bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- tamar tanrıyar'ın berat albayrak'ı tehdit etmesi2
- anın görüntüsü22
- sözlükteki gizli düşmanım10
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- öldükten sonra bana ne olacak3
- erkekler neden erken ölür3
- içtim şarabı13
- enjoy im vaccinated3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- her kadın güzeldir3
- cilveli dişi yazar botu2
- her insanın bir cini olması8
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- ellerim bos gonlum hos2
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- günün şiiri6
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- düşün ki o bunu okuyor16
- kadir inanır22
- rakı sevmemek7
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- genç görünmeye çalışmak3
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- aşure yapan sözlük kızları7
- şafak çak3
- kemalist dünya24
- hayalet gibi bir insan olmak3
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- çift katlı otobüs3
- avrupada hava sıcaklıkları2
- venezuella depremi3
- büstiyer2
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- true'nun çaylak olması16
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- üniversitelerin gereksiz olması16
- dümbelettin efendi2
- sosyal medya aranmaktır2
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
dün gece mantıklı mantıksız konuşmaların iç içe geçtiği bir program oldu disko kralı.
ilk başta kabullenilmesi gereken orada kimsenin kimseyi temsil etmemiş olduğudur. fakat orada okan bayülgen'in evet uludağ sözlük diyip soruyu yöneltmesi ve karşıdaki kızın 'biz' diye cevaplar vermesi bu durumu değiştirdi. mantıksız kızın kendi fikrini 'bence' diye başlayarak söylemesi gerekirdi.
ikincisi; evet kimsenin acı çekmesinden hoşlanmayız fakat genelleme yapacak olursak yokluklarla bir şeyleri başarmış kişileri, grupları, takımları vs. hep daha çok severiz tutarız. bu futbolda da böyledir müzikte de. kandırmayalım kimseyi. okan bayülgen'in de biraz bahsettiği gibi, eğer kurban amerikalı bir grup olsaydı belki çok daha fazla dinlenirdi ama ülkemizde bu kadar seveni olmazdı. ya da bırakalım amerikalı bir grup olmayı. mor ve ötesi gibi bir grup olurdu. ya da duman ya da athena gibi. tam bilmiyorum bu grupların oluşmasının aşamalarını ancak popüler gruplar için bir aşamadan sonra kaygı duymadıklarını göz önüne alırsak böyledir bu durum.
şahsi fikrim, gerçekten çok zor şartlarda müziğini yapmak isteyen müzisyenler benim açımdan diğer gruplara göre 1-0 öndedir. yaptıkları daha değerli gelir bana. ama demiyorum ki hepsi yokluk çeksin. öyle salakça bir düşünce yok yani. ama çoğumuzda da vardır işte bu ' kendi çabalarıyla bir şeyler yapanları daha çok sevme ' durumu. yani bahsedilen acı çekmesini istemek tabirini böyle açıklamalarını beklerdim oradaki yazarların.
aylin aslım'ın dedikleri de kısmen doğrudur. o konuşan taksitçi elemanın telefonu eminim pahalı bir telefondur. gerçi o arkadaş hakkında çok da fazla konuşmak istemiyorum çünkü bayaa saçmaladı. 'taksit yapsınlar kardeşim o zaman' tarzı bir açıklama hem saçma hem gereksizdi. gerçekten üzerinde konuşmamak bile gerekir.
aylin aslım'ın isyanını çok iyi anlıyorum. gerçekten tamamen kendi çabasıyla bir albüm yapmış ve çıkardığı gün 3500 sitede bedavaya indirildiğini görmüş. bu çok acı bir şey. böyle giderse bir daha albüm çıkaramayacağının farkında ve isyanı kesinlikle haklı. aylin aslım 200 bin satsa, onun dışında yine internetten deli gibi indirilse bu kadar kızacağını zannetmem. o tarz birisi değil bence. bence tabi...
programda bir ara ismail yk ile aylin aslım'ı karşılaştırdı okan bayülgen. şarkısını okudu aylin'in ve aslında allah belanı versin'le aynı tarz gibi dedi. doğru da. ama burada başarı kriteri aranamaz. neticede 10-16 yaş arası genç kızların çok büyük çoğunluğu ismail yk albümünü satın alır aylin aslım'ın albümünü almaz. yine 10-16 yaş arası erkeklerin kızlar kadar olmasa da büyük çoğunluğu ismail yk albümünü satın alır ya da büyük bir zevkle dinler aylin aslın'ı hiç dinlemez. çok çok azdır dinleyen. bu gerçekten de bir kültür farkıdır. fakat aylin aslım'ı dinleyenler çok kültürlüdür anlamında demiyorum. neticede rock müziğin türkiye'deki yeri belli. ama zaten bu karşlılaştırmanın gereksiz olduğunu kendisi de biliyordur ve çok fazla üzerinde durmaması gerektiğini de biliyordur.
müzisyen olmaya çalışan biri olarak şöyle düşünüyorum. beğendiğiniz birisinin albümünü gidin alın. aylin aslım'ı seviyorsanız albümlerini alın. senede 10 albüm çıkartmıyor ki... 10 lira koymaz size kandırmayalım birbirimizi. fakiriz öğrenciyiz edebiyatı işin yalan kısmı. eğer gerçekten müziğe değer veriyorsan 2-3 gün sigara içmezsin, ya da 2-3 gün okula yürüyerek gidersi patatesli filan yemezsin ne bileyim, alırsın yani o albümü. almalısın. çünkü O ve O'nun gibilerin yaptığı şeyler 10 liradan çok çok daha değerli. mukayese bile edilemez. o yüzden ya dürüst olalım ya da boşu boşuna sırf laf olsun diye ortalığa çıkıp konuşmayalım. bu kadar...
ilk başta kabullenilmesi gereken orada kimsenin kimseyi temsil etmemiş olduğudur. fakat orada okan bayülgen'in evet uludağ sözlük diyip soruyu yöneltmesi ve karşıdaki kızın 'biz' diye cevaplar vermesi bu durumu değiştirdi. mantıksız kızın kendi fikrini 'bence' diye başlayarak söylemesi gerekirdi.
ikincisi; evet kimsenin acı çekmesinden hoşlanmayız fakat genelleme yapacak olursak yokluklarla bir şeyleri başarmış kişileri, grupları, takımları vs. hep daha çok severiz tutarız. bu futbolda da böyledir müzikte de. kandırmayalım kimseyi. okan bayülgen'in de biraz bahsettiği gibi, eğer kurban amerikalı bir grup olsaydı belki çok daha fazla dinlenirdi ama ülkemizde bu kadar seveni olmazdı. ya da bırakalım amerikalı bir grup olmayı. mor ve ötesi gibi bir grup olurdu. ya da duman ya da athena gibi. tam bilmiyorum bu grupların oluşmasının aşamalarını ancak popüler gruplar için bir aşamadan sonra kaygı duymadıklarını göz önüne alırsak böyledir bu durum.
şahsi fikrim, gerçekten çok zor şartlarda müziğini yapmak isteyen müzisyenler benim açımdan diğer gruplara göre 1-0 öndedir. yaptıkları daha değerli gelir bana. ama demiyorum ki hepsi yokluk çeksin. öyle salakça bir düşünce yok yani. ama çoğumuzda da vardır işte bu ' kendi çabalarıyla bir şeyler yapanları daha çok sevme ' durumu. yani bahsedilen acı çekmesini istemek tabirini böyle açıklamalarını beklerdim oradaki yazarların.
aylin aslım'ın dedikleri de kısmen doğrudur. o konuşan taksitçi elemanın telefonu eminim pahalı bir telefondur. gerçi o arkadaş hakkında çok da fazla konuşmak istemiyorum çünkü bayaa saçmaladı. 'taksit yapsınlar kardeşim o zaman' tarzı bir açıklama hem saçma hem gereksizdi. gerçekten üzerinde konuşmamak bile gerekir.
aylin aslım'ın isyanını çok iyi anlıyorum. gerçekten tamamen kendi çabasıyla bir albüm yapmış ve çıkardığı gün 3500 sitede bedavaya indirildiğini görmüş. bu çok acı bir şey. böyle giderse bir daha albüm çıkaramayacağının farkında ve isyanı kesinlikle haklı. aylin aslım 200 bin satsa, onun dışında yine internetten deli gibi indirilse bu kadar kızacağını zannetmem. o tarz birisi değil bence. bence tabi...
programda bir ara ismail yk ile aylin aslım'ı karşılaştırdı okan bayülgen. şarkısını okudu aylin'in ve aslında allah belanı versin'le aynı tarz gibi dedi. doğru da. ama burada başarı kriteri aranamaz. neticede 10-16 yaş arası genç kızların çok büyük çoğunluğu ismail yk albümünü satın alır aylin aslım'ın albümünü almaz. yine 10-16 yaş arası erkeklerin kızlar kadar olmasa da büyük çoğunluğu ismail yk albümünü satın alır ya da büyük bir zevkle dinler aylin aslın'ı hiç dinlemez. çok çok azdır dinleyen. bu gerçekten de bir kültür farkıdır. fakat aylin aslım'ı dinleyenler çok kültürlüdür anlamında demiyorum. neticede rock müziğin türkiye'deki yeri belli. ama zaten bu karşlılaştırmanın gereksiz olduğunu kendisi de biliyordur ve çok fazla üzerinde durmaması gerektiğini de biliyordur.
müzisyen olmaya çalışan biri olarak şöyle düşünüyorum. beğendiğiniz birisinin albümünü gidin alın. aylin aslım'ı seviyorsanız albümlerini alın. senede 10 albüm çıkartmıyor ki... 10 lira koymaz size kandırmayalım birbirimizi. fakiriz öğrenciyiz edebiyatı işin yalan kısmı. eğer gerçekten müziğe değer veriyorsan 2-3 gün sigara içmezsin, ya da 2-3 gün okula yürüyerek gidersi patatesli filan yemezsin ne bileyim, alırsın yani o albümü. almalısın. çünkü O ve O'nun gibilerin yaptığı şeyler 10 liradan çok çok daha değerli. mukayese bile edilemez. o yüzden ya dürüst olalım ya da boşu boşuna sırf laf olsun diye ortalığa çıkıp konuşmayalım. bu kadar...
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar