bugün

bir alevinin ifadesine göre aynen şudur:
"tavşan adet görür, adet gören karı sikilmez, bu sebeple tavşan'da yenmez"

velev ki dediklerin doğru ve bi tek tavşan adet görüyor. iyi de biz tavşanı sikmeyeceğiz ki. yiyeceğiz.
(bkz: peygamber daha çok sevişsin diye inen ayetler/#16920551) bu minvalde ortaya atılmış konudur.
mantıksız bir gerekçedir. bir kadınla adet görmediği zamanlar cinsel ilişkiye girilebiliyorsa, tavşanların da sadece adet gördüğü dönemlerde yenmesinin haram olması gerekirdi diye düzeltilse, yine yanlış olur fakat mantık hatası ortadan kalkar diyebiliriz.
adet gören karıyı yalıyomusun ki? ağzına adetli tavşanı alıcaksın?

not: alevi değilim, düşününce mantıklı geldi..
dini mezhebi filan bi kenara bırakırsak. bildiğin kediye benziyo, insan nası yesin onu...
mesnetsiz gerekçedir. o zaman tavuk da bokunu yiyor. tavuk da yeme.
aleviler "hikmet uydurma" konusunda biraz başarısız sanırım.
erkek tavşan adet görmez afiyetle yesinler.
saygı duyulması gereken gerekçe. ilginçmiş amk.
bir rivayete göre alevilerin tarlasına tavşan girdiğin de bir süre o tarlayı ekmezlermiş... alevi bir arkadaşım söyledi.
her kültürde olduğu gibi anlamlı veya anlamsız oluşu önemli olmayan gerekçedir bu. kadın eli değdiğinde abdestin bozulması çok mantıklı zaten.
alevilerin götten haram uydurmasıdır. sonrada aleviler müslüman değil diyenlere kızıyorsunuz.
bir kutsal kitabınız eksik amk. onuda uydurursunuz yakında.

not: şakirt değilim.