bugün

entry'ler (198)

bir sözlük yazarına adını sormak

kullanıcı adı süstür zaten.

barbar turk

tuncer gülensoyun kitabını okumuş besbelli. tatlı bir hocamızdır tuncer hoca. devamını bekleriz

şivesi en güzel olan ilimiz

il olmamasına karşın tatar şivesine bayılırım. Ah bide şive ile ağizı karıştırmasanız. Hayır nesilden nesile geçiyor sonra.

sahilde dolaşmak

ardından kız kulesindeki herhangi bir mekanda enfes bir kahvaltı yapılabilecek bir eylemdir.

tezer özlü vs tomris uyar

edebiyatın kederli yazarı alır.

hüda ya varsa

inananlar için sıkıntılı bir durum değildir. inanmayan(ateist, deist) için poku yedik dedirten kavramdır.

ateistleri dar ağacında sallandırmak

küllerini ganj'a dökmek lazım gelir.

adı sanı pek bilinmeyen ülkeler

avrupa' da olmasına karşılık bilinmiyor pek. Lihtenştayn

en buyuk anarsist

August Spies.

sözlük yazarlarının okuduğu bölümler

tarih. okuya okuya tarih olmazsak.

üçüncü dünya savaşını başlatacak olası sebepler

üçüncü köprü etmenlerden biri olabilecek niteliktedir.

yazarların kime benzediğini tahmin etmek

yazar enrylerinden kime benzediğini tahmin etme mefhumudur.

anadolu nun kapıları türklere açıldı

lise tarihlerinde yanlış anlatılan bilgidir. çünkü isitler anadolunun kapılarını daha önceden açmış hatta erzurumun içlerine kadar akınlar yapmışlardır.

selanikli yazarlar

bu sözlükte pek bir çoğunluğa sahip olmayan yazarlardır.

yazarların en çok yürüyebileceği mesafe

kadıköyden çamlıcaya takriben o yokuşuda sayarsak bir 20 km olması lazım. Gce12' den 3.30 a kadar

islam ın kendi ortaçağı nı yaşadığı gerçeği

evet islam bir oyun sahası. müslümanlarda hristiyan ve yahudilere göre bu sahada oynayan rakipler. hangi bir savaşta duyulmuş yahudilerin savaştığı din uğruna. atasözlerine bile para- savaş- ikiyüzlülükle ilgili deyimler vardır. bizi birbirimize düşürmeye çalışıyorlar.israil devletine kendi arazilerini satan arab müslümanlardan tut, şuan sudan-ürdün-lübnan gibi müslüman ülkelerin her olaydan el etek çekmesidir. bunun tek nedeni dönüp tarihimize bakmamaktır. en basitinden kaçımız islam sosyal hukukunu biliyoruz, kaçımız 3. Ahmed o çeşmeyi oraya neden yaptırmış ya- hû diye sormuşuzdur. Tarih olmuş bitmiş bişey değildir. nasıl insanın bir ömrü varsa insan soyununda bir ömrü vardır. asıl mesele dönüp içimize bakmaktır. en acımasız ve en tarafsız şekilde.

sözlük yazarlarının film tavsiyeleri

lagaan
the pianist
leon
ucuz roman
3 idiots
her çocuk özeldir( öğretmenlere ve ailelere tavsiyemdir).

işidin islamla alakası yok o senaryodur demek

ışid denilen şey, muaviye zamanında tohumları atılmış bir örgüttür. Ha. peygamberde muaviye ile savaşmıştır. şimdi kpatın çenenizi dedirten laf.

her şey benim

insan kendi yapmalı her şeyi eğer bir çözüm üretilecekse kendi üretmeli eğer bir yazı yazacaksa kedi yazmalı, ben yazdım, benim yazım bu diyebilmeli insan. Sporu siyaseti veya insanların ne çektiklerine bakıp eleştirmemeli onu bizzat yaşamalı, çünkü eğer birisini vaya bir dünya görüşünü ya da ne biliyim her hangi bir ideolojiyi eleştirmek için senin karşı taraftan daha üstün yeteneklere ve daha çok bilgi birikimine ihtiyacın vardır. Kendini doldurmadan atılmamalı her yeme. Kendini geliştirmeli en iyisi olmalı dalında, arkeolog olsa bil en iyi arkeolog o olmalı onun adı geçmeli arkeolog denildiğinde. Bu dünya geçici ama yaptıkların kalıcıdır.:Boş insan gibi öldüğünde sadece çocukların hatırlamasın seni. Çoğu kişi üzülsün. 'Bir miras daha göçtü bu diyardan' denilsin senin için. inne ilâ rabbiker ruc’â.( Muhakkak ki dönüş Rabbinedir.) Alak ...

türk tarihi

Eski Türk Tarihi Düşünce Anlayışına Dair

Tarih geçmişlerin bilgisi değildir. Tarih bundan önce meydana gelmiş olaylar toplamı değildir. Tarih belli bir çağdaki bağımsız kültürleri, bağımsız medeniyetleri, bağımsız toplumları, belirli kavim, millet ve ırkları incelemek değildir. Hatta tarih farklı zaman ve devirler boyunca ortaya çıkan gerçekliklerin çeşitli değişim ve dönüşümleri hakkında bilgi de değildir. Tarih, örneğin edebiyat tarihi, bir yazar, şair veya sanatkârın tarihçi namına geçmişte var olan unsurları seçerek yarattığı ve kendi zevk, inanç ve ülküsüne göre belli bir şekil, yön ve mana verdiği şiir veya sanat değildir. Tarih, ibret aynası değildir. Tarih olmuş bitmiş bir şeyden bahsetmek değildir. Tarih şimdiki zamanı meydana getirmiş olan bir geçmiştir. Tarih, geleceğe doğru akış halinde olan bir harekettir; tarih insan türünün ömrüdür. Bir insan tekinin ömründe yaşadığı yıllar boyunca doğumundan şu ana kadar biçimlenip şahsiyet kazandığı bir gerçeklik olması gibi, insan türü de ömrü boyunca, yani yaşadığı tarih içerisinde şimdiki şekline erişmiştir. Dolayısıyla tarih mübalağacı olmaz; egzistansiyalistlerin diliyle söylersek; insan, tarihte mahiyet kazanan bir varlıktır.
Eski Türklerin Bozkırlar coğrafyasında at ve demir üzerine kurulu, kendilerine has bir kültür ortaya koydukları herhâlde bilinir. Fakat bu demirin ve atın mevcut olduğu her yerde böyle bir kültürün doğup gelişeceği manasına gelmez. Nitekim sonraki asırlarda, hem de aynı coğrafi bölge, her iki unsura sahip olan başka kavimler farklı kültür tiplerinde yaşamaya devam etmişlerdir. Çünkü bir kültürün meydana gelmesi için yalnız maddi imkân ve iktisadi faktörler etkili değildir. insan unsuru da bunda etkili olur. Bozkır kültürünü ortaya koyan Türklerin kedilerine has bir düşünce sistemi ve ahlak anlayışına sahiptiler.
Eski Türklere at, insan düşüncesini ve ruhunu okşayan iki beşerî imkân sağlamıştır: Biri, at üstünde insanın kendini başkalarından daha üstün hissetmesi, ikincisi atın hızı sebebi ile kısa zamanda istenilen yere ulaşabilme isteğinin tatmini. Bozkırlı Türkler tarihte bunları gerçekleştiren ilk topluluktur. Birincisi, yani üstünlük duygusu üniversel devlet anlayışının desteği ile eski Türkte, O. Menghin’ in ifadesi ile “beylik gururu” nu uyandırıyor, ikincisi de geniş ufuklara hükmetme arzusunu kamçılıyordu. Bunu gerçekleştirebilmek için ihtiyaç duyulan demir ise mevud idi.

emeğimiz boşa çıkmaz inşallah.