bugün
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle20
- iş kadını yazarlar6
- kadın motorcunun yol kesip sürücüye saldırması4
- yetersizim diyerek istifa etmek3
- meloş nerede sorunsalı4
- artık ulu sözlüğümüze fotoğraf atılabilmesi4
- krista allen2
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi5
- beyaz otomobil satın almak9
- ikinci el elbise giymek2
- ideal sevgilinin en önemli özelliği6
- ege waw2
- çok tanrılı dinlerde somut delil yokluğu6
- düşün ki o bunu okuyor4
- sevgiliye en güzel hitap şekli4
- hoşgeldin pazartesi7
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- ilişkilerde yapılan en büyük hatalar6
- pazar günü aktiviteleri4
- nervio'nun memleketi3
- ibrahim hacıosmanoğlu5
- ilk buluşmada sevgilisine mangal yakan erkek4
- paris te son tango5
- park etmek sanatı4
- 2026 dünya kupasında tutulan takım5
- sol tarafın inzal olması3
- bugün de meme atan olmaması8
- 2026 dünya kupası17
- amy adams2
- haksızsam haksızsın deyin2
- idolün ünlünün bokunu yer misin4
- göğsüne dilan polat yazdıran başörtülü bacı8
- ulan orospu seni rüyamda bile görmedim3
- 22 haziran 2026 uruguay yeşil burun adaları maçı5
- kulak arkasını keselemek3
- babalar günü hediyesi2
- entelektüelin teorisiyle pratiğinin çelişmesi2
- neredesin2
- yer çekimine küsmek3
- yedi bela hüsnü'deki cemal2
- senle sevişmedi diye birine küsmek3
- kız ismet2
- lahmacunu elle yiyen kız18
- engellediğim yuzır başlığıma yazmasın2
- ayağında terlikle ülke yönetmek2
- ev kredisi çeken asgari ücretli2
- netflix yasaklanmalıdır4
- aylık 294 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde4
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
sonu hariç her şeyiyle son derece gerçekçi filmdir.
ama ben nedenin ona buna yaranmak olduğunu sanmıyorum. böyle bir film yaptıktan sonra sonunu nasıl getirirsen getir kimseye zaten yaranmazsın. yaranacak kim var, ne var ortada?
şimdi herkes konuşuyor. "neden öldürmedi, neden bilmem ne?". öldürülmez. ha öldürürler, genelde bu kaideye pek uyulmaz fakat, öldürülmemesi gerekir. çünkü o yakalanana "insandır, yazık günah, öldürmeyelim" diye bakılmaz. o orada insan değil bilgidir çünkü. bu yüzden öldürülmemesi gerekir. ama öldürürler. yani teröristler öyle yakalandıkları zaman bilgiler alındıktan sonra kendileri için özel helikopter falan gelmiyor. işleri bittikleri gibi canları çıkıyor.
yani sanılanın tam tersi de olabilir. yaranılan.
ayrıca dikkat ettim, insanlar filmin bazı sahnelerinde sıkılırken, çatışma anında gaza geldiler. neden. çünkü kazandıklarını görmek için gidiyorlar. komutan duygularını açarken sıkıcı oluyor. ama vur-kır başlayınca allah allah. neden? çünkü "ahanda sikiyoruz" psikolojisi. hep bir "dövelim", "ağzını burnunu kıralım"cılık. tamam bunu görmek istiyorsunuz ama bunlar olduğu kadar, diğerleri de var orada be millet. "13 harf" de var, "amına koduğumun bakkalı" da var. bu kadar "kahramancı" olmayın. biraz gerçekçi olun. böyle bir film yapılmasa, siz o sahnelerde sıkılmasanız ne anlamı kalır her saniye gözümüze sokulan amerikan bayraklı pohpoh filmlerinden?
her neyse, sonuç itibariyle çok güzel bir film. millet duygusuyla faşizmi ayıramayanların angut gibi bakacakları film. hatta ileri gidiyorum, türkler değil de amerikalılar yapsa başyapıt olacak film. izleyin, izletin.
bu bir başarı hikayesi değildir. ve başarı hikayesi olmayışı başarısızlık hikayesi olduğunu da göstermez. ortada "ahanda nasıl siktik" diyebilecek hiçbir taraf yok. çünkü gerçek var orda. dağın her karışını bilen domuz da anlatılıyor filmde, anasının yanından gelip ayakları üşüyen delikanlı da. gerçek var ulan filmde.
kimileri hala homurdansın hatta "ulan başaramadınız işte" diye. "nasıl siktik" de deyin isterseniz, içiniz rahatlar birkaç saniyeliğine.
ama ben nedenin ona buna yaranmak olduğunu sanmıyorum. böyle bir film yaptıktan sonra sonunu nasıl getirirsen getir kimseye zaten yaranmazsın. yaranacak kim var, ne var ortada?
şimdi herkes konuşuyor. "neden öldürmedi, neden bilmem ne?". öldürülmez. ha öldürürler, genelde bu kaideye pek uyulmaz fakat, öldürülmemesi gerekir. çünkü o yakalanana "insandır, yazık günah, öldürmeyelim" diye bakılmaz. o orada insan değil bilgidir çünkü. bu yüzden öldürülmemesi gerekir. ama öldürürler. yani teröristler öyle yakalandıkları zaman bilgiler alındıktan sonra kendileri için özel helikopter falan gelmiyor. işleri bittikleri gibi canları çıkıyor.
yani sanılanın tam tersi de olabilir. yaranılan.
ayrıca dikkat ettim, insanlar filmin bazı sahnelerinde sıkılırken, çatışma anında gaza geldiler. neden. çünkü kazandıklarını görmek için gidiyorlar. komutan duygularını açarken sıkıcı oluyor. ama vur-kır başlayınca allah allah. neden? çünkü "ahanda sikiyoruz" psikolojisi. hep bir "dövelim", "ağzını burnunu kıralım"cılık. tamam bunu görmek istiyorsunuz ama bunlar olduğu kadar, diğerleri de var orada be millet. "13 harf" de var, "amına koduğumun bakkalı" da var. bu kadar "kahramancı" olmayın. biraz gerçekçi olun. böyle bir film yapılmasa, siz o sahnelerde sıkılmasanız ne anlamı kalır her saniye gözümüze sokulan amerikan bayraklı pohpoh filmlerinden?
her neyse, sonuç itibariyle çok güzel bir film. millet duygusuyla faşizmi ayıramayanların angut gibi bakacakları film. hatta ileri gidiyorum, türkler değil de amerikalılar yapsa başyapıt olacak film. izleyin, izletin.
bu bir başarı hikayesi değildir. ve başarı hikayesi olmayışı başarısızlık hikayesi olduğunu da göstermez. ortada "ahanda nasıl siktik" diyebilecek hiçbir taraf yok. çünkü gerçek var orda. dağın her karışını bilen domuz da anlatılıyor filmde, anasının yanından gelip ayakları üşüyen delikanlı da. gerçek var ulan filmde.
kimileri hala homurdansın hatta "ulan başaramadınız işte" diye. "nasıl siktik" de deyin isterseniz, içiniz rahatlar birkaç saniyeliğine.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar