden, gâh arkalarından, gâh sağlarından, gâh sollarından sokulacağım, vesvese verip pusu kuracağım, Sen de onların ekserisini şükreden kullar bulmayacaksın." Allah şöyle buyurdu: “Alçak ve kovulmuş olarak çık oradan! Onlardan kim sana uyarsa, iyi bilin ki cehennemi sizlerle dolduracağım.”(A'raf, 7/16-18)
mealindeki ayetler arasında görünürde bir çelişki varmış gibi gelebilir.

- Şeytanın ilgili sözlerinden anlaşılıyor ki, onun kovulması vesvese vermesine engel değildir. Şeytanın vesvesesini uygulamaya koyduğunu ve zeminin buna müsait olduğunu gösteren aşağıda mealleri verilmiş ayetlerden anlaşılmaktadır:

“Sana gelince Âdem, seninle eşin cennete yerleşiniz, istediğiniz her tarafından yiyip içip yararlanınız. Yalnız sakın şu ağaca yaklaşmayın! Böyle yaparsanız zalimlerden olursunuz. Fakat şeytan onlara, gözlerinden gizlenmiş olan edep yerlerini açığa çıkarmak için vesvese verdi. Onlara şöyle telkinde bulundu: 'Rabbinizin size bu ağacın meyvesini yasaklamasının tek sebebi, sizin meleklerden veya ölümsüz hayata kavuşanlardan olmanızı önlemektir.' diyerek, kendisinin onların iyiliğini istediğine dair yemin üstüne yemin etti.”(A'raf, 7/19-21).
Şimdi soru çerçevesinde konuyu maddeler halinde açıklayalım:

a. Bu farklı ayetlerden anlaşılıyor ki, şeytanın iki ayrı kovulması söz konusudur: Birincisi, Hz. Âdem’e secde etmediği için kovulmuştur. ikincisi: Hz. Âdem’i aldattığı için kovulmuştur. Birinci kovulma; cennetten tamamen menedilme manasına değil, onun eski değerinden aşağı düşürülmesi, -deyiş yerindeyse- rütbelerini sökmek manasına gelir. Bununla beraber cennete girip vesvese vermesi için kapı açıktır. ikinci kovulma ise, tamamen cennete girmesini engelleyen bir cezadır(bk. Beydavî, ibn Aşur, Bakara suresi 36. ayetin tefsiri).
Cenneten atilan seytan nasil ademle havvayi kandirdi birinci sorum?

Meleklerden birden fazla varken neden seytandan bir tane vardir?

Seytanin asilik yaparak secde etmeden etmedigi andan onceki gorevi yada yaratilma amaci neydi?

Seytanda melek gibi birden fazla ise butun seytanlar mi secde etmedi yada arada edenler meleklige terfi mi aldi? En onemlisi seytan secde etseydi dunyada nasil sinanacaktik.

Seytanin curetkarligini dusununce yunan tanrilari aklimda canlaniyor nedense
Ben şeytanın direk Allah'la münakaşeye girebileceğini düşünmüyorum. Bence Şeytan Melekler Konseyi ile tartıştı. Hani Kur'an'da Bazen Biz diye başlayan ayetler vardır ya işte o kişilerle münakaşe etmiştir bence. ( "Kur'ân'ı kesinlikle biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız."(Hicr, 15/9) bunun gibi ) Şeytanda insanların yaratılmasının gereksiz olduğunu kanıtlamak istedi. "dedik ki: 'inin oradan hepiniz!'” (bakara, 2/36, 38). Allah şeytanla birlikte yolladı bu dünya'ya bizi ve şeytana da mühlet verdi. Meleklerinde bize yardım etmeleri için izin verdi. irademiz var ve 2 tanede rehberimiz seçeceğimiz yol bize kalmış.
Seytanla hayati boyunca hic konusamamis insanin munakasa zannettigi seydir.
şeytan'ın trip atmasıdır. "peki neden ben değil de adem .s"
kutsal münakaşa. tarafını seç. kahramanını seç. ona en pahalı zırhları giydir. en iyisi sen ol kitleleri peşinden sürekle. kahraman olma şansı senin elinde.

hem android hem ios uyumludur.
sen allahsın kardşm tek at geç ne laf dalaşına giriyon.
böyle bir tartışmadan sonra allah bunu insan denen beşinci sınıf varlıkdan bile saklamamış, insan denen tanımsız,sınıfsız,sorumsuz varlığa konuyu açıp onu tanımlı,sorumlu bir kula dönüştürmek adına karizmasını tehlikeye atmıştır.burda biraz naif düşünelim dersek,allah diktatörlük yapmak yerine varlıklara irade hakkı veriyor ve tavırlarına göre yok etmek yerine cezalandırıp islah etmek istiyor.ancak kıyamete kadar süre verdiği şeytanın sonuçta yok olacağı kesinken insan nasıl böyle bir riske giriyor anlamak mümkün değil ve ilk günah böylece göz göre göre işleniyor.bu noktada acaba şeytan türk müydü sorusu kafamı kurcalıyor."madem benim sonum ateş,buna sebep olan insanı da yanımda götürmeliyim"düşüncesi tam da bir türkün beyin kıvrımlarından çıkmışa benziyor.allah garibim insana herşeyi detaylı anlattığı halde insan koca allaha değil de şeytana uyuyor.bu da ikinci perde.bu noktada acaba tüm detaylar anlatılmadı mı insana sorusu aklıma geliyor.zira allah kontrol ediyor bir gün insanı.ve bakıyor ki ilk günah işlenmiş.kontrol de ilginç oluyor.allah sesleniyor ademe"nerdesin?".
Ya kendi yarattığın bir varlıkla niye münakaşaya giriyorsun ki hakikaten garip bir durum? Yok bir de şeytan tarafından bakınca şöyle bir durum var; seni yaratan varlıkla sidik yarısına girmek için nasıl bir yürek lazım adama? La istese parçik pinçik eder seni ama sen diyorsun ki yok ben itaat etmiyorum sana falan.
dinler barış diniyse allahla şeytan neden barışarak bize örnek olmuyor.
Her şeyi bilen Allah (Bakara Suresi, 32) kader yazan Allah, bu münakaşayı ve sonuçlarını bilmiyor mu? Şeytan'ı o yaratmadı mı?
Yukarıda nasıl bir sıkıntı var? Bir yaratıcı kendi yarattığıyla bahis tutuşup bu uğurda kendi yarattığı insanlar arasına sapık, manyak, katil, canavar, deyyus insanlar katarak Şaytan'a uymuşları sergiletiyor. insanı yaratamadın mı? insan, tanrı yapısı insan kötülük yapar mı?

Ne saçma şeyler bunlar, ortalığın Sibirya'dan, Mango'dan haberi yok be! Dön dolaş Orta Doğu, nar, incir, hurma, Arap, Yahudi yazılmış.

Hepsi yahudi tezgâhı. Hem de Allah ve Şeytan'a bahis açtıracak kadar Yahudi tezgâhı.
münakaşa yok. şeytan sadece itaatsizlik ediyor.

Kur'an okusaydınız bu başlığı yazmazdınız.
orospu cocugu karşı gelmeyip hz.adem'e edilseydi simdi hic şeytana uyma derdimiz kalmazdi.
Tanri egosunun bir numarali ornegi. Kendi yarattiginla ne kavga ediyorsun? Sikerim sus de bitsin gitsin. Ayrica islama inanip yaratilan melege kufur etmek de ayri ironi.
ulan şeytan senin yediğin b.klar yüzünden hepimiz öteki tarafta üç buçuk atacağız.
"Hani meleklere:” adem’e secde edin!” demiştik; iblis hariç hemen secde ettiler. (O) cinlerden idi de Rabbinin emrinden çıktı. Şimdi beni bırakıp da onu ve zürriyetini (kendinize) dostlar mı ediniyorsunuz? Halbuki onlar size düşmandır. Zalimler için (bu) ne kötü bir değişmedir." (Kehf, 50)

Cinler de aynı insanlar gibi arzu ve irade sahibi varlıklardır.

Diğer taraftan, iblis in kendine isyan edeceğini bilmeyen bir ilah olur mu? Kendi yarattığı zamandan ve gelecek olaylardan ğafil bir Allah olmaz.

Ulan ateistler! Şu kendinizi Allah ın yerine koyarak Allah ı anlama ahmaklığından da kurtulun artık.